תהפוכות ושינויים והאתר שורד ומתקדם

כל פעם שמנוע החיפוש מכריז על שינוי באלגוריתמים, ישנם לא מעט אתרים המקודמים באופן מקצועי שנפגעים מהשינויים ויורדים משמעותית בדירוג בביטויים בהם מקודמים או אפילו מוסרים באופן מוחלט מהאינדקס של מנוע החיפוש. ואמנם, לא מדובר באופן גורף בכל האתרים מאחר ואלו המקודמים באופן מקצועי, חכם ועקבי, יוכלו ליהנות מהשינויים ולעלות בדירוג לאחר ש"הוכיחו" כי אכן ראויים להופיע במיקומים גבוהים בביטויים מסוימים. על מנת אכן להשיג תוצאות מסוג אלה, חשוב להקפיד על מהלכי קידום הדרגתיים שפועלים במספר מישורים ומאפשרים קידום אתרי אינטרנט טבעי ככל הניתן, כולל מערך קישורים איכותי והימנעות מקידום יתר של האתר, שמציג תמונה כפויה ולא טבעית עבור מנוע החיפוש.

גיוון מילות מפתח ליצירת פעילות קידום טבעית

למרות הפיתוי להשקיע את כל תקציב הפרסום במילות המפתח שנראות הכדאיות ביותר לקידום מבחינת נפחי החיפוש שמפתחים בחשיפה משמעותית לאתר, חשוב לקדם מילים אלו לצד הוצאת קישורים לביטויים מגוונות באותו ההקשר בהטיות יחד/ רבים/ מילים נרדפות וזנב ארוך. המטרה היא ליצור מערך קישורים שיציג פעילות קידום טבעית ככל הניתן, כאשר השימוש במילים אלו לא יהיה רק במסגרת הקישורים הנכנסים לאתר אלא גם ייעשה בהם שימוש במסגרת תכני האתר השוני, כולל בקישורים פנימיים ובתגיות ה- Title, Description, alt text וכותרות h1. שימוש במילים לגיוון עשוי במרבית המקרים לתרום משמעותית לקידום מילות המפתח המרכזיות ולהציב אותן בדירוגים גבוהים לאורך זמן וזאת לעומת שימוש עקבי בכמות קישורים נכנסים משמעותית לכל מילת מפתח כפי שהיא ושימוש במילה זו במסגרת כל הפרמטרים שצוינו לעיל.

תוכן איכותי באתר – עובדה בשטח ולא קלישאה

מזה תקופה ארוכה שדובר ומדובר על חשיבות שימוש בתוכן איכותי באתר שהרי זה נועד בראש ובראשונה עבור קהל הגולשים המגיע לאתר ולא עבור מנועי החיפוש. ובכל זאת אין מדובר בקלישאה, במיוחד כיום, כאשר אופטימיזציית יתר של תוכן האתר פוגעת בקידומו ובהחלט שלא תורמת לקידום האתר. הדבר בא לידי ביטוי בצפיפות גבוהה ולא טבעית של מילת מפתח בדף האתר, כולל ציונה באופן כפוי בתגי הדף השונים (למשל שיבוץ המילה וילונות בכל משפט בדף במסגרת מאמר המתייחס על בחירת וילונות לסלון, דבר שאינו מתקבל בהבנה לא על ידי הגולשים ולא על ידי מנועי החיפוש). כמו כן, גם קישורים פנימיים באתר נדרשים להיות מגוונים ולא רק לכלול את אלה המתייחסים למילות המפתח שנבחרו, כמו גם הוצאת קישורים חיצוניים לאתרים רלוונטיים איכותיים בהקשר רלוונטי כך שאכן יהוו ערך מוסף עבור הגולש ולא במסגרת החלפות קישורים שיוצרת קישורים לאתרים שאינם באותו תחום ובהקשר לא טבעי ולא תמיד הגיוני. שימוש בתוכן דל ולא איכותי באתר כמו גם פעילות קידום במינון מוגבר יתר על המידה יכולים לפגוע משמעותית באתר כך שעל מימד האיכות אין מתפשרים בכל שלב שהוא בהליך קידום האתר בגוגל.