קידום אתרים מקצועי ומבטיח

לאור חשיבות הימצאות עסקים מכל סוג שהוא בזירת האינטרנט ואמיתות המשפט "אם אתה לא שם אתה לא קיים", עסקים רבים בוחרים להיעזר בחברות קידום אתרים מקצועיות שיהיו ממונות על מלאכת קידום האתר במנועי החיפוש והבאתו לדירוגים גבוהים בביטויים רלוונטיים לו. מדובר במלאכה מקצועית, תוך מחשבה תחילה ולאורך זמן. בשונה מקמפיינים ממומנים, אז כל עוד המודעה באוויר, אתה מופיע בדירוג גבוה, בקידום אתרים אורגני יש צורך מתמיד "להוכיח זכאות" להופיע גבוה בביטויים מסוימים בהם אתר העסק אכן מספק מענה הולם עבור הגולשים שחיפשו מידע או לרכוש מוצר/ שירות מסוימים. מה זה אם כן קידום אתרים מקצועי ומבטיח שמאפשר לאתר העסק לכבוש את הפסגה ולהגדיל את חשיפתו, את כמות הכניסות ואת הרווחים מהאתר?

המקום שהכי טוב להיות בו

אחד השלבים הראשונים בהליך קידום אתרים אורגני מתייחס לביצוע מחקר מילות מפתח, כלי יעיל וחיוני שמשמש את הלקוח לאורך כל הליך הקידום. מעבר לעובדה שמדובר בכלי שמאפשר לקבל החלטות לגבי הביטויים לקדם בהם את אתר הלקוח, כלומר, המקומות בהם כדאי להשקיע בפעילות הקידום, מדובר בכלי שמאפשר לדעת באילו ביטויים למקד קטגוריות ודפים פנימיים מכל סוג שהוא באתר. למשל עסק שמציע עסקאות ליסינג פרטי יוכל לדעת האם כדאי לקדם את הקטגוריה המתייחסת למכירת רכבים מסוג יונדאי או דווקא לבחור ברכבים מסוג אחר. מחקר מילות מפתח בוחן מכלול ביטויים פוטנציאליים לתחום אתר העסק,לשירותים/ מוצרים שמציע באתר בהתאם לייעודו, כאשר לגבי כל אחד ואחד מהביטויים נבחנת ה"כדאיות" לקדמו. המסקנות המתקבלות במחקר אינן מתבססות אך ורק על נפחי החיפוש של כל ביטוי ובחירת ביטויים בעלי נפחי החיפושים המשמעותיים ביותר, בהם יש פוטנציאל לכניסות מרובות, אלא מסתמך על מכלול פרמטרים כדוגמת מדד רלבנטיות הביטוי (האם מדובר בתוצאות חיפוש שהינן ממוקדות ומספקות מענה עבור הגולש כך שיימצא את שחיפש ולא ייצא מהחיפוש כפי שנכנס), בחינת איכות המתחרים (או עד כמה המתחרים על המקום הראשון אכן מהווים תחרות גבוהה והאם במסגרת תקציב הקידום אכן ניתן להגיע לדירוג גבוה מהם) ופרמטרים נבחרים אחרים. במרבית המקרים יש צורך בעריכת מחקר מילות מפתח בתחילת הליך הקידום באופן חד פעמי אלא אם הוחלט בשלב שהוא להגדיל את מכלול המוצרים והשירותים שמוצעים ויש צורך במחקר מילים נוסף הבוחן את הביטויים הרלוונטיים להמשך הקידום.

נראות מול מנועי החיפוש

אמנם חשוב שאתר העסק יהיה מושך וידידותי לשימוש על ידי הגולש הממוצע, יש לקחת בחשבון כי האופן בו הגולש רואה את האתר נפרד מהאופן בו רואה אותו מנוע החיפוש. במסגרת העותק השמור של כל דף ודף באתר ניתן לחזות כיצד נראה הדף בעיני גוגל והאם אכן הינו בינוי בצורה שנראית היטב בעיני מנוע החיפוש. באמצעות עריכת מסמך אופטימיזציית מבנה, המאתר ליקויים במבנה האתר במטרה להמליץ על תיקון הליקויים על מנת שהאתר אכן יהיה בנוי בצורה האופטימאלית ביותר. מסמך זה כולל בחינת לא מעט פרמטרים מסוגים שונים, כולל התייחסות לתגי מטה, קישורים שבורים, הכפלות תוכן מסוגים שונים, הפניות קבועות מול זמניות, תקינות קישורים (רלטיביים מול אבסולוטיים), כותרות h1, תגי alt text, גלישה לאתר ללא WWW ועוד ועוד. אתר שכולל הכפלות תוכן, קישורים שבורים, תגיות חסרות או זהות, קישורים לא תקינים וכן הלאה, יתקשה לכבוש את הפסגה, במיוחד כשמדובר בביטויים תחרותיים ולכן יישום ההמלצות חיוני לצורך הליך קידום יעיל.