פרסום בגוגל או קידום אתרים אורגני – המילה שהתחפשה

אז בבואנו לחלק את תקציב הפרסום שלנו באינטרנט- איך נדע לבחור או לחלק את התקציב של השיווק הדיגיטלי בין פרסום בגוגל לבין קידום אתרים אורגני?

את קידום האתרים האורגני ניתן להשוות לתחזוקה וטיפוח של נכס, אנו משקיעים באתר מבחינת המבנה, התוכן, קישורים נכנסים ויוצאים ומחכים עד להגעת האתר לראש תוצאות החיפוש, תהליך זה יכול להמשך מספר חודשים, לעומתו הפרסום בגוגל הינו מיידי, מרגע יצירת הקמפיין באופן פשוט ביותר המודעות תחלנה להופיע והאתר יקבל ייצוג במודעות הפרסום בגוגל.

בקידום אורגני לאחר שמגיעים לתוצאות ומפסיקים לקדם התוצאות יכולות להישמר זמן מה, לעומת זאת בפרסום בגוגל- ברגע שמפסיקים לשלם המודעות מפסיקות להופיע מיידית.

בקידום אתרים אורגני – חישובי העלות מול תועלת מורכבים יותר ואורכים זמן, לעומת הפרסום בגוגל בו הפרסום מדיד בכל רגע נתון, אפקטיבי וניתן לשיפור ואופטימיזציה.

בפרסום בגוגל התשלום הוא לפי תוצאות, תלוי תחרות בשוק ויכול להיות יקר מאוד לעסקים קטנים ובינוניים, לעומתו הקידום האורגני מתבצע בתשלום קבוע למקדם אתרים בהתאם לתקציב האתר ולהצעת המחיר הניתנת ע"י החברה שנותנת שירותי קידום אתרי אינטרנט.

מבחינת אפקטיביות, נתונים סטטיסטיים מצביעים על 26% מהמחפשים שנכנסים לתוצאה הראשונה בתוצאות האורגניות לעומת 7% מהמחפשים שנכנסים לתוצאה הראשונה במודעות הפרסום בגוגל.

קידום אתרים אורגני נותן מענה למספר מילות מפתח מצומצם, לעומתו בפרסום בגוגל ניתן לפרסם מילות מפתח רבות ככל שרוצים מבלי לפגוע באפקטיביות הקמפיין.

המודעה הראשונה בתוצאות האורגניות נתפסת אמינה יותר בעיניי הלקוח מאשר המודעות הממומנות בגוגל היות והגולש מבין שאין משלמים עליה וכי היא ראשונה מכיוון שהיא באמת רלוונטית למילת החיפוש שהקליד.

אסכם ואומר ששניהם מאוד רלוונטיים ממוקדים ומגדילים משמעותית את התנועה לאתר. הם אינם מבטלים זה את זה או עומדים זה במקום זה, אלא במקרים רבים משלימים אחד את השני.