אחסון האתר בארץ כפרמטר משמעותי בקידום אורגני

אחת הסוגיות העתיקות ביותר בעולם בניית האתרים וקידומם, מתייחסת למשקל שמייחס מנוע החיפוש של גוגל למיקומו של שרת האחסון עליו יושב האתר בעת שיקלול כל הפרמטרים שמביאים למיקומו של אתר בתוצאות החיפוש. המקטרגים טוענים כי מדובר רק בחלקיק מזערי מתוך השיקולים של מנוע החיפוש (שדרך פעולתו, הסיבות והאלגוריתם שלו נחשבים, ממילא, לאחד הסודות השמורים ביותר בעולם). מנגד, טוענים תומכי הלוקאל, כי לאחסון האתר בשרת מקומי, ישנן רלוונטיות והשפעה מרובות על מיקומו בתוצאות החיפוש, וביותר מדרך אחת.

 

על מנת לסייע לך לגבש דעה משלך בסוגיה זו, ישנן מספר עובדות בסיסיות וידועות שרצוי לדעת:

  • עכבישי הגלישה של מנוע החיפוש מדמים גלישה אנושית – מדובר בגולשים אשר, רובם, מטבע הדברים ומשפע האתרים, אינם סבלניים, או סובלניים במיוחד, לאתר מקרטע – הם מבצעים סבב ובודקים את זמינות האתר וזמן התגובה שלו. שני גורמים אלה קשורים ישירות לשרת האחסון עליו מאוחסן האתר. כאשר העכביש מגיע לאתר שבו השרת איננו מגיב או נע בכבדות, הוא מדלג עליו, עד לסבב הבדיקה והדירוג הבא. אתר ישראלי, המאוחסן על שרת בישראל, באופן הגיוני למדי, בגלל צמתי אינטרנט מועטים, יגיב מהר יותר, מאשר לו היה מאוחסן על שרת בחו"ל.

 

  • לוקליזציה – אחד החידושים שהכניסה גוגל בשנים האחרונות הם שירותי המיקום וזיהוי מיקומו של הגולש בזמן שהוא מקליד מילות חיפוש בחלונית החיפוש. כך, למשל, גולש ישראלי, המקליד מילות חיפוש מסוימות, יקבל תוצאות שונות ובסדר שונה לגמרי, מאשר חברו הנורבגי, אשר מקליד בדיוק את אותה מחרוזת המילים. כלומר, גוגל יודעת לשלוף את התוצאות הרלוונטיות למיקומו של הגולש ומקפיצה לו אותן. כעת, הבה נחשוב, מה רלוונטי יותר לגולש ישראלי – תוצאות חיפוש של אתר ישראלי, המאוחסן על שרת ישראלי, או תוצאות חיפוש של אתר ישראלי, המאוחסן על שרת בחו"ל?

 

  • מנועי חיפוש מקומיים – אחת מהדרכים בהן מפנקת גוגל את המשתמשים בשירותי מנוע החיפוש שלה, הם מנועי החיפוש המקומיים המיוחדים לכל מדינה. למשל, google.co.il הישראלי מול google.co.uk הבריטי. ככלל, גם אם לא קיימת מכשלת שפה, גולשים מעדיפים אינטואיטיבית להשתמש במנוע חיפוש שהסיומת שלו (.co.il, במקרה הישראלי) מזוהה עבורם עם הסיומת הלוקאלית שלהם (תת המודע הלוקאל-פטריוטי עובד שעות נוספות J ). מנוע חיפוש כזה, בדרך הגיונית לגמרי, יתעדף תוצאות מקומיות.

