בניית אתר מותאם לקידום בגוגל

כאשר אנחנו בונים אתר אינטרנט חדש, כדאי תמיד לחשוב על העתיד – כאשר אתר זה יושלם ויעלה לאוויר – מה בדיוק נרצה ממנו ומה נצטרך לעשות על מנת להשיג זאת? על פי רוב, אחת המטרות העיקריות של אתרי אינטרנט היא קידום בגוגל ובמנועי החיפוש האחרים. קידום אתרי אינטרנט במנועי החיפוש דורש ביצוע פעולות רבות ושונות (כגון העלאת תכנים רבים, קישורים לאתרים אחרים ועוד ועוד..), אשר עולים כסף רב. במידה ונחשוב מבעוד מועד על קידום האתר, כבר בשלב הבנייה שלו, נוכל להתאימו לקידום, כך שיהיה קל ומהיר יותר לקדם אותו.

מקניית דומיין בעברית ועד תגיות וקישורים פנימיים

ישנם הרבה מאוד דברים שניתן לעשות בבניית האתר על מנת להתאימו לקידום ולהפוך את קידומו העתידי לקל, נוח, פשוט ויעיל יותר. כאן נעבור על כמה פעולות בסיסיות ומומלצות בבניית האתר לצורך קידומו העתידי, אך חשוב לדעת כי תחום זה מכיל המון מידע, עצות ו"טריקים" שונים, כך שעל ידי חיפוש קצר באינטרנט תוכלו וודאי למצוא עוד מידע מועיל.

דוגמה אחת בולטת לפעולה שכדאי לשים עליה דגש בעת בניית האתר למען קידומו העתידי, היא קניית דומיין אטרקטיבי. בין אם מדובר בקניית דומיין בעברית או באנגלית, עם סיומת כזו או אחרת, חשוב שהדומיין שקונים עבור האתר יהיה אטרקטיבי עד כמה שניתן – דומיין קליט ובעל רלבאנטיות של ממש לנושא בו עוסק האתר. דומיין אטרקטיבי ומושך יסייע לנו רבות בקידום האתר בעתיד וביצירת שם מותג עבורו.

מלבד לקניית דומיין אטרקטיבי, מומלץ כמובן להקפיד גם על האופן בו בנוי האתר, והקלות בה ניתן לנווט בו ולהגיע לנושאים שונים, ולדפים פנימיים המכילים מידע רב ורלבאנטי עבור הגולש. קישורים פנימיים – כאלו המפנים מדף הבית לדפים פנימיים (או מדף פנימי אחד לשני..) הינם חשובים ביותר, שכן ככל שיהיה קל ונוח יותר לנווט באתר שלנו, כך הוא יהיה ידידותי יותר לגולשים ולמנועי החיפוש השונים, ויוכל להתקדם מעלה בסולם תוצאות החיפוש.

כמובן שגם לשפת הקוד בה אנו מתכנתים את האתר קיימת חשיבות עליונה בקביעת פוטנציאל הקידום העתידי שלו. יש להקפיד לתכנת את האתר כולו בשפת קוד רשמית ותקנית, כזו המקובלת על איגודי האינטרנט השונים וניתנת לזיהוי נוח וקל של מנועי החיפוש השונים. שימוש בקוד אחר, אשר אינו מוכר למנועי החיפוש, יכול להזיק רבות לפוטנציאל הקידום העתידי של האתר שלנו.

מלבד לשפת הקוד, גם למלל והתכנים שאנחנו מזינים באתר שלנו עם עלייתו לאוויר, חשיבות רבה ביכולת הקידום שלו. חשוב להזין את האתר בתכנים מקוריים בלבד ולא מועתקים, תכנים הרלבנטיים לתחום בו אנו מעוניינים לקדם את האתר שלנו, המכילים מילות חיפוש רלבנטיות.

כאמור, ישנם עוד טיפים רבים בנושא, אשר את כולם תוכלו למצוא כמובן ברחבי הרשת…