073-7283388

אאוטבריין ופרסום מבוסס תוכן – רקע וטיפים שימושיים

השנים האחרונות עומדות בסימן של שינוי משמעותי בעולם השיווק הדיגיטלי, עם המעבר הנרחב לפרסום מבוסס תוכן. מדי שנה צומח ענף זה בקצב מסחרר כאשר יותר ויותר מפרסמים ואנשי שיווק מבינים כי הדרך היעילה והנכונה להתחרות בשוק רווי ועמוס כל כך בפרסומות ומסרים שיווקיים שונים היא באמצעות תוכן איכותי ומעמיק יותר. פלטפורמות בולטות דוגמת אאוטבריין וטבולה גדלות מדי חודש והופכות יותר ויותר לקונצנזוס בעולם השיווק הדיגיטלי.

בכתבה הבאה נביא רקע קצר אודות התחום של פרסום מבוסס תוכן והאופן בו מתפקדת אאוטבריין כפלטפורמת שיווק כזו, נסקור כמה מהיתרונות של תחום זה אל מול פרסום יותר "קונבנציונאלי", ונגיש  מספר טיפים שימושיים וחשובים בנוגע לקמפיין מבוסס תוכן עבור מפרסמים ומשווקים באשר הם –

 

Content Marketing – רקע

אחת ההשפעות הגדולות ביותר של מהפכת המידע והאינטרנט של שני העשורים האחרונים הייתה על עולם השיווק והפרסום, אשר עבר בחלקו הניכר אל הרשת. מסרים פרסומיים ושיווקיים מניעים חלק גדול מהפעילות ברשת, החל מאותן פרסומות שקופצות לנו על המסך ועד לקישורים הממומנים של גוגל אשר הופכים אותה לאחת החברות הגדולות בעולם.

ההתנפלות על האינטרנט ככלי שיווקי יצרה הצפה של מסרים שיווקיים ופרסומות, אשר רבות מהן פשוט אינן עושות את העבודה. בנוסף לכך, כלים דיגיטליים חדשים דוגמת חוסמי פרסומות למיניהם (Ad Block) נהיו פופולאריים ביותר ונותנים מאבק של ממש לרבות מן הפרסומות ברשת.

כך נוצר מצב בו יותר ויותר מפרסמים, בעלי אתרים ואנשי שיווק דיגיטלי מגיעים למסקנה כי קיים צורך בפרסום ברשת מסוג אחר, כזה אשר יעניק לגולשים ערך מוסף מסוים מעבר לזה של מסרי הפרסום הקונבנציונאלי, וכך ימשוך אותם על פני אינספור מסרי השיווק האחרים.

פרסום באאוטבריין

כיצד עובד פרסום מבוסס תוכן?

כאן נכנס לתמונה הפרסום מבוסס התוכן, ופלטפורמות עיקריות בתחום זה דוגמת פרסום באאוטבריין (Outbrain) וחברת טאבולה הישראלית. העיקרון העומד בבסיס קמפיין שיווק מבוסס תוכן הוא עיקרון פשוט – הדרך למשוך את הגולשים אל אתר מסוים היא על ידי הצעת המלצות לכתבות תוכן איכותיות יחסית – כתבות אינפורמטיביות ואשר אינן אך ורק שיווקיות, אלא מציעות גם מידע של ממש עבור הקוראים. בקיצור – תוכן אשר נותן לגולשים סיבה טובה להיכנס לאתר ולקרוא אותו.

פלטפורמות כמו אאוטבריין מקשרות בין אינספור אתרים ומפרסמים, ומאפשרות למפרסמים להציב הצעות תוכן באתרים רלבנטיים ובעלי תעבורת גלישה גבוהה יחסית. אלו הן אותן הצעות המכילות לרוב תמונה ומשפט כותרת, אותן ניתן למצוא בסיומן של כתבות ומאמרים במרבית האתרים הגדולים כיום.

כך, אאוטבריין ופלטר פומות פרסום מבוסס תוכן אחרות מהוות כיום כלי בסיסי והכרחי ליצירת נוכחות ברשת, ומציעות בין השאר גם כלים סטטיסטיים יעילים יחסית למדידת רמת ההצלחה של הקמפיין.

 

לאחר שהבנו את הרעיון הכללי העומד מאחורי פרסום מבוסס תוכן, נבחן כמה טיפים שימושיים ומרכזיים ליצירת קמפיין מסוג זה, טיפים אשר יכולים לסייע לכם, כמפרסמים, להפיק את מרבית הפוטנציאל מקמפיין מבוסס תוכן באאוטבריין או טאבולה –

 

מיפוי ועדכון שוטף של הקמפיין

אחד היתרונות הגדולים של קמפיינים מבוססי תוכן הוא כי ניתן למפות אותם ולעקוב אחריהם ברמת דיוק גבוהה יחסית, וכך לעדכן את הקמפיין באופן שוטף – להסיר פרסומים מאתרים אשר אינם מביאים המרות ולנסות לפרסם באתרים חדשים ורלבנטיים יותר.

