אתר מותאם לסלולאר או אפליקציה – מה עדיף – חלק ד

SEO

בעוד חלק ניכר מביקורים באתרים המותאמים לסלולר הינם ביקורים מכוונים (כלומר, מקרים בהם הגולש מגיע ישירות לאתר אליו הוא התכוון להגיע), כמות החיפושים הנערכים ממכשירים סלולאריים ממשיכה לצמוח בקצב מהיר, וחיפוש מקומי הופך חשוב אף יותר בהתחשב באופי החיפוש הסלולארי. ניתן למצוא ולבקר באתר המותאם לגלישה סלולארית דרך חיפוש סטנדרטי, וניתן כיום אף להרחיב את הקידום הממומן כך שיפנה ישירות אל גולשים סלולאריים. במידה ואתם כן מציעים גם אפליקציה לסלולאר, מומלץ להציב קישור לאפליקציה באתר האינטרנט שלכם.

פיתוח טכנולוגיות רשת

HTML5 ו – CSS3 הם נושאים חמים במיוחד כיום בקרב חוג מתכנתי האינטרנט. האינטרנט הסלולארי צפוי להיות המרוויח העיקרי ככל שטכנולוגיות אלו הולכות ומתפתחות ונהיות נפוצות יותר ויותר. בצירוף נתונים כמו תעריפי העברת מידע אשר הולכים ויורדים ותשתית טכנית טובה ויעילה יותר ויותר, ההבדלים בין חוויית הגלישה באתר לבין חווית השימוש באפליקציה לסלולאר הולכים ומצטמצמים.

הולכת מידע ושימוש לא מקוון

משאבים שונים ומקורות מידע יכולים להיות מאוחסנים באופן מקומי באפליקציה לסלולאר, כך שממשק המשתמש פועל באופן עצמאי וללא תלות באלמנטים תלויי רשת, כך שניתן להשתמש לפחות בחלק מהאפליקציות גם במקרים בהם אין גישה לרשת האינטרנט. (ניתן כמובן גם לאחסן על המכשיר הסלולארי מידע מהדפדפן הסלולארי, כך שגישה לרשת לא תהיה נחוצה באופן אבסולוטי על מנת לתקשר עם אתר המותאם לסלולאר..).

בתשלום לעומת חינם

החלטה נוספת אליה תידרשו בנוגע לאפליקציה שלכם היא האם לגבות עבורה כסף או לא. במקרים רבים, אפליקציות של חברות שונות הן פשוט הרחבה של מאמצים שונים לתפוס, להרשים או לשמר לקוחות, ולכן מוצעות בחינם במטרה למשוך כמה שיותר גולשים. במידה והאפליקציה שלכם יועדה מלכתחילה להכניס כסף, שוק האפליקציות הופך כיום את המכירה לקלה ונוחה במיוחד.

אז לאן הולכים מכאן?

בשוק סלולארי המתפתחת במהירות גבוהה כל כך, אין כל ערובה לכך שההחלטות שאתם מבצעים כיום יהיו ההחלטות הנכונות והמתאימות עבור החברה שלכם, או עבור הלקוחות שלכם, בעתיד. למרות זאת, הבנת היתרונות והחסרונות של כל אחד משני הפתרונות הללו, בשילוב עם הגדרה ברורה של מטרת האפליקציה ושימת דגש על הניסיון והציפיות של משתמשי הקצה, יסייעו להבטיח את הצלחתכם, ללא תלות באופציה בה תבחרו.