הפוטנציאל של שיווק דיגיטלי עבור עסקים וחברות

אחד הכלים העיקריים כיום להגדלת הכנסות העסק הוא שיווק דיגיטלי. מהו שיווק דיגיטלי נכון וכיצד נמנע מטעויות נפוצות ונצליח להשתמש בכלי זה לטובתנו?
בפועל, מרבית העסקים אינם משווקים כיום ברשת על ידי שימוש באסטרטגיה מסודרת, וכתוצאה מכך רובם מדווחים על אי שביעות רצון מתוצאות השיווק. בעוד רובם המכריע פנה אל עולם הדיגיטל במטרה להשיג לקוחות חדשים ו/או על מנת לשמר לקוחות קיימים, ברור כי ההבנה בנוגע לחשיבות הערוץ השיווקי הזה חלחלה עמוק אל תוך התודעה של עולם העסקים בישראל. בעלי עסקים רבים מבינים כי כמות האפשרויות לשווק ברשת היא עצומה, ורבים מגיעים למסקנה כי זהו הערוץ השיווקי הטוב ביותר עבורם. עם זאת, לא מעט בעלי עסקים עדיין מעט חוששים מעולם הדיגיטל ונמצאים בשלבים של בחינה וניסיונות התנהלות בזירה זו.
אכן כדאי להיות מודעים לשפע חסר התקדים המאפיין עולם זה, ועלול להביא לבלבול ולטעויות שונות. מהן הטעויות העיקריות מהן כדאי להיזהר בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי וכיצד נפתור אותן?

לא להתעלם מעולם הסלולר

נתחיל מעולם הסמארטפונים אשר נהיה לחלק אינטגראלי מהחיים של כולנו. בעלי עסקים רבים אינם מקדישים את המשאבים הנחוצים על מנת להתאים את אתר העסק שלהם לגלישה סלולארית. בנקודה זו חשוב להזכיר כי מרבית החיפושים באינטרנט נערכים כיום באמצעות הסמארטפונים, כך שמדובר בערוץ עיקרי וראשון במעלה, ולא במשהו משני. כך, עסק אשר האתר שלו אינו מותאם לגלישה סלולארית יכול להבריח גולשים ולאבד לקוחות פוטנציאליים.
הפתרון במקרה זה הוא פשוט ובלתי נמנע – התאמה של אתר האינטרנט לגלישה סלולרית. לא ניתן ולא רצוי לברוח מההתאמה הזו. בשפה המקצועית מכונה התאמה זו – רספונסיביות. מדובר בסטנדרט כיום בפלטפורמות רבות לבניית אתרי אינטרנט, ובתכונה אשר גם מביאה יתרון בכל הנוגע לקידום האתר ולמקום בו גוגל ימוקם בתוצאות החיפוש של גוגל.

 

בואו לקראת הגולשים

אסור לשכוח כי אתר האינטרנט שלכם הוא בראש ובראשונה שירות שאתם מעניקים לגולשים. בעלי אתרים רבים עדיין גורמים לגולשים לשוטט ברחבי האתר בחיפוש אחר מה שהם צריכים, וכיום מדובר בחיסרון ברור עבור האתר. גולש האינטרנט הממוצע כיום הוא חסר סבלנות, ועומד לרשותו כל כך הרבה מידע שאין לו שום סיבה להישאר באתר שהוא לא מוצא בו את מבוקשו בקלות.
גם כאן הפתרון מתבקש וברור – בנו את האתר שלכם כך שהגולשים יוכלו למצוא בו את מבוקשם בבהירות, במהירות ובקלות. במידה ויש באתר קטלוג מוצרים, בנו אותו ברור וקל להתמצאות כמה שניתן, צרו טופס ליצירת קשר פשוט ובולט לעין וכו'. זכרו – אין טעם להשקיע בשיווק דיגיטלי כאשר האתר אליו אתם מנסים למשוך גולשים אינו ידידותי למשתמש.

