שיפור חוויית הגלישה באתר סלולרי ב- 3 שלבים

מיום ליום מתרבים הגולשים שבוחרים להיכנס לאתרי אינטרנט באמצעות מכשירי הסלולרי ולכן, חשוב מאוד לבחון את מידת ההתאמה של האתר למובייל ולבצע את האופטימיזציה הדרושה.
מומחי google מציעים מספר שיפורים חשובים לגלישה נוחה באתר סלולר, בין אם זו הסרה של אפליקציות שמאטות את קצב הגלישה ובין אם שימוש בעיצוב רספונסיבי. המטרה היא לשדרג את חווית הגלישה ככל שניתן.

שיווק דיגיטלי

שלב 1 – הפסיקו לייגע את הגולש בעת הגלישה

סקרים מצביעים על כך ש-85% מכלל הגולשים מצפים שהאתר במובייל יעלה מהר כמו האתר במחשב השולחני ואף מהר ממנו.
לרוע המזל, אתרים רבים נטענים לאט במובייל ולפי גוגל, גולשים רבים מתייאשים מגלישה באתרי אינטרנט רבים שאינם מותאמים לסלולרי וכתוצאה מכך נוטשים את האתר.
הסיבות לכך רבות ומגוונות – אתר כבד, חלונות קופצים, אפליקציות שמאטות את קצב הגלישה.
גוגל ממליצה מראש לשנות את ההגדרות כמו למשל, לסגור חלונות קופצים, להסיר תכונות שדורשות תוספים או קטעי וידאו שעשויים להיות בלתי זמינים במכשירים שונים (כגון Adobe Flash).
במידה ומוסיפים באנרים לאתר, כדאי לשקול הוספה של באנרים מסוג ios 6 והחשוב מכל, לאפשר לגולש לבחור איזו תצוגה הוא מעדיף – גלישה באתר רגיל או באתר מותאם לסוג המכשיר הסלולרי שבידיו.
כמובן שאם מציעים למשתמש לגלוש בגרסא של "שולחן העבודה", יש לוודא שהיא אכן נגישה בכל הטלפונים הניידים המתקדמים מסוג סמארטפון.

שלב 2 – הניעו להשלמת המשימה של הגולש באתר

כדי שהגולש יגלוש באתר הסלולרי ויוכל להשיג את המטרה שבשבילה הוא נכנס מלכתחילה לאתר, יש לייעל את תהליך הגלישה. על מנת שתהליך השיווק בסלולר יהיה יעיל, חשוב לוודא שמנוע החיפוש בתוך האתר עובד כמו שצריך, שהתצוגה ידידותית. מבחינה טכנית, מומלץ לשחרר מקורות כמו ה-CSS וה-Javascript שאינם מורשים על ידי robots.txt ולהשקיע בעיצוב רספונסיבי שמשתנה עם התצוגה במובייל.
המעיטו באינטראקציה שלוקחת זמן כמו – גלילה, הקלדה או הקלקות.
נסו לייעל את זרימת האתר באמצעות שימוש נכון בגוגל וובמאסטר וגוגל אנליטיקס. שימו לב לנטישת גולשים, ריבוי הקלקות וכדומה ושנו את האתר בהתאם.

שלב 3 – המירו לקוחות לאוהדים

בדקו התנהגות גולשים (מה הם הדפים האהובים עליהם, מתי הם נכנסים לאתר ומהיכן), מנפו שימוש ב-GPS, מצלמה, מד תאוצה והניעו את הגולשים לשתף את האתר או מוצרים או דפים נבחרים מתוך האתר באמצעי המדיה החברתית השונים.
חשבו על אלמנטים באופן הגלישה שמשפיעים על תצוגת האתר, למשל, כשהיד של הגולש רועשת או כשהוא הופך את הטלפון או משנה כיוון. שימו לב שהאתר אינטואיטיבי ושומר על פונקציונאליות גבוהה גם במקרים של תנועות קיצון.