כך נפיק את המירב מעמוד הפייסבוק העסקי שלנו

עמוד פייסבוק המייצג את העסק שלנו הוא דבר הכרחי לחלוטין בעידן הדיגיטלי. מחקרים רבים כבר הראו בצורה ברורה כי עסק אשר לא מבצע את ההתאמות הנדרשות ועובר גם הוא לזירה הדיגיטלית (על ידי אתר אינטרנט, דף פייסבוק וכו'), לא יוכל להחזיק מעמד לאורך זמן. בעוד קיימת רמת תחרות קשה ביותר בשוק, שימוש בשיווק דיגיטלי דוגמת עמוד פייסבוק עסקי מוצלח יכול לעשות את כל ההבדל ולהעניק לכם את היתרון על פני המתחרים.

להלן שלושה טיפים מרכזיים ליצירת עמוד עסקי איכותי בפייסבוק:

1. טיפוח קשרי לקוחות – מכיוון ששוררת תחרות עזה כל כך כמעט בכל תחום בעולם העסקים, עומדות בפני הלקוחות מגוון אפשרויות שונות. מציאות זו הופכת אותם למפונקים במידת מה. הם מעוניינים ביחס אישי וברמת שירות גבוהה, ועמוד הפייסבוק העסקי מאפשר לכם להעניק ללקוחות את ההרגשה הזו ולשמור עימם על קשר אישי. למשל – ענו לכל פנייה, בקשה או שאלה המתקבלת בעמוד העסקי, אל תתעלמו מביקורות (טובות ובמיוחד רעות) ודאגו להתייחס ולפצות לקוחות הפונים אליכם בפייסבוק ומתלוננים/משבחים אתכם. כך, תיצרו אווירה קהילתית ואינטימית סביב העסק שלכם.

2. תוכן, תוכן, תוכן – התוכן הפך בעשור האחרון להיות אחד האלמנטים החשובים והמדוברים ביותר ברשת, במיוחד בכל הנוגע לאתרים ועמודים עסקיים. מהותו של דף הפייסבוק העסקי שלכם היא בין היתר העלאת תוכן הרלבנטי לעסק שלכם. זוהי גם הדרך למשוך גולשים חדשים וותיקים לעמוד שלכם.
על מה נרצה לשים דגש בתוכן שנעלה לעמוד העסקי שלנו? ובכן, הצעד הראשון הוא הענקת כותרת אטרקטיבית לפוסט, כזו אשר תמשוך את תשומת ליבם של הגולשים. זכרו – הם נחשפים לאינספור כותרות ופוסטים בפיד שלהם, ואתם רוצים שהם יתעכבו בדיוק בפוסט שלכם. לכן דאגו לתוכן של ממש המעניק ערך מוסף כלשהו לגולש כבר בכותרת, וגם בפוסט עצמו כמובן.

נסו ליצור כותרות המעוררות סקרנות מסוימת בנוגע לתוכן בשיווק הדיגיטלי. עלינו להיזהר שלא לחשוף יותר מדי מהתוכן בכותרת מצד אחד (על מנת שלא לגרום לקורא להרגיש שהוא כבר הבין את המסר של הפוסט, ויכול להמשיך הלאה), אך עדיין שתהיה מעניינת מספיק מצד שני.

בנוסף, מרכיב דומיננטי וחשוב בשיווק הדיגיטלי הוא תמונות. תמונה המושכת את העין וקשורה כמובן בנושא הפוסט, כזו אשר תגרום לגולש לרצות להקליק על הפוסט ולראות עוד. כדאי לשים דגש גם על יצירת קישורים בתוכן שאתם מעלים לעמוד שלכם. הוציאו מהפוסטים קישורים לתכנים אחרים שלכם, וכך תגרמו לגולשים להיחשף ליותר ויותר תכנים שלכם, וגם תבצעו עבורם שירות, בכך שתספקו להם גישה נוחה ומיידית באמצעות הקישורים למידע נוסף בנושאים שהם אולי לא הבינו לגמרי ומעוניינים לקרוא עליהם עוד. (לדוגמה – גולש אשר לא הבין מושג מסוים או מעוניין במידע נוסף אודות נושא מסוים אותו הזכרתם בפוסט שלכם, יוכל פשוט להקליק על הקישור ולהגיע למידע רלבנטי נוסף).

3. נקודה חשובה שלישית בכל הנוגע לניהול הפייסבוק העסקי שלכם, היא לשדר אמינות ושקיפות. עליכם להעניק לגולשים את התחושה הברורה שהם יודעים בדיוק מי ומה אתם, מיהם האנשים שמאחורי העסק הזה, מהם הפרטים (פרטי התקשרות, פרטים בסיסיים שונים אודות העסק וכו').

נרצה לכתוב כמה מילים אישיות אשר ישרו ביטחון על הגולשים ויצרו אמון. דרך נוספת מומלצת לעשות זאת היא באמצעות תמונות שלכם ושל העסק, כך שהגולשים ייראו מול העיניים בדיוק מי אתם ויזהו את העסק עם פנים מסוימות. (גם תמונות עם לקוחות מרוצים יכולות להיות מועילות בהקשר זה).

לסיכום, מומלץ מאוד לכל עסק באשר הוא שלא להזניח את ניהול עמוד הפייסבוק העסקי, לא להזניח או לזלזל בגולשים והלקוחות ולתת יחס אישי ושוטף באמצעות הדף. הגולשים בדף העסקי שלכם הם לקוחות ו/או לקוחות פוטנציאליים – אל תזניחו את ערוץ ההתקשרות המרכזי הזה.