אתר מותאם לסלולר או אפליקציה – מה עדיף – חלק ב

אנשים נוטים להוריד אפליקציות עבור דברים שהם נוהגים לעשות באופן סדיר או עבור דברים המתקשרים לסגנון החיים שלהם. זוהי הסיבה לכך שמשתמשי סמארטפונים רבים כל כך מורידים את האפליקציה של פייסבוק לסלולארי שלהם, במקום להשתמש בגרסה של האתר המותאמת לגלישה סלולארית. האפליקציה מספקת חווית גלישה איכותית יותר עבור פעילות שוטפת הכוללת כניסות תכופות לאתר, מה שהופך את השקעת הזמן הקטנה הנדרשת על מנת לחפש, למצוא ולהוריד את האפליקציה, למשתלמת. כך מתקבל גם ערך מוסף המתקשר ליכולות הניידות של הסלולארי. למשל – צילום תמונה והעלאה מידית שלה לעמוד הפייסבוק הופכת לפעולת בזק מהירה ויעילה.

בנוסף, כאשר גולשים סלולריים מורידים אפליקציה שהם אוהבים, הם נוטים להשתמש בה בצורה תכופה יותר ולאורך זמן רב יותר, מאשר השימוש שהם עושים בגרסת הסלולארי של האתר.

חווית משתמש

נסו לדמיין לעצמכם כיצד תיראה האינטראקציה בין האפליקציה שלכם למשתמשים. אינטראקציה זו היא מהדברים המרכזיים אשר יתנו את הלגיטימציה לאתר מותאם לסלולאר, או לחילופין, לאפליקציה. קבעו האם אתם מעוניינים באפליקציה אשר תספק למשתמשים חוויה גראפית חזקה ומרשימה, או שמה היא צפויה לשמש בעיקר לאספקת נתונים מבוססי שרת. אולי אתם מעוניינים באפליקציה המתאפיינת בשני מאפיינים אלו. גם זה לגיטימי. אתם לא חייבים ליצור את שני המאפיינים הללו באפליקציה כבר בהתחלה. עם זאת, חשוב שתחליטו עם איזה מהמאפיינים אתם מעוניינים להתחיל, על מנת לקבוע את אסטרטגיית הסלולארי הכללית שלכם.

תקציב

עבור מרבית העסקים הקטנים – בינוניים, התקציב העומד לרשות הפרויקט מהווה סוגיה משמעותית ורצינית. פיתוח פרטני של אפליקציות לסלולר עבור מערכות הפעלה ומכשירים רבים עלולה להיות סיפור יקר מאוד הדורש משאבים מרובים. הגעה אל קהל משתמשים רחב באמצעות אתר המותאם לסלולר יכולה להוות אפשרות פשוטה וזולה יותר. בתור כלל אצבע, ניתן לומר כי במידה ואתם עובדים עם תקציב מצומצם יחסית ולא מתכוונים ליצור משהו הדורש משאבי מחשב וגראפיקה רציניים, שקלו בחיוב להתחיל את הדרך עם גרסה לאתר שלכם המותאמת לגלישה סלולארית.

שיקולי פיתוח

לאחר שירדתם לעומק השיקולים העסקיים השונים הנוגעים לפיתוח אפליקציה לסלולרי, הגיע הזמן להתחיל לחשוב ולהתפתח הלאה, במטרה לקבוע מהו הפתרון ההגיוני ביותר עבור המצב הספציפי שלכם.

קלות ומהירות היישום

עיצוב, פיתוח והטמעה של אתר המותאם לסלולר זהים לאלו של אתר אינטרנט רגיל. ברגע שהאתר עולה לאוויר, הוא מיד זמין לכל גולש המזין את כתובת ה URL לדפדפן הסלולארי שלו.

יצירת אתר המותאם לשיווק סלולרי עשויה לקחת יותר או פחות זמן מיצירת אפליקציה לסלולר, כתלות במורכבות בפרויקט וביעילות הצוות העובד עליו. גם לתחום של בניית דפים המותאמים לסלולר יש את האתגרים שלו, הנובעים בעיקר ממגוון הגדלים השונים של מסכי הסלולארי. עם זאת, שיקול משמעותי ביותר בהקשר זה הוא – האם האפליקציה אמורה לשרת יותר ממערכת הפעלה אחת או סוג מכשיר סלולארי אחד. במידה וכן, צפו צורך בזמן ומשאבים נוספים לפיתוח בהמשך. באופן כללי, אין דרך פשוטה ואמינה לבנות אפליקציה סלולארית למערכת הפעלה אחת, ואז להמיר אותה לכל המערכות האחרות, במיוחד במקרה והיא מכילה גראפיקה "אינטנסיבית" ועשירה ביישומים שונים.

במקרה של אפליקציות לסלולר נדרשת לעיתים גם תקופה מסוימת בה על האפליקציה לקבל אישור על מנת שתוכל להימכר בחנויות האפליקציות השונות. הדוגמה הבולטת ביותר היא חנויות האפליקציות של אפל, הדורשת מהמפתחים הן תקופת המתנה לצורך אישור האפליקציה, והן תשלום של דמי חברות שנתיים.