073-7283388

אאוטבריין ופרסום מבוסס תוכן – רקע וטיפים שימושיים

השנים האחרונות עומדות בסימן של שינוי משמעותי בעולם השיווק הדיגיטלי, עם המעבר הנרחב לפרסום מבוסס תוכן. מדי שנה צומח ענף זה בקצב מסחרר כאשר יותר ויותר מפרסמים ואנשי שיווק מבינים כי הדרך היעילה והנכונה להתחרות בשוק רווי ועמוס כל כך בפרסומות ומסרים שיווקיים שונים היא באמצעות תוכן איכותי ומעמיק יותר. פלטפורמות בולטות דוגמת אאוטבריין וטבולה גדלות מדי חודש והופכות יותר ויותר לקונצנזוס בעולם השיווק הדיגיטלי.

בכתבה הבאה נביא רקע קצר אודות התחום של פרסום מבוסס תוכן והאופן בו מתפקדת אאוטבריין כפלטפורמת שיווק כזו, נסקור כמה מהיתרונות של תחום זה אל מול פרסום יותר "קונבנציונאלי", ונגיש  מספר טיפים שימושיים וחשובים בנוגע לקמפיין מבוסס תוכן עבור מפרסמים ומשווקים באשר הם –

 

Content Marketing – רקע

אחת ההשפעות הגדולות ביותר של מהפכת המידע והאינטרנט של שני העשורים האחרונים הייתה על עולם השיווק והפרסום, אשר עבר בחלקו הניכר אל הרשת. מסרים פרסומיים ושיווקיים מניעים חלק גדול מהפעילות ברשת, החל מאותן פרסומות שקופצות לנו על המסך ועד לקישורים הממומנים של גוגל אשר הופכים אותה לאחת החברות הגדולות בעולם.

ההתנפלות על האינטרנט ככלי שיווקי יצרה הצפה של מסרים שיווקיים ופרסומות, אשר רבות מהן פשוט אינן עושות את העבודה. בנוסף לכך, כלים דיגיטליים חדשים דוגמת חוסמי פרסומות למיניהם (Ad Block) נהיו פופולאריים ביותר ונותנים מאבק של ממש לרבות מן הפרסומות ברשת.

כך נוצר מצב בו יותר ויותר מפרסמים, בעלי אתרים ואנשי שיווק דיגיטלי מגיעים למסקנה כי קיים צורך בפרסום ברשת מסוג אחר, כזה אשר יעניק לגולשים ערך מוסף מסוים מעבר לזה של מסרי הפרסום הקונבנציונאלי, וכך ימשוך אותם על פני אינספור מסרי השיווק האחרים.

פרסום באאוטבריין

כיצד עובד פרסום מבוסס תוכן?

כאן נכנס לתמונה הפרסום מבוסס התוכן, ופלטפורמות עיקריות בתחום זה דוגמת פרסום באאוטבריין (Outbrain) וחברת טאבולה הישראלית. העיקרון העומד בבסיס קמפיין שיווק מבוסס תוכן הוא עיקרון פשוט – הדרך למשוך את הגולשים אל אתר מסוים היא על ידי הצעת המלצות לכתבות תוכן איכותיות יחסית – כתבות אינפורמטיביות ואשר אינן אך ורק שיווקיות, אלא מציעות גם מידע של ממש עבור הקוראים. בקיצור – תוכן אשר נותן לגולשים סיבה טובה להיכנס לאתר ולקרוא אותו.

פלטפורמות כמו אאוטבריין מקשרות בין אינספור אתרים ומפרסמים, ומאפשרות למפרסמים להציב הצעות תוכן באתרים רלבנטיים ובעלי תעבורת גלישה גבוהה יחסית. אלו הן אותן הצעות המכילות לרוב תמונה ומשפט כותרת, אותן ניתן למצוא בסיומן של כתבות ומאמרים במרבית האתרים הגדולים כיום.

כך, אאוטבריין ופלטר פומות פרסום מבוסס תוכן אחרות מהוות כיום כלי בסיסי והכרחי ליצירת נוכחות ברשת, ומציעות בין השאר גם כלים סטטיסטיים יעילים יחסית למדידת רמת ההצלחה של הקמפיין.

