התפתחויות עיקריות בעולם התוכן

במהלך שני העשורים האחרונים, מאז כניסתו של האינטרנט לחיים של כולנו, אנו עדים להתפתחויות של תחומים שלמים אשר עוברים שינויים מקיפים עקב המעבר לעולם הדיגיטלי. עולם הפרסום והשיווק כולו נמצא בעיצומה של מהפכה של ממש, כאשר כמעט כל מנהל או בעל עסק מבינים כיום כי כלי הפרסום והשיווק הזמינים עבורו באינטרנט הם כלים רבי עוצמה בהם כדאי להשקיע אחוז הולך וגדל מתקציב הפרסום.

אפשרויות השיווק והפרסום ברשת הן מגוונות, יעילות ופרקטיות עבור כמעט כל סוג של עסק, בצורה חסרת תקדים. ספציפית, עולם התוכן המהווה חלק משמעותי מאפשרויות הפרסום והשיווק ברשת, עובר גם הוא התפתחויות בלתי פוסקות. במאמר הבא נסקור כמה מההתפתחויות העיקריות בעולם התוכן בשנים האחרונות ונסביר מדוע התפתחויות אלו משמעותיות כל כך עבור כל בית עסק המשתמש בין השאר גם בכלים של שיווק דיגיטלי

 

רימרקטינג דינמי – מושג זה הופך לנפוץ יותר ויותר בזמן האחרון, ומשמש כדוגמא טובה לכך שבשיווק דיגיטלי ניתן למקד את מסרי השיווק בצורה חסרת תקדים, ובכך להעלות את הסיכויים כי כל מסר שיווקי כזה אכן יביא אלינו לקוחות.

מהו רימרקטינג? ובכן, כפי שמשמעות המושג באנגלית יכולה לרמוז לנו, רימרקטינג הוא למעשה שיווק מחדש, כזה המיועד להגיע אל גולשים שכבר ביקרו באתר או בחנות המקוונת שלנו, התעניינו במוצרים שונים אך לא רכשו אותם. כלי הרי מרקטינג מאפשר לנו להגיע לאותם גולשים שכבר ביקרו אצלנו והביעו התעניינות במוצרים שלנו, ולכן קיים סיכוי גבוה יחסית שיקנו מאיתנו, במידה ונמשיך להציע להם מוצרים רלבנטיים. "רימרקטינג דינמי" מציע אפשרויות מיקוד טובות וחדות עוד יותר – לדוגמה, בתור מפרסם בעל חנות מקוונת המכילה מאות ואלפי מוצרים שונים נוכל למצוא את הגולשים שביקרו בדפים ספציפיים בחנות שלנו, ולהציע להם שוב את המוצרים האלו או מוצרים דומים להם. כאמור, יכולת המיקוד כאן גבוהה יותר, ולכן גם הסיכוי לשכנע את אותם לקוחות מתנדנדים לחזור לאתר שלנו ולרכוש מאיתנו

 

התפתחויות הפרסום בפייסבוק – חלק משמעותי מתעבורת התוכן בעולם השיווק הדיגיטלי עובר דרך פייסבוק. הרשת החברתית הגדולה בעולם מציעה כיום כמה כלים מתקדמים לפרסום יעיל יותר. דוגמה אחת היא טופס לידים – פייסבוק מציעים כיום פלטפורמה פשוטה ונוחה ליצירה והפצה של טפסי יצירת קשר, המכונים טפסי לידים. במתכונת החדשה ניתן להתאים ולאפיין את טופס הלידים שאתם מפרסמים בדרכים שונות. במיוחד חשוב להבין כי ניתן להשתמש ביכולות הפילוח של הרשת החברתית ולשלבן עם טפסי הלידים (למשל – לשלוח טפסים אלו רק לאנשים שהתעניינו בדף או במוצר שלכם, לשלוח אותם לאנשים אשר עשו "אינגייג'מנט" עם הפוסטים שלכם וכו').

דוגמה נוספת להתפתחויות שהופכות את פייסבוק כיום לפלטפורמה שיווקית יעילה יותר היא הכלים הזמינים לנו כיום אשר מאפשרים "לטרגט" בדיוק את המשתמשים אשר צפו בסרטונים שפרסמנו ברשת, קראו את הפוסטים שלנו, הגיבו לנו בצורה זו או אחרת וכו'. מדובר כאן ביכולות פילוח שוק חלומיות, כאלו שאנשי השיווק של לפני כמה עשורים לא מסוגלים היו אפילו לדמיין.

 

פרסום באאוטבריין – עבור מי שאינו מכיר, השם "אאוטבריין" מייצג פלטפורמה המרכזת המלצות תוכן, ופועלת בשני מישורים עיקריים אשר הופכים אותה ליעילה ופופולארית במיוחד. מצד אחד פרסום באאוט בריין זמין עבור עסקים קטנים וגדולים כאחד, גם כאלו בעלי תקציב פרסום נמוך יחסית. הפלטפורמה מפיצה עבורכם המלצות תוכן אשר מפנות חזרה לאתר שלכם, ועושה זאת באתרים גדולים בעלי תעבורת גלישה גבוהה וסוג משתמשים בעלי פוטנציאל גבוה להתעניין באתר שלכם. מצד שני, אאוטבריין מציעה לאתרים גדולים לפרסם אצלם לינקים והצעות לתכנים של אתרים אחרים, בתמורה לשיתוף בהכנסות (האתר מקבל תשלום בהתאם לכמות הגולשים שהגיעו לאתרים האחרים דרך לינקים שפורסמו אצלו).

הפרסום באאוטבריים יעיל ורפקטי מאוד, ומתאים כאמור למפרסמים בכל סדרי הגודל. גם הבנייה של קמפיין באאוטבריין היא פשוטה יחסית, אך תמיד עדיף להשאיר את החלק הזה לאנשי מקצוע המתמחים בשיווק דיגיטלי (או לכל הפחות להתייעץ עימם)

 

שימוש בגוגל אדוורדס לפרסום בג'ימייל – שרת הדואר האלקטרוני הפופולארי בעולם – ג'ימייל, מאפשר לפרסם כיום מודעות ממוקדות של גוגל אדוורדס (המפלחות את קהל המשתמשים על פי חיפושיהם ברשת וכו'). כאשר מסר שיווקי ייעודי מגיע ממש לתוך עמוד ה"אינבוקס" של תיבת הדואר האלקטרוני של גולש אשר התעניין בנושא ספציפי זה, הסיכויים של אותו מהלך שיווקי להצליח הם גבוהים במיוחד

 

 

לסיכום, עולם השיווק הדיגיטלי והתוכן אינו נח לרגע, ומתפתח בקצב מואץ בהתאמה להתפתחות עולם האינטרנט כולו. עבור כל בית עסק המפרסם כיום גם באמצעות הרשת (ומדובר כאמור במרבית בתי העסק בארץ), חשוב להישאר מעודכנים בהתפתחויות האחרונות בתחום, שכן מדובר בהתפתחויות רלבנטיות ופרקטיות ביותר עבור כל מפרסם.