 

לסיכום:

לאחסון אתר ישראלי בשרת אחסון לוקאלי ישנם יתרונות נוספים רבים: התמיכה שמעניקה לך חברה אחסון ישראלית הינה בעברית, שעות הפעילות שלה תואמות לשעות הפעילות שלך (ללא הבדלי זמנים כמו אוסטרליה וארה"ב, למשל), התמיכה בעסקים כחול-לבן וכד'. אולם, גם אם נתמקד אך ורק ביתרונות שמקנה שרת האחסון הישראלי באספקט של קידום אתר במנוע החיפוש, נראה כי יש סיבות טובות למדי להעדיף אותו על פני מתחרהו מחו"ל.

 

 

באדיבות דומיין דה נט אחסון אתרים ופתרונות אינטרנט

 

 

קרא עוד >

4 אתגרים מרכזיים בשיווק שירותים

כולנו צורכים שירותים במהלך חיי היומיום שלנו. החל מהטלפון הסלולרי שלנו, דרך שירותי יעוץ של אנשי מקצוע למיניהם, וכלה בשירותים בנקאיים שונים. אנחנו עושים זאת מבלי לחשוב בכלל, אנחנו משלמים עבור "משהו" ערטילאי, שאיננו אוחזים בו בידינו, איננו רואים אותו, הוא איננו מוחשי והוא אף איננו בבעלותנו, גם לאחר התשלום. לרוב, עד שאיננו נדרשים לשווק שירות, לא נקדיש מחשבה בכלל לאתגרים הרבים בהם כרוך שיווק מסוג זה.

 

חוסר מוחשיות:

אנשים אוהבים לדעת מה הם קונים. אמנם, בשנים האחרונות חלה מהפיכה רצינית בצורת החשיבה ובנכונותם של הלקוחות והצרכנים לרכוש מוצרים שאינם יכולים לראות בעצמם או להחזיק ביד (לדוגמה: קניית בגד בקניון מאפשרת לך למשש את הבד ולמדוד את הבגד, בעוד חנות וירטואלית – לא), אולם, בנוגע לתחום של שיווק דיגיטלי בנושא שירותים עדיין קיים האתגר. חוסר המוחשיות שריר וקיים. אנחנו איננו יכולים לראות שירות של רו"ח חשבון בדיוק כמו שאיננו יכולים לגעת בייעוץ של עו"ד. הדרך הפסיכולוגית להתמודד עם אתגר זה, היא ליצור את ה"פנים" של השירות – אדם שיהווה את הייצוג הוויזואלי של השירות וישדר אמינות, אשר תשפיע על הצורה בה נתפש השירות בעיני הלקוחות.

 

רמת יוקרתיות:

כאשר רוצים לשווק במדיה מוצר בצורה איכותית, ניתן לעשות זאת באופן מיידי (עט יוקרתי באריזה מהודרת מול מארז של 20 עטים פשוטים, או הטבעת לוגו ממותג על תיק, למשל). כאשר מדובר בשיווק שירות, על נותן השירות לבסס את מעמדו, בתהליך שהינו איטי וממושך (לפרסם מאמרים, להתמחות, לצבור ותק ונסיון וכן הלאה). על אתגר זה ניתן לענות תוך כדי בניית התדמית הרצויה של נותן השירות (למשל, "משרדי עו"ד אשר אל לקוחותיו נמנים X, Y, Z", או "פסיכולוג בעל ותק של מעל ל-20 שנים ונסיון בטיפול בבעיות A, B ו-C").

שירותים במסגרת שיווק דיגיטלי

מבצעים והנחות:

מונחים המוכרים לנו מעולם שיווק המוצרים כ"1+1 חינם", "מכירת סופעונה" ו-"שלושה ב-100 ₪" פשוט אינם מצלצלים טוב, כאשר מדובר בשיווק שירותים ("זקוק לשירותי רו"ח? קנה אחד קבל את השני בחצי מחיר"?). אמנם, כשמדובר בשירותים המהווים חלק מחבילה הכוללת מוצר + שירות (למשל "קנה היום מחשב וקבל שנתיים אחריות, במקום שנה אחת"), השירות המוצע יכול למנף את החבילה ולהגביר את האטרקטיביות שלה, אולם גם שם, מומלץ שלא להשתמש בביטויים הלקוחות מעולם שיווק המוצרים, אלא להציע הטבה בקבלת השירות בצורה יוקרתית ואלגנטית.

