קידום אתרים משפטיים

אחד התחומים התחרותיים ביותר באינטרנט הוא תחום עריכת דין. הביטויים 'עורך דין' ו'עורכי דין' לבדם נהנים יחד מחיפוש מדויק של 10,000 מחפשים בחודש. מספר מכובד ביותר מכדי להתעלם מהפוטנציאל שהאינטרנט מציע למשרדי עורכי דין בגישה ללקוחות חדשים. מאידך, אנו יודעים שבסטטיסטיקות החיפושים בגוגל, 80% מהגולשים אינם עוברים לעמוד השני, ו-30% מאלה שעוברים, לא עוברים לעמוד השלישי. כלומר, מי שנמצא במקומות הראשונים זוכה בגולשים המחפשים בדיוק את המוצרים והשירותים שהוא מבקש למכור . משמעו של דבר, שהתחרות המחכה לבעלי אתר משפטי היא קשה, והגעה לעמוד הראשון, שלא לומר למקומות הראשונים, היא משימה מורכבת ולא פשוטה כלל, בעיקר לאור התחרות העזה בין המשרדים השונים ואפשרויות הפרסום הרבות המוצעות ברשת. מצד שני, כשמדברים על גוגל, האפשרות הנוספת היא קידום אתרים משפטיים דרך הקידום הממומן, קרי: פרסום בגוגל. קידום בצורת רכישת שטחי פרסום שהתשלום עליהם מתבצע על פי כל הקשה של גולש על הקישור לדף הנחיתה. עכשיו עומדת וניצבת השאלה האם הקידום הממומן מציע אפשרויות שקידום אתרי אינטרנט בצורה האורגנית לא מציע, או במילים אחרות, האם יחס העלות תועלת הוא גדול יותר.

בואו נבדוק כמה פרמטרים:

  1. קידום אתרים אורגני הוא ארוך טווח. כלומר, כדי להגיע לעמוד הראשון יש לקחת בחשבון עבודה של חודשים שבמהלכם לא יהיו פניות. על העבודה הזו יש לשלם, מה שלכאורה יוצר מצב שכסף יוצא אבל לא נכנס.
  2. הקידום הממומן תופס פחות מ-30% מסך כל הגולשים בגוגל. כלומר, גם את ההשקעה גדולה יחסית, וציוני האיכות גבוהים, עדיין לא תוכל ליהנות מכל הגולשים המחפשים בגוגל את מילות המפתח הרלוונטיות עבורך.
  3. פרמטר משמעותי הוא שגם אם ציון האיכות שלך יהיה גבוה, התשלום עדיין יהיה גבוה מאד, מכיוון שמדובר בתחום כל כך תחרותי. יש להניח שבחישוב לטווח ארוך, הקידום האורגני לא ייצא כל כך יקר כך שיחס העלות-תועלת שלך יהיה נמוך ככל שיעבור הזמן, מה שלא יקרה עם הקידום הממומן.
  4. פתרון מצוין בקידום אורגני הוא לעבוד על יותר ביטויים פחות תחרותיים שרלוונטיים לתחום ההתמחות שלך, וכך להגיע לעמוד הראשון בטווח זמן קצר יותר עם יותר ביטויים במקום עם אחד תחרותי מאד שייקח הרבה יותר זמן לעבוד עליו. כך, ככל שנתמקד יותר בביטוי, אמנם מספר החיפושים ילך ויקטן, אבל הסיכוי שלנו להגיע איתו לעמוד הראשון ולזכות בלקוחות יותר ממוקדים, הוא הרבה יותר גדול. למשל, רשלנות רפואית היא ביטוי קצת פחות תחרותי מ'עורכי דין', שלא לדבר על תאונות עבודה. אם התמחותך נוגעת בתחומים האלה, הסיכוי שלך להגיע לעמוד הראשון בזמן קצר יותר, הוא גדול יותר, ולא רק זאת, אלא שיש להניח שיחס ההמרה שלך יהיה גבוה יותר, מאחר ולא כל מי שמחפש עורכי דין מחפש עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית, אבל כל מי שמחפש רשלנות רפואית מחפש מידע על רשלנות רפואית וקרוב לוודאי שהוא יתעניין בשירותיו של עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית.