אתר מותאם לסלולר או אפליקציה – מה עדיף?

בעוד מרבית החברות הגדולות והמותגים המוכרים כבר פונים באופן אפקטיבי לקהל לקוחות הסלולארי ההולך וגדל בקצב מסחרר, חברות רבות רק מתחילות לחשוב ולתכנן ברצינות את אסטרטגיית הפנייה לשוק גולשי הסלולאר.

המאמר הבא בוחן כמה מהשיקולים הטכניים והעסקיים המרכזיים בנוגע ליצירת אתרים מותאמים לסלולאר מול יצירתאפליקציה לסלולאר, כך שתוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה והמתאימה ביותר עבור יוזמת הסלולאר הבאה שלכם,כמו גם עבור פנייה לשוק הסלולאר עבור עסקים קיימים.

נתחיל בהגדרות –

אתר המותאם לגלישה סלולרית הוא אתר המותאם לצפייה באמצעות דפדפני הסלולר השונים, על מגוון הגדלים השונים של צגי טלפונים סלולאריים, טאבלטים ומכשירים ניידים אחרים. על פי רוב, אתרים המותאמים לסלולאר הם פשוט גרסה פשוטה יותר של אתר אינטרנט סטאנדרטי המאפשרת חווית גלישה נוחה וחלקה יותר עבור משתמשי הסלולארי, על ידי פרמטרים דוגמת טעינה מהירה יותר של דפים באתר, סידור מחדש של התוכן על מנת להדגיש אלמנטים מסוימים המותאמים ספציפית לגלישה סלולארית ועוד.

לעומת זאת, אפליקציה לסלולר היא למעשה תוכנה הפועלת במערכות הפעלה מסוימות של מכשירים סלולארים, ומורדת ישירות למכשיר על מנת לבצע מספר פונקציות מסוימות. בנוסף, אפליקציות עשויות להיות מיועדות למכשיר ספציפי מסוים (למשל – אפליקציה לאייפון, אפליקציה לאייפד וכד'..).

שיקולים עסקיים

כל פרויקט לסלולארי מציג אתגרים ושיקולים ייחודיים, אך בלי קשר לנסיבות הספציפיות שלכם, ההחלטה בין אתר המותאם לסלולאר לבין יצירת אפליקציה לסלולר אינה אמורה להיות מסובכת או קשה במיוחד. התחילו בהגדרת המטרה של האפליקציה או הרעיון שלכם, ובהגדרת סדרי העדיפויות של השיקולים העסקיים והשיווקיים. לאחר מכן תוכלו לקבוע איזה פתרון יענה בצורה הטובה ביותר על מטרות וצרכים אלו.

מטרות ויעדים

מהי המטרה או היעד המרכזיים של היוזמה הסלולרית אותה אתם שוקלים?נסו להתעלם לרגע מכל שיקול או אלמנט אחר, והתייחסו לשאלה ספציפית זו. אמורה להיות החלטה עסקית מסוימת המניעה את תהליך הפרויקט שלכם.לדוגמה – ייתכן והאתר הקיים שלכם אינו מתמודד בצורה טובה עם כמות הולכת וגוברת של גולשים סלולאריים או שמחלקת השיווק בחברה שלכם מעוניינת באפליקציה מסוימת אשר תאפשר לגולשים להזמין מהאתר באמצעות הסלולארי שלהם.
לא משנה מה המטרה שלכם, התחילו בלהגדיר אותה באופן ברור, ורק לאחר מכן עברו לשלבים אחרים דוגמת תהליך הפיתוח, הפצה וכד'. לא חסרים יזמים המתלהבים מעצם הרעיון ליצור אפליקציה לאייפון שלהם, בלי לדעת בצורה ברורה ומוגדרת מה האפליקציה הזו אמורה לעשות בדיוק.

קהל המשתמשים

הגדירו את קהל המשתמשים הסלולריים הפוטנציאליים עבור הפרויקט שלכם ואת השימושים המסוימים הנפוצים ביותר הצפויים. קחו בחשבון גם את התדירות בה המשתמשים מתחברים (או צפויים להתחבר) לאפליקציה או לאתר שלכם. אפליקציה היא דבר הדורש מהגולשים לגלות אותו, ואז להורידו. נסו לשקול האם אלו הם צעדים שקהל המשתמשים שלכם צפויים לעשות.