 

היקף ודרכי פרסום:

שירותים מפורסמים בצורה קפדנית הרבה יותר ממוצרים, תוך בחירה מושכלת של המדיות והתאמתן לקהל היעד, מאחר והם אינם פונים לכלל האוכלוסיה, אלא לפלח שוק מאד ספציפי, הזקוק להם. בחירה שאיננה נבונה עלולה לפגום בתדמית איכות השירות ובקוד האתי של הסקטור של המציע אותו.

 

לסיכום:

אם בניית אסטרטגיה שיווקית עבור מוצרים רגילים ומוחשיים הינה מלאכה למקצוענים, כאשר עולים מדרגה ומגיעים לשיווק שירותים, מדובר במלאכת מחשבת של ממש, אשר מאתגרת את הבונה באתגרים רבים. לרוב, כאלה שאינם אנשי מקצוע, כמו יועץ שיווקי בתחום כה ייחודי לא יצליחו לעמוד באתגרים אלה ויפלו בפחים, שמהם יועצים שיווקיים בעלי ניסיון רב יודעים להיזהר.

קרא עוד >

הצלחה עסקית מתחילה באסטרטגיה שיווקית – כך תעשו את זה נכון

כל מסע, מתחיל בצעד הראשון. כאשר מדובר במסע עסקי, הצעד הראשון הוא תכנון מקדים ורחב, שמטרתו גיבוש האסטרטגיה הרוחבית של הארגון, אסטרטגיה הכוללת את כל רבדי הארגון השונים. אחד מהגורמים החיוניים באסטרטגיה רחבה זו, היא האסטרטגיה השיווקית.

מה היא אסטרטגיה שיווקית ?

אסטרטגיה שיווקית הינה מכלול התהליכים שעל הארגון לבצע כדי להפגיש את הלקוח (או צרכן השירות) עם המוצר (או השירות) אותו הוא מציע, כדי לקדם את האסטרטגיה העסקית שלו. אסטרטגיה זו נשענת על שלושה רכיבים עיקריים: המוצר/שירות, הלקוח/צרכן וה-UPS (Unique Selling Proposition) – הצעת המכירה, אשר תגרום לצרכן לרכוש את המוצר. התמקדות ברכיבים אלה תייצר את שלוש נקודות המפתח הבאות:

  • הלקוח/צרכן – מה הם הצרכים שלו? מה הם האתגרים/בעיות אשר עומדים בפניו? איזו בעיה אתם יכולים לסייע לו לפתור?
  • המוצר/שירות – בהתבסס על הסעיף הקודם, בחירה (בניה או תפירה) של שירות או מוצר העונים על צרכי הלקוח.
  • גיבוש UPS(Unique Selling Proposition) – ניסוח הצעה ייחודית שתגרום ללקוח להבין כי המוצר שלך הוא המוצר שיפתור לו את הבעיה הקיימת.

שיווק דיגיטלי ואסטרטגי

מה כוללת אסטרטגיה שיווקית ?

לאסטרטגיה השיווקית פנים רבות, המתנקזות למספר אלמנטים עיקריים:

