שיווק דיגיטלי למוצר חדשני

יש לנו מוצר מדהים שנמכר מדהים בחנויות והעסק ברוך השם משגשג וכעת אנחנו מתפתחים ורוצים להקים אתר אינטרנט ולחפש חברה שעושה שיווק דיגיטלי וקידום אתרים אורגני. שיווק דיגיטלי כולל שיווק בפייסבוק, שיווק סלולרי וכמובן פרסום בגוגל. השיווק הדיגיטלי מסייע מאד במיתוג המוצר החדשני, אך שימו לב כי לכל פעולות האדמיניסטרציה הדרושות להקמת אתר משמעות מכרעת לטווח הרחוק ולרגע שבו נחליט שאנחנו גם רוצים לקדם את האתר.

עלינו להתייחס ברצינות רבה לשלבים הבאים:

ראשית, בבחירת שם המתחם, הדומיין- מומלץ מאוד ששם המתחם יתאים למיקוד הגיאוגרפי של האתר, כלומר: אתר שנמצא בישראל וישווק בישראל צריך לקבל שם מתחם עם סיומת co.il, או אתר שנמצא בארה"ב יקבל את הסיומת .com.

במידה וקונים שם מתחם "יד 2" זה יכול מאוד לסייע בפעולת קידום אתרים אורגני בהמשך וזאת במידה ושם המתחם עסק באותו עולם תוכן בו האתר שלכם עוסק.

במידה ואנחנו רוצים לחלק את הדומיין ל- sub domain זה מתבצע ללא תשלום נוסף, אך במידה ותרצו לקדם את האתר יבוצע קידום ותשלום בנפרד על כל sub domain ועל הדומיין המרכזי.

בשלב שני – עליכם לאחסן את האתר באחת מחברות האחסון

גם כאן לבחירת מקום האחסון, סוג השרת, וכתובת ה- IP חשיבות מכרעת עבור קידום אתרים..

לבעל האתר מומלץ שיהיה שרת ייעודי משלו, שעליו לא מתארחים אתרים אחרים, במידה ובוחרים להתאחסן בשרת משותף יש לבדוק מי הם השכנים, שכנים שהאתרים שלהם הם בענייני זימה, הימורים וסקס אינם חיוביים בעיניי העכביש של גוגל ו יכולים לעכב את פעולת הקידום, בגדר: "הגד לי מי הם שכנך ואגיד לך מי אתה..", כך שמומלץ מאוד לבדוק את השכנים לפני שמאחסנים בשרת משותף כלשהו.

בבחירת השרת כמו בדומיין יש להתמקד באזור הגאוגרפי שבו משווק האתר. אם רוצים לקדם אתר בארץ כדאי שהוא יאוחסן בארץ וזאת בשל החשיבות שגוגל נותן לזמני טעינת האתרים. בגוגל מקפידים מאוד על זמני טעינת האתר ואתר שזמן הטעינה שלו היא מעל 2 שניות לא יגיע לראש תוצאות החיפוש בגוגל, היות וגוגל מצפים לזמני תגובה מהירים עבור ציבור הגולשים.

יש לבדוק היטב גם את זמינות השירות בחברות האחסון, נפילות של אתרים, הורדה לצורך תחזוקה או בעיות בטעינה גוררים קנסות מצד גוגל ובעקבות זאת נענשים בסריקה של האתר לעיתים רחוקות יותר.

אין להקל ראש בסוגיית שם המתחם והדומיין, אלו אינן סתם פעולות לוגיסטיות לצוות הטכני ויש לתת את הדעת לפני שמקבלים החלטה שתעכב את האתר בהמשך בבואנו לבצע קידום אתרי אינטרנט.