ניהול אתר אינטרנט לשיווק דיגיטלי מקצועי

ניהול ועדכון שוטף ויומיומי של האתר העסקי שלכם אינה משימה פשוטה כלל. זה דורש הרבה זמן, מודעות והבנה בעולם האינטרנט והקידום והתמצאות בכלים טכניים שונים. הקמה האתר היא רק הצעד הראשון. לאחר מכן, מגלים בעלי אתרים רבים כי הם נוטים להזניח את האתר, מפאת חוסר זמן, היעדר מודעות או הבנה טכנית באופן בו חשוב לנהל ולעדכן את האתר.
מה כולל ניהול נכון ואפקטיבי של אתר האינטרנט שלכם והאם כדאי להפקיד מטלה זו בידי אנשי מקצוע מהתחום?
מה כולל ניהול אופטימאלי של אתר אינטרנט?
על מנת לנהל באופן נכון אתר אינטרנט ולהשאירו מעודכן ורלבנטי, יש לפעול על בסיס שוטף בכמה מישורים שונים –
תכנים חדשים ורלבנטיים – אחד התחומים המרכזיים בכל הנוגע להשארת האתר רלבנטי, הן מבחינת הערך שהוא מייצר לגולשים והן מבחינת קידומו במנועי החיפוש, הוא התחום של תוכן מקצועי. הכוונה היא לתכנים שונים המציעים אינפורמציה רלבנטית בנושא בו עוסק האתר, למשל על ידי העלאת מאמרים אינפורמטיביים, פוסטים עדכניים, תמונות וכו'. בנוסף, חשוב לדאוג תמיד כי התוכן הבסיסי אודות האתר והעסק נשאר תמיד מעודכן (למשל – כתובת, מספר טלפון, שעות פתיחה וכו') על מנת שלא להטעות ולאבד לקוחות:

עדכונים ושינויים בעיצוב – אתר אינטרנט הוא דבר דינמי המשתנה ומתעדכן כל הזמן. גם על מנת לבצע שינויים אסתטיים בדפי האתר וגם על מנת לעדכן את התוכן, קיים צורך בידע טכני מסוים, הבנה של המערכת עליה מבוסס האתר והכרה של ההתפתחויות והעדכונים האחרונים. במיוחד באתרים מבוססי וורדפרס מדובר במערכת אשר מתעדכנת ומתפתחת כל הזמן ועל מנת להישאר מעודכנים ולהשאיר את האתר רלבנטי יש להיות עם האצבע על הדופק.

טיפול בתקלות – כאשר מתרחשת תקלה באתר או באחד מדפיו קיים צורך לתקן אותה כמה שיותר מהר. בין אם התקלה היא מזערית ואינה בולטת ובמיוחד אם מדובר בתקלה באתר כולו. חשוב שתקבלו שירות ניהול אתרים טוב אשר ייענה לבעיות ותקלות באתר בזמן אמת ויסייע לכם לפתור אותן כמה שיותר מהר.

גיבוי – במסגרת ניהול נכון של האתר מומלץ לגבות את המידע המופיע בו באופן שוטף. כך, במקרה של תקלה בה משהו נמחק או אם אנחנו רוצים לשחזר מידע כלשהו שהופיע באתר בעבר, כדאי שהכל יהיה מגובה על שרת נפרד ואמין.

קידום אתרים שוטף כחלק מתפעול האתר – במיוחד בכל הנוגע לאתרים עסקיים (של בתי עסק, חברות, בעלי מקצוע, אמנים וכו', חשוב לקדם את האתר באופן רציף, על מנת להשיג תוצאות ארוכות טווח ואמינות. לכן, קידום האתר בגוגל (על ידי פעולה במספר דרכים שונות במקביל) הוא שירות שאסור לוותר עליו כבר מתחילת הדרך. מנהל אתר טוב יידע להתאים את פעולות הניהול שלו גם לצרכי האתר מבחינת קידום אורגני, כמו גם להריץ קמפיינים מסוגים שונים, לקדם באופן ממומן וכו', בהתאם לסיכום עם בעל האתר.

ניהול עצמי של האתר או שכירת שירותי ניהול מקצועיים?

על מנת לקבוע האם עדיף שתנהלו בעצמכם את האתר שלכם או תשכרו שירותי ניהול אתר מקצועיים, כדאי להבין ניהול נכון ואפקטיבי של האתר דורש כמה משאבים עיקריים:

הראשון הוא זמן. יש לעקוב אחר המתרחש באתר מדי יום, לבצע תיקונים ועדכונים וכו'. כל זה לוקח זמן, על בסיס יומיומי.
משאב חשוב נוסף הוא ידע – על מנת להשיג את המרב מהאתר ולהשאירו רלבנטי ואפקטיבי נדרש ידע במספר תחומים שונים – ידע טכני והכרה של המערכת עליה בנוי ופועל האתר, ידע בקידום אתרים, הכרה טובה של עולם האינטרנט והשיווק הדיגיטלי.

משאב רצוי נוסף הוא היכרות של אנשי מקצוע מתחומים שונים בעולם האינטרנט, החל מעבודה עם אנשי מקצוע נוספים מעולם השיווק הדיגיטלי וקידום אתרים ועד לעבודה עם מתכנתים ואנשי מקצוע אשר יכולים לסייע ולתת מענה בזמן אמת לבעיות טכניות באתר. יחסי עבודה עם אנשי מקצוע אחרים מהתחום חשובה על מנת לטפל במגוון רחב של סוגיות ובעיות פוטנציאליות ביעילות מרבית.

עבור מרבית בעלי האתרים, אתר האינטרנט הוא עוד חלק קטן מהעסק שלהם ומסדר יומם העמוס. למרביתם אין את הזמן או הידע על מנת לנהל ולעדכן את האתר באופן מקצועי ונכון, ומרבית אלו שמנסים לעשות זאת בעצמם מגלים כאמור כי עם הזמן הם נוטים להזניח את האתר.

עבור מי שמעוניין שאתר האינטרנט שלו יישאר איכותי, רלבנטי ורענן כל הזמן, מומלץ בחום לשכור שירותי ניהול אתר מקצועיים.