  • גיבוש מדיניות המוצרים – קווי המוצרים והשירותים שהארגון יספק. בגיבוש קו זה יש להתחשב ככל האפשר בצרכי הלקוחות הפוטנציאליים. במהלך גיבוש זה תעמודנה בפני הארגון ההחלטות הבאות: האם מדובר במוצרים איכותיים או במוצרי קומודיטי, האם במוצר אחד או בליין שלם של מוצרים וכן הלאה.
  • גיבוש מדיניות תמחור – המחיר ה"נכון" לשירות או המוצר איננו תלוי סכום דווקא (יקר או זול), אלא מתייחס להעדפות הצרכן בנקודת הזמן בו הוא נחשף למוצר (לדוגמא, אדם צמא במדבר יהיה מוכן לשלם עבור בקבוק מים הרבה יותר, מאשר אם אותו בקבוק יוצע לו במקום אחר. מדיניות התמחור מתייחסת לקהלים שונים, בזמנים ובסיטואציות שונות (לדוגמא, תוכניות לקוחות חברות הסלולר, המתייחסות לחיילים/סטודנטים ואף לשעות עומס/חוסר עומס). מדיניות התמחור תתייחס אף להנחות (למי? כמה? מתי? לאיזה משך זמן?).
  • בחירת ערוצי ההפצה – מיקוד ההפצה בערוצים בהם הסיכוי "לפגוש" את הלקוח העתידי הינו המיטבי יגביר את החשיפה למוצר בצורה משמעותית. בעיקר באמצעות השיווק הדיגיטלי. למשל, פניה ברשתות חברתיות לקהל מסוים מול פרסום בעיתוני נשים ועוד.
  • גיבוש מדיניות התקשורת השיווקית – מהות המסרים אשר המרקום (התקשורת השיווקית של הארגון) מעביר אל קהל היעד. גיבוש מדיניות זו הינה תולדה של בחירה אסטרטגית, אשר צריכה להתממשק עם האסטרטגיה העסקית של הארגון, על מנת לא ליצור פערים בין היצע לביקוש וכד'.

לסיכום :

אסטרטגיה שיווקית איננה משחק ילדים ואיננה נוצרת בחלל ריק או "יש מאין". היא מצריכה עבודת איפיון דקדקנית ומעמיקה, הכרת השוק לעומקו ועוד מרכיבים רבים, הדורשים ליווי מקצועי מתחילת הדרך ועד סופה המוצלח. ארגונים שניסו לבצע זאת בכוחות עצמם, גילו שההצלחה שלהם (אם התרחשה) קרתה לגמרי בטעות, ושהם אינם מסוגלים לחזור עליה או לשחזר אותה.

קרא עוד >

שיפור חוויית הגלישה באתר סלולרי ב- 3 שלבים

מיום ליום מתרבים הגולשים שבוחרים להיכנס לאתרי אינטרנט באמצעות מכשירי הסלולרי ולכן, חשוב מאוד לבחון את מידת ההתאמה של האתר למובייל ולבצע את האופטימיזציה הדרושה.
מומחי google מציעים מספר שיפורים חשובים לגלישה נוחה באתר סלולר, בין אם זו הסרה של אפליקציות שמאטות את קצב הגלישה ובין אם שימוש בעיצוב רספונסיבי. המטרה היא לשדרג את חווית הגלישה ככל שניתן.

שיווק דיגיטלי

שלב 1 – הפסיקו לייגע את הגולש בעת הגלישה

סקרים מצביעים על כך ש-85% מכלל הגולשים מצפים שהאתר במובייל יעלה מהר כמו האתר במחשב השולחני ואף מהר ממנו.
לרוע המזל, אתרים רבים נטענים לאט במובייל ולפי גוגל, גולשים רבים מתייאשים מגלישה באתרי אינטרנט רבים שאינם מותאמים לסלולרי וכתוצאה מכך נוטשים את האתר.
הסיבות לכך רבות ומגוונות – אתר כבד, חלונות קופצים, אפליקציות שמאטות את קצב הגלישה.
גוגל ממליצה מראש לשנות את ההגדרות כמו למשל, לסגור חלונות קופצים, להסיר תכונות שדורשות תוספים או קטעי וידאו שעשויים להיות בלתי זמינים במכשירים שונים (כגון Adobe Flash).
במידה ומוסיפים באנרים לאתר, כדאי לשקול הוספה של באנרים מסוג ios 6 והחשוב מכל, לאפשר לגולש לבחור איזו תצוגה הוא מעדיף – גלישה באתר רגיל או באתר מותאם לסוג המכשיר הסלולרי שבידיו.
כמובן שאם מציעים למשתמש לגלוש בגרסא של "שולחן העבודה", יש לוודא שהיא אכן נגישה בכל הטלפונים הניידים המתקדמים מסוג סמארטפון.