 

שינוי הקמפיין בהתאם לכותרות המצליחות

לאחר שהקמפיין כבר רץ תקופה מסוימת, נבחן אילו מהכותרות והפרסומים מצליחים יותר מהאחרים. בהתאם להם כדאי ליצור קמפיינים חדשים וייעודיים. חשוב לזכור ליצור קמפיין נפרדים לסלולרי ולדסקטופים, כאשר אאוטבריין מספקת אפשרות גם לקמפיין ייעודי עבור טאבלטים

 

כותרות שונות עבור אותו לינק

כדאי ליצור כמה פרסומים שונים עבור לינק לדף נחיתה מסוים. בכל פרסום משפט מעט שונה ותמונה רלבנטית אחרת. החלפת כותרות ותמונות מייצרת יותר עניין ותנועה סביב אותו לינק ומעלה את הסיכוי למשוך אליו גולשים

 

כותרות ממוקדות, שימוש בשאלות ותיאור קהל היעד – מסרים שעובדים טוב יותר

ישנם כמה כללים בנוגע לסוג הכותרת והמסר המופיעים בהמלצת התוכן, אשר הוכחו כיעילים יותר –

1. כותרת קצרה וממוקדת – כדאי ליצור כותרת אשר מכילה מידע מתומצת, ענייני ומדויק יחסית, דוגמת כותרות המשתמשות במספרים ופונות לקהל יעד מסוים ביותר

2. מומלץ להשתמש בשאלות בכותרות להמלצות התוכן. למשל – "מהן הדרכים להפוך את האירוע שלכם לבלתי נשכח?" וכו'. שאלות מושכות את העין ומסקרנות את הקורא

3. תארו בכותרת את קהל היעד הרלבנטי – למשל – "הורים לילדים קטנים – חמישה טיפים להתנהלות כלכלית נכונה"

קמפיין באאוטבריין

באילו תמונות כדאי להשתמש בקמפיין מבוסס תוכן?

סוגים מסוימים של תמונות הוכחו כיעילים יותר במשיכת גולשים באמצעות המלצות תוכן. למשל – תמונות תקריב (קלוז אפ) הוכחו כיעילות יותר, כמו גם תמונות "לייפסטייל" שונות (כאלו אשר מעבירות לנו הרגשה נעימה כלשהי ברגע שאנו מביטים בהן). בניגוד לכך, תמונות המכילות לוגו של החברה או טקסט הוכחו כפחות יעילות ואינן מומלצות לשימוש בסוג קמפיין זה

 

רימרקטינג באמצעות אאוטבריין

אאוטבריין מציעה כיום כלים מתקדמים שונים, ואחד מהם הוא שימוש בקוד רימרקטינג. עבור מי שאינו מכיר, רימרקטינג הוא ענף חדש יחסית בעולם השיווק הדיגיטלי המאפשר שיווק חוזר וממוקד לגולשים שכבר התעניינו בדף/אתר מסוים. החיבור בין פלטפורמת פרסום התוכן של אאוטבריין לכלי כמו רימרקטינג פותח דלתות חדשות בכל הנוגע ליצירת קמפיין יעיל וממוקד יותר.

 

ביצוע אופטימיזציה לקמפיין

כאמור, ניתן להריץ קמפיין מבוסס תוכן במשך חודשים רבים, אך חשוב להיות עם האצבע על הדופק ולבצע אופטימיזציה לקמפיין במהלך הדרך. במידה וקיימת ירידה משמעותית בכמות ההמרות שמספק הקמפיין ניתן לנקוט במספר דרכים – החלפה של הכותרות והתמונות בהמלצות עבור אותן כתבות תוכן, החלפה מלאה של התוכן עצמו ושל ההמלצה עבורו, הסרת הכותרות שלא הצליחו לייצר המרות והחלפתן בכותרות שדומות יותר לאלו שכן הצליחו (כלומר – לנסות לעצב את הקמפיין בדמות ההמלצות שהוכחו כמוצלחות בחודשים הראשונים).

קיימות שיטות נוספות לביצוע אופטימיזציה, כאשר יש לקחת בחשבון גם שיקולי תקציב וחלוקתו על פני תקופת הקמפיין כולו. בכל מקרה, בחירת הנתיב הנכון ביותר לביצוע אופטימיזציה תלוי בנתונים המסוימים והמדויקים של כל קמפיין, כאשר אופטימיזציה נכונה בזמן הנכון היא אחד הדברים שהופכים אנשי שיווק דיגיטליים לאנשי מקצוע מומחים

 

לסיכום, הרעיון העיקרי העומד מאחורי פרסום מבוסס תוכן הוא למשוך גולשים באמצעות הזמנות לקריאת תוכן ייעודי ובעל ערך מוסף. כלומר, לאפשר לגולשים ליהנות ממצב בו הם מחפשים תוכן בנושא מסוים, ורק כאשר השתכנעו כי באתר מסוים מופיע תוכן רלבנטי עבורם ייכנסו ללינק ויגיעו לאתר שלנו.

כך, שואף עולם השיווק הדיגיטלי לקשר בין קוראים לבין תוכן אשר באמת רלבנטי עבורם, ובכך להחזיר משהו מהאמינות של מסרים שיווקיים, שאבדה במידה רבה בעולם האינטרנט. פלטפורמות דוגמת טאבולה ואאוטבריין מנגישות את התחום החדש לכלל המפרסמים ובעלי האתרים ומציעות כלים מדויקים ומשוכללים יותר ויותר ליצור קמפיינים רלבנטיים ומוצלחים. זה בהחלט נראה כמו אחד התחומים העיקריים של עתיד עולם השיווק הדיגיטלי