 

לאחר שהבנו את הרעיון הכללי העומד מאחורי פרסום מבוסס תוכן, נבחן כמה טיפים שימושיים ומרכזיים ליצירת קמפיין מסוג זה, טיפים אשר יכולים לסייע לכם, כמפרסמים, להפיק את מרבית הפוטנציאל מקמפיין מבוסס תוכן באאוטבריין או טאבולה –

 

מיפוי ועדכון שוטף של הקמפיין

אחד היתרונות הגדולים של קמפיינים מבוססי תוכן הוא כי ניתן למפות אותם ולעקוב אחריהם ברמת דיוק גבוהה יחסית, וכך לעדכן את הקמפיין באופן שוטף – להסיר פרסומים מאתרים אשר אינם מביאים המרות ולנסות לפרסם באתרים חדשים ורלבנטיים יותר.

 

שינוי הקמפיין בהתאם לכותרות המצליחות

לאחר שהקמפיין כבר רץ תקופה מסוימת, נבחן אילו מהכותרות והפרסומים מצליחים יותר מהאחרים. בהתאם להם כדאי ליצור קמפיינים חדשים וייעודיים. חשוב לזכור ליצור קמפיין נפרדים לסלולרי ולדסקטופים, כאשר אאוטבריין מספקת אפשרות גם לקמפיין ייעודי עבור טאבלטים

 

כותרות שונות עבור אותו לינק

כדאי ליצור כמה פרסומים שונים עבור לינק לדף נחיתה מסוים. בכל פרסום משפט מעט שונה ותמונה רלבנטית אחרת. החלפת כותרות ותמונות מייצרת יותר עניין ותנועה סביב אותו לינק ומעלה את הסיכוי למשוך אליו גולשים

 

כותרות ממוקדות, שימוש בשאלות ותיאור קהל היעד – מסרים שעובדים טוב יותר

ישנם כמה כללים בנוגע לסוג הכותרת והמסר המופיעים בהמלצת התוכן, אשר הוכחו כיעילים יותר –

1. כותרת קצרה וממוקדת – כדאי ליצור כותרת אשר מכילה מידע מתומצת, ענייני ומדויק יחסית, דוגמת כותרות המשתמשות במספרים ופונות לקהל יעד מסוים ביותר

2. מומלץ להשתמש בשאלות בכותרות להמלצות התוכן. למשל – "מהן הדרכים להפוך את האירוע שלכם לבלתי נשכח?" וכו'. שאלות מושכות את העין ומסקרנות את הקורא

3. תארו בכותרת את קהל היעד הרלבנטי – למשל – "הורים לילדים קטנים – חמישה טיפים להתנהלות כלכלית נכונה"

קמפיין באאוטבריין

באילו תמונות כדאי להשתמש בקמפיין מבוסס תוכן?

סוגים מסוימים של תמונות הוכחו כיעילים יותר במשיכת גולשים באמצעות המלצות תוכן. למשל – תמונות תקריב (קלוז אפ) הוכחו כיעילות יותר, כמו גם תמונות "לייפסטייל" שונות (כאלו אשר מעבירות לנו הרגשה נעימה כלשהי ברגע שאנו מביטים בהן). בניגוד לכך, תמונות המכילות לוגו של החברה או טקסט הוכחו כפחות יעילות ואינן מומלצות לשימוש בסוג קמפיין זה

 

רימרקטינג באמצעות אאוטבריין

אאוטבריין מציעה כיום כלים מתקדמים שונים, ואחד מהם הוא שימוש בקוד רימרקטינג. עבור מי שאינו מכיר, רימרקטינג הוא ענף חדש יחסית בעולם השיווק הדיגיטלי המאפשר שיווק חוזר וממוקד לגולשים שכבר התעניינו בדף/אתר מסוים. החיבור בין פלטפורמת פרסום התוכן של אאוטבריין לכלי כמו רימרקטינג פותח דלתות חדשות בכל הנוגע ליצירת קמפיין יעיל וממוקד יותר.

 

ביצוע אופטימיזציה לקמפיין

כאמור, ניתן להריץ קמפיין מבוסס תוכן במשך חודשים רבים, אך חשוב להיות עם האצבע על הדופק ולבצע אופטימיזציה לקמפיין במהלך הדרך. במידה וקיימת ירידה משמעותית בכמות ההמרות שמספק הקמפיין ניתן לנקוט במספר דרכים – החלפה של הכותרות והתמונות בהמלצות עבור אותן כתבות תוכן, החלפה מלאה של התוכן עצמו ושל ההמלצה עבורו, הסרת הכותרות שלא הצליחו לייצר המרות והחלפתן בכותרות שדומות יותר לאלו שכן הצליחו (כלומר – לנסות לעצב את הקמפיין בדמות ההמלצות שהוכחו כמוצלחות בחודשים הראשונים).

קיימות שיטות נוספות לביצוע אופטימיזציה, כאשר יש לקחת בחשבון גם שיקולי תקציב וחלוקתו על פני תקופת הקמפיין כולו. בכל מקרה, בחירת הנתיב הנכון ביותר לביצוע אופטימיזציה תלוי בנתונים המסוימים והמדויקים של כל קמפיין, כאשר אופטימיזציה נכונה בזמן הנכון היא אחד הדברים שהופכים אנשי שיווק דיגיטליים לאנשי מקצוע מומחים

 

לסיכום, הרעיון העיקרי העומד מאחורי פרסום מבוסס תוכן הוא למשוך גולשים באמצעות הזמנות לקריאת תוכן ייעודי ובעל ערך מוסף. כלומר, לאפשר לגולשים ליהנות ממצב בו הם מחפשים תוכן בנושא מסוים, ורק כאשר השתכנעו כי באתר מסוים מופיע תוכן רלבנטי עבורם ייכנסו ללינק ויגיעו לאתר שלנו.

כך, שואף עולם השיווק הדיגיטלי לקשר בין קוראים לבין תוכן אשר באמת רלבנטי עבורם, ובכך להחזיר משהו מהאמינות של מסרים שיווקיים, שאבדה במידה רבה בעולם האינטרנט. פלטפורמות דוגמת טאבולה ואאוטבריין מנגישות את התחום החדש לכלל המפרסמים ובעלי האתרים ומציעות כלים מדויקים ומשוכללים יותר ויותר ליצור קמפיינים רלבנטיים ומוצלחים. זה בהחלט נראה כמו אחד התחומים העיקריים של עתיד עולם השיווק הדיגיטלי

קרא עוד >

על חשיבות הלוקאליות ויישומה בקידום אתרים

חיבורם לאינטרנט של הטלפונים הסלולאריים ומכשירים ניידים נוספים סימנה את תחילתו של עידן חדש בעולם התקשורת והמדיה, וכך גם בתחום קידום האתרים. הגלישה באינטרנט ממכשירים ניידים בכל מקום ובכל זמן הוסיפה ושינתה פרמטרים מרכזיים מסוימים בתחום של קידום אתרים אורגני ופרסום בגוגל, כאשר אחד הפרמטרים הרלבנטיים ביותר בהקשר זה הוא המיקום. לגוגל ושאר החברות הרלבנטיות יש כיום את האפשרות לדעת היכן נמצאים חלק גדול מאוד מהגולשים בכל רגע ורגע, הן באמצעות רכיבי ה GPS הקיימים בכל מכשיר נייד והן באמצעים נוספים דוגמת כתובות IP, השרתים מהם אנו מתחברים לרשת וכו'. המצב החדש יחסית מאלץ כל עסק ואתר אינטרנט המעוניין להתחרות ולקדם את עצמו, לבצע שינויים מסוימים, ובמסגרתם להתייחס לסוגיית המיקום. לכן, בשנים האחרונות צובר תאוצה התחום של קידום אתרים מקומי (או "לוקאלי"). מהי בדיוק לוקאליות בקידום אתרים אורגני, מדוע היא חשובה ולמי וכיצד יש להתייחס ללוקאליות במסגרת קידום אתר?

 

עליית מדרגה ברלבנטיות והיעילות של תוצאות החיפוש – לוקאליות באינטרנט

ניתן לשייך את המושג "לוקאליות" בכל הנוגע לפרסום בגוגל או לגלישה באינטרנט בכלל, לאפשרויות החדשות והמתקדמות הקיימות כיום להתאמה של תוצאות החיפוש לצרכים ולרצונות של הלקוחות – כלל הגולשים ברשת. אם מאז המצאת האינטרנט אנחנו עדים לשכלול בלתי פוסק של אלגוריתמי החיפוש השונים, שכלול אשר אפשר לטכנולוגיית האינטרנט לשנות לחלוטין את פני העולם, רכיב הלוקאליות מהווה שלב נוסף בשכלול זה, ומאפשר עליית מדרגה של ממש ביכולת של האלגוריתמים להעלות את רמת הדיוק והרלבנטיות של תוצאות החיפושים שלנו.

קידום אתרים אורגני

למיקום הגיאוגרפי שלנו ישנה רלבנטיות רבה לחלק בלתי מבוטל מהחיפושים שאנו עושים ברשת. כאשר אנחנו מחפשים עסק או חנות כלשהי, בין אם אנחנו נמצאים כרגע בדרכים ומעוניינים למצוא את המיקום המדויק של אותו עסק כרגע ובין אם אנחנו מחפשים מהבית, המיקום הגיאוגרפי שלנו ושל העסק שאנחנו מחפשים רלבנטי ביותר עבור החיפוש. על ידי המיקום שלנו ניתן להתאים לנו עסקים מסוימים הממוקמים בקרבה יחסית אלינו, ולמצוא עבורנו את העסק הרלבנטי הקרוב והנגיש ביותר. באופן דומה, כאשר אנו מעוניינים למצוא בעל מקצוע או כל נותן שירות אחר אשר יגיע אלינו הביתה, גם כאן למיקום הגיאוגרפי שלנו (היכן אנו גרים) ולאזור המסוים בו עובד כל בעל מקצוע, רלבנטיות רבה.

 

חשיבות עצומה לבתי עסק וצרכנים כאחד – חיפושים לוקאליים

אותה רלבנטיות של המיקום של הגולשים ושל בתי העסק כאחד מצביעה על פוטנציאל עצום הקיים בקידום אתרים בכל הנוגע ללוקאליות החיפוש. על ידי התייחסות לפרמטר זה ניתן לשווק בצורה ממוקדת ויעילה יותר (מנקודת מבטם של בתי העסק), לקבל שירות יעיל ומדויק יותר (מנקודת מבטם של הלקוחות) ובאופן כללי – לקבל התאמות מדויקות וטובות יותר בין לקוחות לבתי עסק וארגונים שונים. פוטנציאל זה ניכר כיום בתחום קידום האתרים, כאשר קידום אתרים לוקאלי מהווה כבר מושג בסיסי אותו כל מקדם טוב מכיר.

כמעט כל תחום עליו ניתן להצביע כיום הוא תחרותי ביותר מבחינת מספר בתי העסק ובעלי המקצוע הפעילים בו. לכן, כל יתרון שניתן להשיג על פני המתחרים הוא קריטי, ושיווק המתאפיין בלוקאליות מספק יתרון משמעותי – הוא מביא את העסק לידיעתם של לקוחות אשר קיים פוטנציאל גבוה כי יהיו רלבנטיים עבור העסק – לקוחות הנמצאים בסביבתו (הן צרכנים הנמצאים כרגע בסביבת העסק והן כאלו אשר מתגוררים בקרבה לאותו עסק/בעל מקצוע).

לכן הפכה הלוקאליות למאפיין מהותי עבור כל חבילה של קידום אתרים אורגני ובכל קמפיין פרסום בגוגל. עסק אשר מקדם את עצמו גם באופן לוקאלי ברשת, הן באמצעות קידום האתר והן באמצעות פרסום בפייסבוק או כל כלי מרכזי אחר בתחום, מגדיל משמעותית את סיכוייו לצבור לקוחות מקומיים, המתגוררים ונמצאים באותה סביבה גיאוגרפית, ולכן גם בעלי סיכוי גבוה לחזור ולקנות שוב מאותו עסק בעתיד.

קידום לוקאלי

רישום לגוגל עסקים, התאמת האתר למובייל ועוד – צעדים בדרך לקידום לוקאלי

כיצד כדאי להתייחס לרכיב הלוקאליות בקידום העסק ברשת? נתחיל בכך שנאמר כי מדובר בעולם שלם, בו מתמחים כיום מקדמי אתרים. ישנן דרכים ושיטות רבות לקידום אתרים לוקאלי, והדרך לעשות זאת באופן אופטימאלי אינה טריוויאלית. לכן, מומלץ כמובן להיעזר בשירותיהם של מקדמי אתרים מקצועיים, ולוודא כי הם שמים דגש גם על קידום לוקאלי.