שלב 2 – הניעו להשלמת המשימה של הגולש באתר

כדי שהגולש יגלוש באתר הסלולרי ויוכל להשיג את המטרה שבשבילה הוא נכנס מלכתחילה לאתר, יש לייעל את תהליך הגלישה. על מנת שתהליך השיווק בסלולר יהיה יעיל, חשוב לוודא שמנוע החיפוש בתוך האתר עובד כמו שצריך, שהתצוגה ידידותית. מבחינה טכנית, מומלץ לשחרר מקורות כמו ה-CSS וה-Javascript שאינם מורשים על ידי robots.txt ולהשקיע בעיצוב רספונסיבי שמשתנה עם התצוגה במובייל.
המעיטו באינטראקציה שלוקחת זמן כמו – גלילה, הקלדה או הקלקות.
נסו לייעל את זרימת האתר באמצעות שימוש נכון בגוגל וובמאסטר וגוגל אנליטיקס. שימו לב לנטישת גולשים, ריבוי הקלקות וכדומה ושנו את האתר בהתאם.

שלב 3 – המירו לקוחות לאוהדים

בדקו התנהגות גולשים (מה הם הדפים האהובים עליהם, מתי הם נכנסים לאתר ומהיכן), מנפו שימוש ב-GPS, מצלמה, מד תאוצה והניעו את הגולשים לשתף את האתר או מוצרים או דפים נבחרים מתוך האתר באמצעי המדיה החברתית השונים.
חשבו על אלמנטים באופן הגלישה שמשפיעים על תצוגת האתר, למשל, כשהיד של הגולש רועשת או כשהוא הופך את הטלפון או משנה כיוון. שימו לב שהאתר אינטואיטיבי ושומר על פונקציונאליות גבוהה גם במקרים של תנועות קיצון.

קרא עוד >

טיפים להצלחה במסעות הפרסום המשופרים בגוגל

מסעות הפרסום המשופרים של Adwords מאפשרים לנהל קמפיינים חכמים ודינאמיים וכך להשיג החזר השקעה (ROI) גבוה יותר. אם בעבר היה צורך לנהל קמפיינים נפרדים בגוגל בהתאם לכל פרמטר, הרי שהחל מפברואר 2013 ניתן לנהל קמפיין אחד ולהתאים אותו לאלמנטים השונים עד שמגיעים לתוצאה המבוקשת.
פרסום בגוגל מאפשר להתאים את הקמפיין למיקום של קהל היעד, לימים ולשעות הרצויים ולסוג המכשיר ולהגיש בהתאם לכך הצעות מחיר ממוקדות. לפניכם טיפים שיאפשרו לכם למקסם את הפוטנציאל של מסעות הפרסום החדשים.

הגדרת קמפיינים בהתאם למחיר הטוב ביותר

יש להגדיר מראש בקמפיין מי יראה את המודעות ולקחת בחשבון פרמטרים כגון מיקום העסק, זמן הקמפיין והמכשיר ממנו מתבצעת הגלישה. כדי להגיש הצעת מחיר נכונה ולהשיג באמצעותה את המטרה של הקמפיין כדאי להשוות בין שני קמפיינים בהצעת מחיר אחידה לשניהם, כמו למשל, קמפיין שרץ רק בשעות הבוקר מול קמפיין שרץ רק בשעות אחר הצהריים ולבחון מי מהן השיגה הקלקות או את מטרות הקמפיין בדרך טובה יותר.
לאחר מכן, רצוי להגיש הצעות מחיר שונות לקמפיינים שונים ולבחון איזו הצעה משיגה את מירב ההקלקות עד שמגיעים להצעת המחיר המשתלמת ביותר.
מומלץ להחליט על הצעת המחיר על סמך דוחות הביצועים של Adwords, לבחון עונתיות, התנהגות גולשים ויחסי המרה.

