073-7283388

ביג דאטה: מקומו וחשיבותו בקמפיין שיווק דיגיטלי כיום

המונח ביג דאטה הפך להיות אחד המונחים החשובים כיום בעולם העסקי והשיווקי. יותר ויותר חברות ועסקים משתמשים במערכות שאחראיות לאחסון וסידור מידע בצורה אמינה, מסודרת ונכונה. בין היתר, אנחנו יכולים לראות שימוש נכבד במונח ובמסגרות אשר משתמשים בהן באמצעותו, בין היתר בשיווק דיגיטלי.

ביג דאטה הוא תחום שתופס תאוצה, בזכות העובדה שכיום כל עסק מקבל מידע ממקורות שונים ובכמויות גדולות. מידע זה מחולק לנושאים מגוונים ומתחלק על פי איכויות וקטגוריות. כעת כשעסק מקבל את המידע, הוא לא יודע בדיוק כיצד להתנהל איתו והוא גם לא יכול להתנהל איתו באופן ידני, על כן הוא זקוק לשימוש במערכות שידעו איך לאחסן אותו ומה לעשות איתו.

ביג דאטה עוזרת, כאמור, במגוון רחב של מצבים וסיטואציות בהן העסק מתנהל. בין היתר, כשמדובר על שיווק דיגיטלי. קמפיינים של שיווק ברשת, יכולים להתבצע דרך גוגל, פייסבוק, אתרי אינטרנט רגילים ועוד. הקמפיינים נערכים הן במחשבים והן בסלולר. אותם קמפיינים מכניסים, כפי שנוכל לראות מיד, מידע רב ומגוון, ממנו נהנות החברות, הוא אמור לשמש אותן הן על מנת לבצע קמפיינים עתידיים ובעיקר, בשביל שיוכלו לכלכל את הצעדים העסקיים שלהן בצורה מושכלת. לכן חשוב שתהיה להם מערכת שתשמור ותארגן את המידע כמו שצריך.

ביג דאטה

בחלק הבא של המאמר, נסביר איזה מידע נכנס תוך כדי עבודה של שיווק דיגיטלי, וכיצד מערכות ביג דאטה יכולות לעזור לסדר ולשפר אותו.

מערכות ביג דאטה ושיווק דיגיטלי – כיצד הם משתלבים

ניקח לדוגמא חברה שמחליטה ליצור קמפיין בגוגל. הקמפיין מכניס לחברה לידים של מאות או אלפי לקוחות. כל לקוח כזה מביא איתו בסיס מידע שיכול לעזור לחברה. כל קמפיין מכניס איתו נתונים שונים, שעוזרים לנתח את הקמפיין ומשפר בכך את הקמפיינים הבאים, כל קמפיין מביא עמו בסוף הדרך בסיס נתונים נרחב של מכירות מוצלחות, פניות ועוד.

מלבד הנתונים הנ"ל, יש נתונים שהעסק אוסף בעצמו אודות הקמפיין, למשל חשיפה ונראות, משך זמן של ביקור בעמוד האתר, צפייה בעמודים ספציפיים ועוד. נתונים אלו יכולים לשפר את עבודת האתר וכן את העבודה של קמפיינים אחרים שמתבצעים באופן דיגיטלי וכן את הקידום האורגני של האתר.

מערכות ביג דאטה מאפשרות לאסוף את כל הנתונים, על פי מדדים שונים, מכל המקורות מהם הם מגיעים, ולאחר מכן, הן מאחסנות אותם, ואז הן מסדרות אותו, מתעדפות ובסופו של דבר יוצרות ניתוח של המידע בצורה מושכלת. כך שהעסק ירצה לנתח מה בדיוק קרה בקמפיין מסוים, הוא יקבל ניתוח חכם ונכון של הנתונים. בצורה כזו, אפשר להתקדם הלאה.

חשוב לומר, המידע צריך להיות אמין וחשוב לא פחות, הוא צריך להיות מפורט ומדויק, אחרת הניתוח לא יכול להיות שלם ולא יביא עמו את התוצאות הצפויות.