 

ובכל זאת – אילו פעולות בסיסיות חשובות בכל הנוגע לקידום לוקאלי של האתר שלכם? כפי שכולנו מכירים, אחד הדברים הבולטים והחשובים ביותר בכל הנוגע לחיפושים בגוגל ולמיקום העסק, הוא הופעה בגוגל מפות. כמה פעמים חיפשנו בית עסק מסוים (החל מחנות ועד למוסד ממשלתי, מרפאה או כל עסק/שירות אחר) ומיד הופיעה בצד החלק העליון של דף תוצאות החיפוש מפה של גוגל המצביעה בדיוק על מיקום העסק/מוסד שחיפשנו? על מנת שגם העסק שלכם יופיע במפות של גוגל ומיד ייתן לגולשים את האפשרות הנוחה והזמינה לאתר את העסק באמצעות המפה, יש להירשם לגוגל מקומות. מדובר בתהליך פשוט יחסית הכולל ווידוא של כתובת העסק, אשר לאחר סיומו יכניס את העסק שלנו לתוצאות החיפוש המקומיות הרלבנטיות.

בנוסף, נדרשים מספר צעדים בסיסיים אחרים, אשר יאפשרו לקדם את האתר או דף העסק באופן לוקאלי. לדוגמה – התאמה של האתר לגלישה סלולרית. מדובר כיום בפעולת חובה עבור כל אתר (גם בלי קשר לקידום לוקאלי), אך על אחת כמה וכמה כאשר אנחנו מעוניינים לאפשר לגולשים למצוא את האתר שלנו בעיקר ממכשירים ניידים.

אופטימיזציה לוקאלית

פעולות רבות נוספות נכנסות תחת הקטגוריה של "אופטימיזציה לוקאלית" עבור האתר – ציון שם העיר או האזור בכותרות ובמקומות מסוימים באתר, ציון הכתובת בתיאור העסק, ציון פרטי מיקום בURL, יצירת עמוד נגיש וברור של דרכי יצירת קשר הכולל גם כתובת וקישור למפה ועוד. כאמור, על מנת לבצע אופטימיזציה לוקאלית בצורה טובה יש לעבוד עם מקדם אתרים מנוסה, אשר מכיר את התחום ויודע כיצד לשים דגש על קידום לוקאלי.

 

לסיכום, רכיב הלוקאליות בכל הנוגע לשיווק עסקים וקידום אתרים אורגני הוא רכיב משמעותי כיום, אשר ערכו הולך ועולה ככל שגדל היקפה של הגלישה הניידת (ממכשירים סלולריים, טאבלטים וכו'). לכן, קידום אתרים לוקאלי הוא כיום תחום שחשוב להתחשב בו – על ידי קידום לוקאלי יעיל ניתן להעלות באופן חד את כמות הפעילות והמכירות של כל עסק, במיוחד עסקים בעלי מגע ישיר עם לקוחות, דוגמת חנויות, מסעדות, בעלי מקצוע ועוד.

קרא עוד >

דייט מוצלח עם הלקוח תלוי גם במקום המפגש איתו…

אז קבענו מטרה לקמפיין, עבדנו על קיראייטיב מגניב וקיבלנו תמונה ממש שווה מהמעצבת.

לאן נפנה את הלקוחות המעוניינים?

חשיבות גדולה ומכרעת יש למקום בו אתם מתכוונים ״לפגוש״ את הלקוח בפעם הראשונה, לכל אחד מה״מפגשים״ יש יתרונות, חסרונות והשלכות מבחינה שיווקית ותפעולית.

פרסום בפייסבוק

כאשר הדייט עם הלקוח נוצר בפייסבוק יש לנו מספר אפשרויות מפגש בהן ניתן לבחור בהתאם למטרה של הקמפיין, אופי הלקוחות והמשאבים הקיימים אצלכם כדי להיענות ולתחזק את הקשר:

 