קמפיינים מבוססי מכשיר

יש חשיבות רבה לכך אם הגולש מגיע למודעה באמצעות המכשיר הנייד או המחשב הנייח. ראשית, כדאי להעלות קמפיינים שמותאמים לנייד ולנייח ולחשב את יחס ההמרה בגלישה מהנייד לבין גלישה מהנייח ולאחר מכן להעלות הצעת מחיר אופטימלית לנייד.
ההבדל המשמעותי ביותר בין ניידים לבין נייחים טמון במספר המודעות המוצגות בראש העמוד. בניידים מוצגות 2 מודעות בראש העמוד ושאר המודעות מוצגת בסוף רשימת התוצאות האורגנית, כך שעל מנת שהמודעה תוצג במקום טוב מומלץ מאוד בניידים להופיע ב- 2 המקומות הראשונים.

בנייחים לעומת זאת מוצגות 3 מודעות בראש העמוד ו- 9 מודעות משמאל לתוצאות החיפוש האורגניות, כך שבפעמים רבות גם להיות במקום 5 יביא תנועה לא רעה לאתר.

המלצה חמה- לפני שאתם מגישים הצעת מחיר לנייד, בדקו את הביצועים שעשה הקמפיין בניידים והגישו הצעה שתואמת לביצועים אלה.

קמפיין מבוסס מיקום

הגלישה מהמכשיר הנייד השפיעה מאוד על הרגלי הגלישה והתנהגות הצרכנים וכיום כמעט אין חוקים, הגלישה מתבצעת מכל מקום בכל זמן, כשכמובן תלוי בקהל היעד שלכם. אחד היתרונות של השינוי שעשו גוגל במסעות הפרסום מקנה את היכולת להעלות קמפיין תוך התאמת גיאוגרפית לאזור בו נמצא הגולש ולהציע לו הצעה רלוונטית ללוקיישן בו הוא נמצא בזמן הגלישה.
בבואכם להגיש לכך הצעת מחיר, יש לבחון באיזה מיקומים של הגולש כדאי להעלות את הקמפיין תוך השוואה בין האזורים השונים.
בדקו את הצעת המחיר שלכם ביחס למתחרים באותו אזור, הגדירו מספר מיקומים להצגת המודעה ברדיוס סביר ממקום העסק.

פרסום בגוגל


קמפיין מבוסס זמן

אומנם טווח הגלישה התרחב, אך עדיין יש זמנים טובים יותר עבור כל מודעה ומודעה. עסקים שעובדים בבוקר מול עסקים שהבחינו שמירב הגולשים נכנסים אליהם דווקא בשעות הערב.

דוגמא טובה לתזמון נכון של מודעות: מוצר נג נדודי שינה כדאי להציג אותו יותר בלילה בו אנשים עם נדודי שינה יחפשו פתרון לבעייה שלהם. ייתכן שבלילה המחיר לקליק יהיה נמוך בהרבה מהמחיר לקליק במהלך היום בו נוטים רוב המתחרים לפרסם.
להצגת מחיר אופטימאלית לפי טיימינג, מומלץ להשוות בין קמפיינים שעלו בזמנים שונים לפי יעדים שהצבתם ורק אז להחליט מה הם הימים והזמנים הטובים ביותר עבור המודעות שלכם.

