רימרקטינג – יתרונות עיקריים

השם "רימרקטינג" (Remarketing), אשר משמעותו שיווק מחדש, מייצג מזה שנים את אחת מטכניקות הפרסום והשיווק הדיגיטלי היעילות ביותר. כלי זה מאפשר להשתמש במידע הרב הזמין עבורנו ברשת אודות גולשים שונים, העדפותיהם והאם התעניינו באתר/מוצר שלנו בעבר, ולבנות קמפיינים שיווקיים חדשים המכוונים לקהלי יעד ספציפיים יותר, בעלי סיכוי גבוה יותר לקנות מאיתנו.

כלי זה עורר מהפכה של ממש בעולם השיווק הדיגיטלי, ולאחרונה נכנס לשימוש כלי מתקדם ומשוכלל אף יותר – רימרקטינג דינמי. מהם היתרונות של רימרקטינג באופן כללי, מהו רימרקטינג דינמי, ובאילו פלטפורמות אינטרנטיות ניתן ליישם טכניקה זו?

 

אחוזי הקלקה והמרה חסרי תקדים – כלי שיווקי יעיל ביותר

לכלי הרימרקטינג כמה יתרונות מובהקים אשר הופכים אותו לכלי מבוקש ומוביל בעולם השיווק הדיגיטלי. באופן כללי ניתן לומר כי כלי זה פשוט יעיל ביותר – הוא עושה בצורה מוצלחת במיוחד את מה שאנחנו מעוניינים שקמפיין שיווקי יעשה.

על ידי קמפיינים של רימרקטינג מצליחים בעלי אתרים שונים להגדיל בצורה חדה את אחוזי ההקלות המובילות לאתר שלהם ואת אחוזי ההמרה של מבקרים באתר. מכיוון שכלי זה מאפשר להעביר מסרים שיווקיים ממוקדים לגולשים בעלי פוטנציאל קנייה גדול יותר מהממוצע (דוגמת גולשים שכבר ביקרו בחנות שלנו אך לא ביצעו את הרכישה עצמה), יעילות הקמפיינים הללו גבוהה ביותר ביחס לקמפיינים "רגילים".

בנוסף, על ידי שימוש מתוחכם בכלי המתקדמים שמציעות פלטפורמות אינטרנטיות שונות, הופכים אותם קמפיינים לממוקדים ויעילים יותר ויותר

 

רימרקטינג בפלטפורמות החיפוש והמדיה של גוגל

כמובן שהפלטפורמה העיקרית בה מתבצע השימוש ברימרקטינג היא זו של ענקית החיפוש – גוגל, על שלל הפלטפורמות השונות שהיא מציעה כיום.

החיבור בין גוגל אנליטיקס, אשר אוספת ומציגה מידע מפורט בנוגע לדפוסי הגלישה באתרים שונים ושל גולשים שונים, לבין גוגל אדוורדס (המערכת המשוכללת של גוגל אשר מתאימה פרסומות לגולשים שונים בהתאם לפעילותם ברשת), מאפשרת ליצור קמפיינים של רימרקטינג אשר מותאמים להתנהגותם של הגולשים ברשת. כך, כלי זה יודע להתאים לך ספציפית את המוצרים והשירותים השונים שמעניינים אותך, לא רק על פי הביקורים הקודמים שלך בחנויות מקוונות אלו או אחרות, אלה גם על פי החיפושים הכלליים שהרצת בגוגל ושאר היסטוריית השימוש שלך ברשת. מדובר ברמה חדשה, גבוהה וחסרת תקדים של פילוח שיווקי ושל התאמה ספציפית של מסרים שיווקיים וקמפיינים ישירות לכל משתמש ומשתמשת.

גוגל חולשת כיום על תחומים שלמים ברשת ובבעלותה חברות ענק המספקות שירותים רחבי היקף באינטרנט. הדוגמה הבולטת לכך היא יוטיוב – פלטפורמת סרטוני הווידיאו הגדולה בעולם אשר שייכת לגוגל מאפשרת למפרסמים להשתמש גם במידע המגיע מהרגלי צריכת המדיה והווידיאו שלנו, על מנת לתפור קמפיינים שיווקיים ייעודיים ומדויקים בצורה חסרת תקדים.

 

רימרקטינג בפרסום בפייסבוק

השם השני שמיד קופץ לראש הוא כמובן – פייסבוק. תעבורת הגלישה ומעורבות הגולשים ברשת החברתית הופכת אותה לפלטפורמה מושלמת לרימרקטינג מתוחכם. ואכן, פייסבוק מציעה כלים שונים לבניית קמפיינים של רימרקטינג, כאשר במקרה זה זמינים עבור המפרסמים נתונים חשובים ביותר – באילו דפים ביקרנו, אילו פוסטים אהבנו, עם אילו פוסטים עשינו "אינגייג'מנט", באילו סרטונים שהועלו בפיד שלנו צפינו וכו'. אופי הפעילות ברשת החברתית מכיל מידע רלבנטי רב לקמפיין של רימרקטינג. לכן פייסבוק היא אחת הפלטפורמות העיקריות לשימוש בכלי שיווקי מתקדם זה.

 

הדור הבא – רימרקטינג דינמי

בעוד רימרקטינג בפני עצמו קיים בעולם השיווק הדיגיטלי כבר כמה שנים טובות, לאחרונה נכנס לשימוש הדור הבא של עולם הרימרקטינג. הכוונה היא למה שמכונה "רימרקטינג דינמי" או – שיווק דינמי מחדש.

רימרקטינג דינמי מאפשר למפרסם לפנות באופן ייחודי יותר ללקוחות פוטנציאליים שונים. לדוגמה, נניח וגולש מסוים ביקר באתר המציע כמות גדולה של מוצרים שונים למכירה. כלי הרימרקטינג הדינמי יידע לבנות באופן אוטומטי קמפיין מותאם עבור אותו גולש, קמפיין אשר ייקח בחשבון בדיוק את המוצרים בהם התעניין והדפים בהם ביקר. זהו, אם כן, שכלול נוסף של הרימרקטינג המקורי, המאפשר פילוח וטירגוט מדויקים עוד יותר מבעבר.

כמובן שכאשר בוחנים את האפשרויות של השיווק הדינמי מחדש בפלטפורמות מתוחכמות ועשירות במידע דוגמת גוגל ופייסבוק, האפשרויות הופכות להיות בלתי מוגבלות, וכמעט בלתי נתפסות.

יתרון חשוב נוסף של כלי זה הוא כי הוא עובד בצורה מצוינת בכל סוגי המכשירים – מחשבים נייחים, לפטופים, טאבלטים וסמארטפונים. עובדה זו חשובה מאוד עבור מפרסמים כיום – אחוז עצום מהגולשים כיום גולש דרך סמארטפונים וטאבלטים, או עובר מאחד לשני וגם אל הלפטופ והמחשב הביתי. לכן, אם אנו מעוניינים בקמפיין יעיל נרצה כי המודעות שהוא מכיל יותאמו אוטומטית לכל סוגי המכשירים, ואפשרות זו קיימת כאמור במקרה של רימרקטינג דינמי.