  1. מפגש באתר שלכם- כאשר אתם מפנים את הלקוח לעמוד הרלוונטי באתר שלכם, אתם פותחים לו את הדלת לבוא ולהכיר אתכם ולפגוש את המוצר שלגביו הם התעניינו.
    פתרון מתאים להגדלת תנועה באתר, להמשיך ולעקוב אחר הלקוח בהמשך ולחנויות המוכרות פריטים רבים.
  2. הפניה לדף נחיתה ייעודי– בדרך כלל חיצוני לאתר. מתאים לעסקים שאין להם אתר או שלא רוצים להציג את האתר מכל מיני סיבות. או כאשר לא רוצים שהלקוח ישוטט באתר ושהאופציה היחידה שתהיה לו היא לשלוח פרטים ולהתעניין.פתרון מתאים ליצירת קשר עם הלקוח וקבלת פרטים רלוונטיים שיעזרו לנו לפנות אליו בזמן קצר וגם לעניין אותו לטווח הארוך.
  3. טופס לידים הוא ה״קוויקי״ מעולם הדייטים J אופציה חדשה שנוספה בפייסבוק, ומאפשרת למעוניינים רק ללחוץ על send ולשלוח את הפרטים המצויים בפייסבוק (בדרך כלל, שם, טלפון ודוא״ל) ישירות לבית העסק. זהו פתרון מצויין  לבעלי עסקים שרוצים קשר עם הלקוח ואין להם אתר/ דף נחיתה. אבל גם דורש יותר עבודה וזמן במיון הפונים ובהתעסקות עם הלידים.
  4. בר ה״מסנג'ר״ – חשבו לרגע שאפשר  לרגע שאפשר לקבל בזמן אמת הודעות מלקוחות דרך פייסבוק, ממש כמו בוואצאפ.
    ניתן גם להגדיר מענה אוטומטי, ואפילו ליצר מערך הזמנות שינהל שיחה שלמה עם הלקוח לפי שאלות ותשובות שהוגדרו מראש. פתרון מתאים לבעלי עסקים שצריכים קשר עם הלקוח בזמן אמת תחת הליך מכירתי פשוט.
  5. טלפון- השיטה המסורתית והנגישה- פייסבוק עוזרת מאוד לבעלי עסקים קטנים אשר פחות ופחות מעורים בשוק הדיגיטלי אך עדיין חשובה להם האינטרקציה בזמן אמת,
    פייסבוק מפרסמת כפתור שיחה מתוך המערכת.
    פתרון מתאים לבעלי עסקים שרוצים מפגש בזמן אמת עם הלקוח, תחת הליך מכירתי מורכב.
  6. חנות בפייסבוק מוצר חדש יחסית במערכת ומפותח בעזרת חברות סליקה חיצוניות, יכול לארגן עבורך חנות דיגיטלית בתוך פייסבוק.

כל שנותר הוא לצאת לדייט מוצלח ולצחוק כל הדרך לקופה…

 

קרא עוד >

שיווק דיגיטלי חכם: כך תשווה מחירים של לידים איכותיים

כשאנחנו מחליטים להקים אתר אינטרנט לעסק שלנו, אנחנו מעוניינים בשני דברים עיקריים. ברמה הבסיסית, אנחנו מעוניינים לקבל חשיפה, פרסום ברשת. אנחנו רוצים שגולשים יגיעו לאתר שלנו וייחשפו למוצרים או לשירותים שאנחנו מעניקים. אך מעל לרמה הבסיסית, יש דבר יותר משמעותי, אנחנו רוצים לקבל לידים, כלומר אנחנו רוצים שאנשים יפנו אלינו.

הרעיון של לידים הוא מאוד פשוט ולא שונה מהעולם שמחוץ לאינטרנט. כל מה שאנחנו עושים ברשת, הקמת אתר אינטרנט, שיווק דיגיטלי, פרסום ברשתות חברתיות, שיתופי פעולה וכדומה נועד בשביל לייצר לידים, נועד בשביל שאנשים ישאירו את הפרטים שלהם בשביל שנפנה אליהם או לחילופין, פונים אלינו בשביל לקנות מאיתנו מוצר או לקבל מאיתנו שירות. בלי לידים, אין משמעות אמיתית לעבודה שלנו ברשת.

השאלה היא, כיצד בעזרת שיווק דיגיטלי חכם אנחנו יכולים ליצור לידים איכותיים, לשם כך אנחנו צריכים להבין תחילה, מה זה בכלל ליד איכותי וכיצד קובעים את מחירם. הרעיון של ליד, הוא כאמור שאנשים יפנו אלינו, אך לא כל מי שפונה או משאיר פרטים, בהכרח רוצה את המוצר שלנו, יכול להיות שהוא פונה בשביל מידע ולא יותר מזה, יכול להיות שהוא משאיר פרטים בלי שום כוונה.

