שלבים במעבר לאתר חדש

מדי פעם בפעם אנחנו נדרשים לשדרוג ושיפור אתר האינטרנט שלנו, כאשר הכוונה יכולה להיות לאתר האינטרנט הפרטי שהקמנו לשם מטרה זו או אחרת, אתר האינטרנט של החברה שלנו או של כל ארגון לצורך העניין, או כל אתר אחר. מדי פעם אותו שדרוג מביא להקמת אתר חדש לחלוטין, ומעבר אליו מן האתר הישן שלנו.

כאשר אנחנו מחליטים לעבור לאתר חדש, עלינו לעשות זאת באופן מדורג ומושכל, על מנת שלא לפגוע בעבודת האתר. אתר אינטרנט שבוצעה בו כבר עבודת קידום אתרים אורגני והוא מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל במיקומים טובים תודות לעבודת קידום אתרי אינטרנט שמבוצעת בצורה מקצועית ומוקפדת יש לשים לב לכמה כללים חשובים ביותר, ביניהם הקפדה על הפניות נכונות ומדויקות בין עמודי האתר השונים, שמירה על תגי מטה נכונים, הקפדה על כך שהאתר יישאר באוויר בזמן ההעברה, שימוש נכון בכתובות 404 ידידותיות ועוד.

ובכן, כיצד כדאי לעשות את המעבר הזה?

בניית אתרי אינטרנט ומה עושים לפני מה – עוברים לאתר חדש

בתור התחלה, עם החלטתנו לעבור לאתר אינטרנט חדש, כדאי שנשב ונחליט בדיוק מה אנחנו הולכים לעשות – האם אנחנו מעבירים את הכל לשרת חדש ומקימים אתר חדש לחלוטין? במקרה כזה, ייתכן ונדרש לקנות דומיין חדש, למצוא שרת חדש לאחסון ובעצם להקים את האתר מאפס, כאילו לא היה קיים מעולם. אין זה בהכרח תהליך כל כך מסובך, אך כדאי להחליט מראש אם הולכים על כל החבילה הזו, שכן במקרה זה ישנה עבודה רבה לעשות עוד בטרם המעבר עצמו – עדיף לשכור מומחה כזה או אחר בתחום של בניית אתרי אינטרנט, אשר יבנה עבורכם את האתר מאפס, ועל פי הדרישות הייחודיות שלכם ושל מומחה לקידום אתרי אינטרנט שילווה את הבנייה ויעביר את המלצותיו. רק לאחר שהאתר החדש נבנה, קניתם דומיין ומצאתם שרת לאחסן אותו, רק אז תוכלו להעלות אותו לאוויר. כמובן שהורדת האתר הישן תתבצע רק לאחר שהאתר החדש עלה לאוויר, כאשר מומלץ בחום לעשות הפניה אוטומאטית מהאתר הישן אל החדש, כך שגוגל יזכור את היסטוריית הקידום של האתר שלכם: את הוותק, את הקישורים הנכנסים, תדירות עדכון האתר וציון ה- PR שגוגל נתן לאתר ערב ההעברה ובנוסף מי שמחפש אתכם בכל דרך שהיא לא יתקשה למצוא את האתר שלכם בכתובתו החדשה.

זוהי אינה האפשרות היחידה. ניתן לעבור לאתר חדש ושונה רק עיצובית, אך כזה המבוסס על האתר הישן. זה יכול להיות אפילו אותו אתר בפועל, לאחר שעבר שיפוץ מאסיבי אשר מעניק לו מראה חדש לחלוטין. כך, תוכלו לחסוך בעלויות מסוימות, כמו גם בזמן העבודה וההכנה שלפני העלתו לאוויר. שיפוץ האתר הישן יכול להפוך אותו בפועל לחדש, אך עם האפשרות לחסוך בזמן, כסף ועבודה, למשל על קניית דומיין חדש, מציאת שטח אחסון חדש או תכנות של רבים מן הדפים, אשר לפחות חלקם יוכלו להישאר במתכונת הישנה. כמובן שכדאי לראות מהו ההבדל בין כמות העבודה במקרה זה לבין העבודה במקרה של הקמת אתר חדש מאפס, ולבחון האם זה משתלם לגופו של עניין. גם במקרה של שינויים עיצוביים מומלץ לעדכן ולערב את מקדם האתרים במהלך שכן יכולים להיות שינויים עיצוביים שישפיעו על הקידום בדוגמת חסמי סריקה למיניהם.

בכל מקרה ומה שלא עושים, כדאי להשאיר את האתר הישן לפעול כרגיל כל עוד אתם לא מוכנים להעלות את האתר החדש. הדבר הגרוע ביותר עבור כל ארגון באשר הוא זה לפעול ללא אתר אינטרנט בכלל, גם כלפי הגולשים וגם כלפי מנועי החיפוש הסורקים את האתר תכופות וכדאי מאוד שבזמן הסריקה האתר יהיה באוויר.

עדיף כבר אתר ישן ומקרטע מאשר שום אתר…