 

פרסום גם בפייסבוק, לא רק.

בעוד קל, פשוט וזול לפרסם אך ורק דרך פייסבוק, אל תסתפקו בכך. אמנם מדובר ברשת החברתית הגדולה ביותר, אך בפועל מרבית האנשים שיעשו "לייק" לעמוד העסקי שלכם לא יחזרו לבקר בו יותר מדי, וסביר להניח שגם לא יראו יותר מדי מהפוסטים שאתם מפרסמים. גם פייסבוק עצמה נוטה לשנות כל מיני אלמנטים שקשורים לעיצוב ותקנות של דפים עסקיים, ולנו אין יותר מדי שליטה על כך.
לכן חשוב תמיד להחזיק גם אתר אינטרנט של העסק, וגם עמוד פייסבוק. אתר אינו חייב להיות משימה מסובכת ויקרה, ניתן להקים בקלות ובמהירות אתר עסקי ואסתטי אשר יותאם במיוחד לצרכים של העסק שלכם, בין אם בעצמכם בפלטפורמות החינמיות ובין אם בתשלום. אתר מאפשר לגולשים להתמקד במוצרים והשירותים שאתם מציעים להם ללא הסחות דעת, ואילו לבעלי האתר הוא מאפשר מעקב מפורט אחר פעילות הגולשים, מה שיכול להיתרגם להמשך שיווק והגדלת מכירות.

שימור לקוחות

בעלי עסקים רבים מעדיפים להשקיע את מאמציהם במשיכת לקוחות חדשים, על פני שימור מצבת הלקוחות הקיימת. בפועל קיים סיכוי טוב יותר לשמר לקוחות שכבר מכירים את העסק ומרוצים ממנו. הם גם יסייעו בדרכים שונות למשיכת לקוחות חדשים, כך שההשקעה בשימורם חשובה לא פחות מאשר הניסיון לגייס לקוחות חדשים.
ניתן לנקוט במספר דרכים בעולם הדיגיטלי על מנת לשמר לקוחות – שליחת ניוזלטר ומסרים פרסומיים הן אמנם דרכים נפוצות, יחד עם זאת יותר ויותר צרכנים מעדיפים לקבל מידע באופן אישי וממקור ראשון, כך שדיוור ישיר יכול להיות פתרון מצוין בסוגיה זו (אימיילים, הודעות בפלאפון וגם ניוזלטרים אותם נשלח ישירות ללקוח, ולא בהכרח במסגרת רשימת תפוצה). כל בעל עסק, קטן כגדול, יכול כיום בקלות לנהל מערכת דיוור למועדון לקוחות באמצעות מערכות אוטומאטיות שונות המספקות אינספור דרכים לשמור עם הלקוחות שלכם על קשר רציף. מערכות אלו (CRM) ניתן למצוא בחינם או בתשלום, על פי סוג המערכת, ושימוש במערכות אלו הוכח לא פעם כמשתלם ויעיל.

 

פרסום 360 מעלות

הקמת אתר היא יריית הפתיחה. כדי שלקוחות ייכנסו לאתר יש לפנות בכל ערוצי השיווק העומדים לשירותכם ובהתאם לתקציב שלכם. פרסום בגוגל ופרסום בפייסבוק ובאינסטגראם נותנים פתרון מיידי. עם התשלום לגוגל או לפייסבוק המודעות תופענה. קידום אתרים אורגני מספק פתרון ארוך טווח ויציב ובמידה והוא נעשה בצורה מוצלחת ואכן מתקדמים בביטויים רלבנטיים ובעלי נפח חיפוש למקומות ראשונים אז האפקט הפרסומי והנוכחות מאוד מאוד משמעותיים.
קושי הגדול הוא לבחור. עם מה מתחילים, על מה מוותרים? ואיך מנצלים את התקציב בצורה הטובה והיעילה ביותר. איש שיווק מקצועי ומנוסה ידע להמליץ לכם איך לצאת לדרך ואיך להתנהל במהלכה.