הצעת מחיר גמישה

לוקח זמן עד שתדעו בדיוק מה הם המחירים הנכונים עבורכם שיחזירו לכם את ההשקעה בטווח הקצר ביותר בהתאם לפרמטרים שצוינו לעיל ולכן, לעת עתה, תוכלו להשתמש בפונקציה של Adwords המאפשרת הצעת מחיר גמישה לפי המחיר המבוקש. ניתן לבחור מחיר יעד לפעולה שמאפשר להגדיר הצעת מחיר מיטבית לכל קמפיין ביחס לסבירות ההמרה או לבחור אופטימיזציה מחיר לקליק שנקבעת אוטומאטית להשגת מקסימום המרות.
התאמה גמישה במסעות הפרסום תאפשר לכם ליהנות מהגדרה דינאמית ואוטומטית לפי היעד שהוגדר מראש, לנהל מספר מסעות לפי יעדים שהוגדרו ולהגיש הצעת מחיר בזמן אמת במהלך המכירה בפומבית ולבצע אופטימיזציה כל הזמן עד מיקסום ביצועי הקמפיין.

קרא עוד >

טיפים אפקטיביים לקמפיין אדוורדס מוצלח

אין ספק שקמפיין אדוורדס הוא אחד מהכלים השיווקיים החשובים ביותר לקידום האתר בגוגל. אך כי למקסם את הפוטנציאל שלו יש לנהל אותו בדרך חכמה שמניעה לפעולה.
לפניכם מספר טיפים שיסייעו לכם לשפר את יחס ההמרות, וכך להעלות את מספר הקליקים ולהגביר את התעבורה לאתר. כל מה שצריך זה לבצע אופטימיזציה לקמפיין שלכם כך שהוא יהיה אפקטיבי יותר. היכון, הכן, צאו לדרך.

מעקב מדויק אחרי ההמרות

יש לזכור שבהעלאת קמפיין אדוורדס אנחנו משקיעים כסף ולכן, חשוב מאוד שנבין כמה הכסף הזה שווה לנו או במילים אחרות, מה היא החזר ההשקעה שלנו. כלי שנקרא " Conversion Tracking" מאפשר לנו לעקוב אחרי ההמרות של קמפיין.
עליכם להגדיר מראש מה היא מטרת הקמפיין כדי להבין מה היא מידת ההצלחה שלו, לדוגמא, יצירת קשר עם בית העסק, הרשמה לניוזלטר, רכישה, הורדת אפליקציה ועוד. כדי להתקין כלי זה, יש להיכנס לכלים ואנליזות, לבחור בהמרה ולהעתיק את קודם ה-HTML ולהעתיק אותו בתג BODY של דף הנחיתה אליו יגיעו הגולשים באמצעות הקמפיין. זה הקוד שלמעשה יאפשר לנו לדעת אם אכן בוצעה המרה בפועל. רצוי שהדף יהיה "תודה שנרשמתם לדיוור" או "הזמנתך אושרה", תלוי כמובן שבמטרה שהוגדרה מראש.
לאחר שהקוד הותקן, משתמשים בכלי שנקרא Search Funnels analytics ודרכו מתקבלים נתונים מעניינים מהם אפשר להסיק מסקנות רבות, כגון כמה זמן עבר בין ההקלקה על המודעה לבין ההמרה, כמה פעמים צפו בקמפיין לפני ביצוע המרה ועוד.

פרסום בגוגל

קביעת ערך המרות

כדי להבין אם הקמפיין עמד ביעד שלו וכמה כסף הוא שווה לנו, כדאי להגדיר ערך שונה להמרות שונות בהתאם לחשיבות: כך למשל, ערך להמרה לרשימת דיוור לרוב נמוך יותר מערך של המרה לרכישה וכדומה.
קביעת Conversion Values הערך של הנתונים המקדים לקמפיין מאפשר לאחר העלאת הקמפיין לבחון הצלחה של כל אלמנט בקמפיין בטבלת Campaigns tab.: איזה מילות מפתח יצרו יותר המרות, מה הקמפיין שעבד הכי טוב ועוד נתונים חשובים לפי הערכים שקבענו והכל בצורה מיידית כך שנדע לשנות ולעדכן את הקמפיין להעלאת ההמרות.

