קידום אתרי אינטרנט בתקופת מיתון

במהלך השנים האחרונות, עוברות כלכלות העולם כולן, ובכללן גם כלכלת ישראל, טלטלות חזקות ובלתי פוסקות. המשבר הכלכלי הגדול של סוף שנת 2008 עדיין נותן אותותיו, הבעיות בכלכלת האיחוד האירופי חמורות יותר מאשר בעבר, ובעלי עסקים בכל מקום בעולם המערבי נזהרים ומקווים שבעתיד הקרוב המצב יחל להשתפר. למרות שהמצב כיום אינו גרוע כמו שהוא היה בסוף שנת 2008, הוא עדיין רחוק מלהיות אידיאלי, מה שמצריך מבעלי עסקים גדולים כקטנים לנהוג ביתר זהירות ולנסות ולהסתגל למצב הקיים, בין היתר על ידי ביצוע שינויים והתאמות בעסק שלהם.

במיוחד בתקופת מיתון קידום אורגני נמצאת כאופציה הכלכלית ביותר והמשתלמת ביותר לפרסום ושיווק המוצרים והשירותים ללקוחות. התקציב הדרוש לצורך קידום אתרי אינטרנט נמוך בהרבה מהתקציב הדרוש לפרסום בטלוויזיה, פרסום עמוד בעיתון, אפילו רבע עמוד במקומון ואף נמוך מפרסום ברדיו ובשלטי חוצות. זאת למרות שהישראלי הממוצע מבלה הרבה יותר שעות ביום מול האינטרנט מאשר מול כל אמצעי מדיה אחר: רדיו, טלוויזיה, שלטי חוצות או עיתון.

בישראל של שנת 2011 הרבה יותר משתלם להשקיע את התקציב בשיווק דיגיטלי בכלל, וקידום אתרי אינטרנט בפרט על פני השקעת תקציב גדול פי כמה בכל אמצעי מדיה אחר.

תחשבו על זה- גם התמורה ויחסי ההמרה כתוצאה מלקוח שהגיע דרך חיפוש בגוגל הם הרבה יותר גבוהים: לקוח שהגיע באמצעות חיפוש בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר מגיע לאתר שלכם בזמן שחיפש את המוצר או השירות שלכם, הוא לא דפדף להנאתו בעיתון ובמקרה פגש מודעה שלכם, הוא לא צפה בתוכנית ריאליטי בטלוויזיה ובמקרה נשאר לצפות בפרסומות במקום ללכת להכין קפה או לראות אם הילד מכוסה, הוא חיפש את השירות שאתם מספקים בגוגל ואתם – הופעתם שם כדי לספק לו אותו.

הכנת האתר לקידום מבעוד מועד

אז סיכמנו כבר והוכחנו כי אמצעי השיווק של קידום אתרי אינטרנט הינו הכלכלי והמשתלם ביותר בזמן מיתון, אך גם כאן ניתן לבצע התאמות למצב ואף לחסוך יותר בבואנו להעמיד את כל התשתית לקידום: דומיין, אתר אינטרנט ואחסון אתרים.
אז אילו התאמות ניתן לבצע בתחום של קידום אתרי אינטרנט מבחינת עסקים שונים המעוניינים לחסוך כסף ולצמצם בהוצאות?

דרך אחת לחסוך בהוצאות על קידום אתרים אורגני היא על ידי הכנת האתר מבעוד מועד לקידומו העתידי. כך, כאשר אנחנו מקימים אתר חדש, חשוב להקפיד על רכישת דומיין אטרקטיבי , על רכישת שירות אחסון אתרים איכותי על גבי שרת חזק ויציב, על בניית האתר באופן המותאם לקידום, עם אופטימיזציה המתאימה מראש עבור מנועי החיפוש וכד'. הקפדה על כל הפעולות הללו מבעוד מועד תהפוך את מלאכת הקידום לקלה הרבה יותר בהמשך הדרך, וכך גם לחסכונית יותר בהוצאות.

דרך נוספת לחסוך בהוצאות על קידום בגוגל היא להתחיל לעשות חלק מהעבודה בעצמכם. שיווק דיגיטלי מקצועי הכולל שיווק ויראלי ברשתות החברתיות, רישום באינדקסים של בעלי עסקים ועוד כהנה וכהנה פעולות שונות אותן ניתן לעשות לבד ויכולות לתרום בקידום האתר. עם זאת, יש להיזהר לא לקחת על עצמכם יותר מדי, וגם את מה שאתם כן לוקחים על עצמכם, כדאי לעשות בתיאום עם מקדם האתרים המקצועי שלכם – חשוב שהוא יבקר אחר מה שאתם עושים ויוודא כי אתם לא פוגעים בקידום האתר, במקום לסייע לו (קל מאוד לעשות את זה ברגע שלא ממש מבינים בקידום…).

אחרי שביצעתם את כל ההתאמות הללו, קיצצתם בצינורות השיווק במדיות השונות והפנתם את כל כוחכם ומרצכם בקידום אתרים מקצועי ונכון סיכוי גבוה מאוד שתשרדו את המיתון עם הוצאות שיווק נמוכות יחסית והכנסות גבוהות גם יחסית כדי לעבור את תקופת המיתון הקשה.