השפעת בניית האתר על קידום בגוגל

אתרי אינטרנט הם אחת הדרכים הנפוצות והיעילות ביותר בימינו להשיג מטרות שונות – שיווק ופרסום של מוצרים ו/או חברות, יצירת קשרים עם גורמים שונים, הבעת דעות כאלו ואחרות, סיקור עיתונאי ועוד ועוד. הרשימה באמת אינה נגמרת, כפי שניתן להיווכח על ידי הכמות העצומה של אתרי אינטרנט הנפתחים מדי יום ביומו.

קידום בגוגל במעלה רשימות החיפוש של מנועי החיפוש השונים הוא הדרך הבטוחה כיום להגיע לתודעת הציבור ולהשיג חשיפה רחבה כמה שיותר, וכך להשיג את אותן מטרות שלשמן הוקם האתר.

השפעת בניית תצורת האתר על קידום בגוגל

על קידום אתרים אורגני משפיעים גורמים רבים, החל מהעלאת תכנים ועד קניית דומיין בעברית, אך בין השאר גם לאופן בו בנוי האתר עצמו ישנה השפעה מסוימת על קידומו. להלן כמה נקודות עיקריות המתארות את השפעת מבנה האתר על אפשרויות הקידום בגוגל:

  • עומק התכנים הרלבנטיים – מנועי החיפוש השונים מעניקים חשיבות לדפים השונים המרכיבים את האתר על פי רמת העומק שלהם. דף הבית הוא השכבה הראשונה, דפים אליהם מגיעים על ידי קליק אחד מדף הבית הם השכבה השנייה, דפים היוצאים מהם הם השכבה השלישית וכד'. ככל שדף פחות "עמוק", כך חשיבותו בעיני מנועי החיפוש רבה יותר. לכן, תכנים חשובים או רלבנטיים לנושא אשר באמצעותם אתם מעוניינים לקדם – כדאי שימוקמו בשכבות העליונות – דף הבית או דפים היוצאים ישירות ממנו.
  • פריסת העמוד – בעיקרון, מנועי החיפוש מעניקים לתכנים הכתובים במיקום גבוה יותר של העמוד חשיבות רבה יותר. לכן, חשוב למשל להשתמש בכותרות ובכותרות המשנה בעמודים השונים, ולהזין בהם מילות וביטויי מפתח אשר תחתם אתם מעוניינים לקדם את האתר. אותו כנ"ל תקף גם לגבי דירוג קטגוריות בתוך תפריט כלשהו – כדאי הקטגוריות העליונות יותר יכילו את מילות המפתח השונות.
  • כמות הטקסט בעמוד – אנשים מסוימים בתחום טוענים כי אורך הדף האופטימאלי הוא עד 300 מילים, וכי מאמר אשר אורכו יותר מזה יש לחלק לכמה דפי משנה. מקדמים אחרים טוענים כי אין כל בעיה עם טקסטים ארוכים מדי מבחינת הקידום בגוגל. לכן, אם יש לכם טקסט ארוך מאוד, נסו לראות אם אתם יכולים לחלק אותו לכמה מאמרים ולהוסיף כותרות בעלות מילות מפתח רלבנטיות. כך, תוכלו ליצור מאותו מאמר כמה דפים נפרדים בעלי כותרות רלבנטיות, מה שעשוי לתרום לקידום האתר.
  • מבנה אתר נוח – בסיכומו של דבר, ככל שהאתר שלכם יהיה בנוי בצורה נוחה וידידותית יותר למשתמש, כך תעבורת הגולשים בו תגבר והוא יקודם מעצמו. אל תשכחו זאת אף פעם – הדבר הטוב ביותר הוא להעניק ערך מוסף לגולש על ידי יצירת אתר תוכן איכותי. זוהי בסיכומו של דבר הדרך הטובה ביותר לקידום אתרים אורגני

לסיכום, בניית אתר תוכן איכותי ופריסה נכונה של הדפים – קיימות דרכים רבות לתכנן ולבנות את האתר כך שיהיה קל ונוח יותר לקדם אותו. ערכו עבודת מחקר קטנה לפני שאתם מתחילים להקים אתר, על מנת שיהיה לכם נוח וקל יותר לבצע קידום אורגני אחר כך.