טיפים להצלחה במסעות הפרסום המשופרים בגוגל

מסעות הפרסום המשופרים של Adwords מאפשרים לנהל קמפיינים חכמים ודינאמיים וכך להשיג החזר השקעה (ROI) גבוה יותר. אם בעבר היה צורך לנהל קמפיינים נפרדים בגוגל בהתאם לכל פרמטר, הרי שהחל מפברואר 2013 ניתן לנהל קמפיין אחד ולהתאים אותו לאלמנטים השונים עד שמגיעים לתוצאה המבוקשת.
פרסום בגוגל מאפשר להתאים את הקמפיין למיקום של קהל היעד, לימים ולשעות הרצויים ולסוג המכשיר ולהגיש בהתאם לכך הצעות מחיר ממוקדות. לפניכם טיפים שיאפשרו לכם למקסם את הפוטנציאל של מסעות הפרסום החדשים.

הגדרת קמפיינים בהתאם למחיר הטוב ביותר

יש להגדיר מראש בקמפיין מי יראה את המודעות ולקחת בחשבון פרמטרים כגון מיקום העסק, זמן הקמפיין והמכשיר ממנו מתבצעת הגלישה. כדי להגיש הצעת מחיר נכונה ולהשיג באמצעותה את המטרה של הקמפיין כדאי להשוות בין שני קמפיינים בהצעת מחיר אחידה לשניהם, כמו למשל, קמפיין שרץ רק בשעות הבוקר מול קמפיין שרץ רק בשעות אחר הצהריים ולבחון מי מהן השיגה הקלקות או את מטרות הקמפיין בדרך טובה יותר.
לאחר מכן, רצוי להגיש הצעות מחיר שונות לקמפיינים שונים ולבחון איזו הצעה משיגה את מירב ההקלקות עד שמגיעים להצעת המחיר המשתלמת ביותר.
מומלץ להחליט על הצעת המחיר על סמך דוחות הביצועים של Adwords, לבחון עונתיות, התנהגות גולשים ויחסי המרה.

קמפיינים מבוססי מכשיר

יש חשיבות רבה לכך אם הגולש מגיע למודעה באמצעות המכשיר הנייד או המחשב הנייח. ראשית, כדאי להעלות קמפיינים שמותאמים לנייד ולנייח ולחשב את יחס ההמרה בגלישה מהנייד לבין גלישה מהנייח ולאחר מכן להעלות הצעת מחיר אופטימלית לנייד.
ההבדל המשמעותי ביותר בין ניידים לבין נייחים טמון במספר המודעות המוצגות בראש העמוד. בניידים מוצגות 2 מודעות בראש העמוד ושאר המודעות מוצגת בסוף רשימת התוצאות האורגנית, כך שעל מנת שהמודעה תוצג במקום טוב מומלץ מאוד בניידים להופיע ב- 2 המקומות הראשונים.

בנייחים לעומת זאת מוצגות 3 מודעות בראש העמוד ו- 9 מודעות משמאל לתוצאות החיפוש האורגניות, כך שבפעמים רבות גם להיות במקום 5 יביא תנועה לא רעה לאתר.

המלצה חמה- לפני שאתם מגישים הצעת מחיר לנייד, בדקו את הביצועים שעשה הקמפיין בניידים והגישו הצעה שתואמת לביצועים אלה.

קמפיין מבוסס מיקום

הגלישה מהמכשיר הנייד השפיעה מאוד על הרגלי הגלישה והתנהגות הצרכנים וכיום כמעט אין חוקים, הגלישה מתבצעת מכל מקום בכל זמן, כשכמובן תלוי בקהל היעד שלכם. אחד היתרונות של השינוי שעשו גוגל במסעות הפרסום מקנה את היכולת להעלות קמפיין תוך התאמת גיאוגרפית לאזור בו נמצא הגולש ולהציע לו הצעה רלוונטית ללוקיישן בו הוא נמצא בזמן הגלישה.
בבואכם להגיש לכך הצעת מחיר, יש לבחון באיזה מיקומים של הגולש כדאי להעלות את הקמפיין תוך השוואה בין האזורים השונים.
בדקו את הצעת המחיר שלכם ביחס למתחרים באותו אזור, הגדירו מספר מיקומים להצגת המודעה ברדיוס סביר ממקום העסק.

פרסום בגוגל


קמפיין מבוסס זמן

אומנם טווח הגלישה התרחב, אך עדיין יש זמנים טובים יותר עבור כל מודעה ומודעה. עסקים שעובדים בבוקר מול עסקים שהבחינו שמירב הגולשים נכנסים אליהם דווקא בשעות הערב.

דוגמא טובה לתזמון נכון של מודעות: מוצר נג נדודי שינה כדאי להציג אותו יותר בלילה בו אנשים עם נדודי שינה יחפשו פתרון לבעייה שלהם. ייתכן שבלילה המחיר לקליק יהיה נמוך בהרבה מהמחיר לקליק במהלך היום בו נוטים רוב המתחרים לפרסם.
להצגת מחיר אופטימאלית לפי טיימינג, מומלץ להשוות בין קמפיינים שעלו בזמנים שונים לפי יעדים שהצבתם ורק אז להחליט מה הם הימים והזמנים הטובים ביותר עבור המודעות שלכם.

הצעת מחיר גמישה

לוקח זמן עד שתדעו בדיוק מה הם המחירים הנכונים עבורכם שיחזירו לכם את ההשקעה בטווח הקצר ביותר בהתאם לפרמטרים שצוינו לעיל ולכן, לעת עתה, תוכלו להשתמש בפונקציה של Adwords המאפשרת הצעת מחיר גמישה לפי המחיר המבוקש. ניתן לבחור מחיר יעד לפעולה שמאפשר להגדיר הצעת מחיר מיטבית לכל קמפיין ביחס לסבירות ההמרה או לבחור אופטימיזציה מחיר לקליק שנקבעת אוטומאטית להשגת מקסימום המרות.
התאמה גמישה במסעות הפרסום תאפשר לכם ליהנות מהגדרה דינאמית ואוטומטית לפי היעד שהוגדר מראש, לנהל מספר מסעות לפי יעדים שהוגדרו ולהגיש הצעת מחיר בזמן אמת במהלך המכירה בפומבית ולבצע אופטימיזציה כל הזמן עד מיקסום ביצועי הקמפיין.