השוואת המרות בין מודעות שונות

מומלץ להעלות מספר מודעות בקמפיין אחד כדי לבחון איזו מודעה עובדת ואיזו לא. המטרה היא לבצע מודעות בגרסאות שונות בטקסטים כדי לבדוק מה הגרסא המוצלחת ביותר. מה שנקרא: Test Multiple Ads. נסו לבדל את הגרסאות באמצעות ניסוחים שונים של הנעה לפעולה, מבצעים שונים או כל אלמנט שברצונכם לקדם. מה שקורה בפועל לאחר העלאת גרסאות שונות הוא שגוגל בוחר את המודעות שזכו לחשיפה מוגברת יותר מכולן ומציג אותן בתדירות גבוהה יותר מהמודעות שקיבלו מעט קליקים. לאחר שתבחנו את הנתונים תדעו איזו מודעה היא המודעה הטובה ביותר שלכם.

הגדרת מילות מפתח וביטויי זנב ארוך

פעמים רבות אנחנו מתלבטים אם לכתוב את המילה בכתיב מלא או חסר, למשל עם י' או בלעדיה. חשוב לנסות את שתי האפשרויות ולאחר קבלת הנתונים לקבל מידע עדכני מה הגולש מחפש. הגדרת DKI – מילת מפתח דינאמית יאפשר למילת המפתח שנבחרה להופיע בוריאציות שונות. השימוש בכלי הוא פשוט, שותלים את הקוד בכל מקום נבחר במודעה בגוף או בכותרת שלה והביטוי שיופיעו בתוך מרכאות כאלה {} יוצג בוריאציות השונות.
בנוסף, כדאי להשתמש בדו"ח מונחי חיפוש כדי לקבל ביטויי זנב ארוך מחופשים שיסייעו להעלות את המודעה וגם לבחון כמה הביטויים עזרו להגברת ההמרות.
זכרו שיש גם מה שנקרא "ביטויים שליליים" אלה ביטויים בהם לא תרצו להופיע וניתן להגדירם בביטויים שליליים ולמנוע שהמודעה שלכם תופיע בביטויים אלה.

הגדרת היעד של המודעות

גוגל מאפשרת לכם להציג את מודעות אדוורדס ברשת החיפוש שלה וברשת התוכן (אתרי שותפים של גוגל) וכך ליהנות ממחיר ייחודי לרשת שבחרתם, להגיע לגולשים שחיפשו מושג שרלוונטי למודעה שלכם. הפרידו את הקמפיין לכלי רשת התוכן ולכלי רשת החיפוש והתאימו את המודעות לפי הקריטריונים של כל כלי ותוכלו לבחון האם היתה למודעה שלכם יותר הצלחה ברשת החיפוש או ברשת התוכן.

שדרוג המודעות באדוורדס

אומנם הטיפ הזה רלוונטי רק למודעות שיעלו ברשת התוכן של גוגל, אך הוא אפקטיבי מאוד. יש להוסיף תמונה אטרקטיבית ובולטת לעין או סרטון למודעות ברשת התוכן וכך להדגיש יותר את המודעה בהשוואה למודעות אחרות. במסגרת פרסום בגוגל, גוגל מאפשרת לכם להעלות תמונות בגדלים שונים להשגת התאמה מקסימאלית לאתרים השונים.
דרך נוספת לשדרג את המודעות היא באמצעות כלי שנקרא – Ad Extensions שמאפשר הדגשה מיוחדת של המודעות הן בגודל והן במידע לפי תבניות שנבחרו מראש, כגון: Ad Extensions המאפשרת הוספה של כתובת העסק או Call Extensions המאפשרת הוספה של מספרי טלפון או כפתור צור קשר, Sitelink Extensions המאפשר הוספת קישורים בגוף המודעה, Social Extensions להוספת לחצן גוגל+ למודעה, Offer Extensions להוספת קופון, App Extensions גישה חופשית למי שהקליק על אפליקציית המובייל של האתר ועוד.

 

 

קרא עוד >