אופטימיזציה לתמונות לקידום אורגני

בעלי אתרים רבים אינם מודעים לכך שלא רק תוכן טקסטואלי (תוכן מילולי) משפיע על קידום האתר שלהם בגוגל. גם התמונות המופיעות באתר משחקות תפקיד בקידומו האורגני של האתר שתוצאות של מנועי החיפוש.
אחת הדרכים בהן משפיעות התמונות על קידום אורגני של האתר היא בכך שהן הופכות את האתר לאטרקטיבי ומזמין יותר עבור הגולשים – התמונות מסייעות לייצר עניין ולהבהיר מסרים מסוימים, ובכך מושכות גולשים ומשאירות אותם באתר שלנו יותר זמן (מה שכמובן משפיע על קידומו בגוגל…).
כיצד, אם כן, ניתן לבצע אופטימיזציה לתמונות באתר שלנו? להלן כמה נקודות בסיסיות לניהול נכון של התוכן הוויזואלי באתר שלכם, כך שיתרום גם הוא לקידום האתר בגוגל.

הצמידו תגיות לתמונות – גוגל ושאר מנועי החיפוש העיקריים מתבססים בעיקר על תוכן טקסטואלי, ולכן מתקשים לזהות תמונות ואת חשיבותן עבור הגולשים (הדבר נכון במיוחד עבור גוגל ישראל). לכן, חשוב שנצמיד לתמונות באתר שלנו תגיות אשר מיידעות את מנועי החיפוש בדבר התוכן של אותה תמונה. תגיות נפוצות ומומלצות כיום הן תגיות המופיעות בקוד עצמו של התמונה (Alt Text), והן גם מבטיחות כי במקרה והתמונה אינה עולה, יופיע במקומה טקסט חלופי המתאר אותה (כמו שמקרים של קצב העברת נתונים נמוך מדי, בעיות בטעינת האתר וכו'.

תמונות קלות אך איכותיות – כדאי להימנע מהעלאת תמונות כבדות מדי לאתר שלכם. זה יגרום לכך שהן ייטענו בקצב נמוך, וזה כאמור בלתי רצוי בכל הנוגע לאטרקטיביות של האתר עבור הגולשים. כאשר הגולשים מגיעים לאתר אשר נטען לאט מדי והתמונות בו לא עולות מיד, הם ממהרים לחזור לאחור ולחפש אתר אחר אשר נטען מיד. על ידי העלאת תמונות הנטענות מהר תוודאו כי האתר שלכם פועל באופן חלק ומזמין גולשים להיכנס אליו ולהישאר בו. עם זאת, חשוב שלא לוותר על איכות התמונות. ניתן למצוא תמונות איכותיות, אך עדיין קלות מספיק על מנת לעלות במהירות. וודאו גם כי אתם משתמשים בפורמט המתאים לאתר עצמו, וכי מבין הפורמטים האפשריים אתם בוחרים את הפורמט המתאים ביותר (דוגמת JPEG או GIF)

הוסיפו כיתוב לצד התמונה – חשוב להצמיד לכל תמונה שורה או שתיים של כיתוב, כזה המתאר את התמונה עצמה. אל תוותרו על שלב זה – הוא ייקח לכם בדיוק שתי דקות, ויכול לסייע לתהליך של קידום אתרים אורגני. גוגל יודע לזהות כי זהו הטקסט המופיע קרוב ביותר לתמונה עצמה, ולכן לטקסט זה חשיבות לא מועטה

שם הקובץ של התמונה – חשוב לתת שם רלבנטי גם לשם הקובץ של התמונה. דאגו שבשם הקובץ מופיעות מילים הקשורות לנושא בו עוסקת התמונה (והאתר עצמו). מנועי החיפוש מזהים גם את שמות הקבצים עצמם כך שחבל לפספס את ההזדמנות לספק להם מידע נוסף אודות התמונה ואודות האתר כולו

לסיכום, גם תמונות ומידע ויזואלי משחקים תפקיד חשוב באתרי אינטרנט, וגם בקידומם באורגני ושאר מנועי החיפוש. הקדישו תשומת לב גם לביצוע אופטימיזציה עבור התמונות באתר, וכך תסייעו לו להתקדם אורגנית בתוצאות החיפוש הרלבנטיות.