כיצד קובעים פרמטרים ללידים איכותיים

לידים איכותיים הם כאלה שאנחנו יכולים לייצר מהם מכירה, מדובר בלידים שאנחנו יכולים לעשות איתם משהו ממשי. בשביל לקבוע מה זה ליד איכותי, אנחנו צריכים לקבוע פרמטרים שונים. פרמטרים אלו ישתנו בהתאם לתחום בו אנחנו עוסקים, שכן בחלק מהמקרים הפרמטרים יעמדו על מספרים מסוימים, בעוד שבמקרים אחרים, נוקשים או גמישים יותר, הם יעמדו על מספרים אחרים.

בדרך כלל הפרמטרים מתבססים על כמות הקהל אליו ניחשף, ככל שהכמות גדולה יותר זה אומר שיש לנו יותר סיכוי למכור את המוצר. יהיה לנו הרבה יותר קל ולכן המחיר שנשלם לליד יהיה נמוך יותר, שכן לחברה שמוכרת לנו לידים ישתלם לעבוד איתנו. פרמטר אחר הוא הרווח מהמכירה. במקרים של נדל"ן, רכב, תיירות, טיפולים רפואיים הרווח גדול, במקרה של ביגוד, הרווח הוא נמוך.

שיווק דיגיטלי

פרמטרים אחרים שמשפיעים על איכות הלידים וכתוצאה מכך גם על שיווק דיגיטלי להשגתם, זה התקציב שעומד לרשותנו, עונתיות (האם הליד מתאים לכל השנה או לתקופה מסוימת), המחיר שאנחנו מוכרים את השירות או את המוצר, עד כמה המותג שלנו מוכר. אלו חלק מהפרמטרים שמשפיעים על השאלה אם הליד יהיה איכותי.

כיצד שיווק דיגיטלי יעזור לנו להשיג לידים איכותיים

האינטרנט מאפשר לנו, לשמחתנו, לפנות אל קהלים באופן ממוקד, לכן אנחנו יכולים לפנות באופן ישיר לקהל אליו אנחנו מכוונים במכירת המוצר או השירות. כך אנחנו לא מבזבזים זמן וכסף על לידים לא איכותיים ועל פרסום רחב מדי שלא לצורך.

שיווק דיגיטלי מאפשר לנו לעמוד בפרמטר הראשון שמשפיע על השאלה האם זה ליד איכותי או לא, ומכאן הכל ייגזר, המחיר שנשלם על הלידים, התקציב שאנחנו נקצה למסע הפרסום, ובהמשך אפילו על המחיר שנדרוש עבור המוצר או השירות שלנו.

 

קרא עוד >

ביג דאטה: מקומו וחשיבותו בקמפיין שיווק דיגיטלי כיום

המונח ביג דאטה הפך להיות אחד המונחים החשובים כיום בעולם העסקי והשיווקי. יותר ויותר חברות ועסקים משתמשים במערכות שאחראיות לאחסון וסידור מידע בצורה אמינה, מסודרת ונכונה. בין היתר, אנחנו יכולים לראות שימוש נכבד במונח ובמסגרות אשר משתמשים בהן באמצעותו, בין היתר בשיווק דיגיטלי.

ביג דאטה הוא תחום שתופס תאוצה, בזכות העובדה שכיום כל עסק מקבל מידע ממקורות שונים ובכמויות גדולות. מידע זה מחולק לנושאים מגוונים ומתחלק על פי איכויות וקטגוריות. כעת כשעסק מקבל את המידע, הוא לא יודע בדיוק כיצד להתנהל איתו והוא גם לא יכול להתנהל איתו באופן ידני, על כן הוא זקוק לשימוש במערכות שידעו איך לאחסן אותו ומה לעשות איתו.

ביג דאטה עוזרת, כאמור, במגוון רחב של מצבים וסיטואציות בהן העסק מתנהל. בין היתר, כשמדובר על שיווק דיגיטלי. קמפיינים של שיווק ברשת, יכולים להתבצע דרך גוגל, פייסבוק, אתרי אינטרנט רגילים ועוד. הקמפיינים נערכים הן במחשבים והן בסלולר. אותם קמפיינים מכניסים, כפי שנוכל לראות מיד, מידע רב ומגוון, ממנו נהנות החברות, הוא אמור לשמש אותן הן על מנת לבצע קמפיינים עתידיים ובעיקר, בשביל שיוכלו לכלכל את הצעדים העסקיים שלהן בצורה מושכלת. לכן חשוב שתהיה להם מערכת שתשמור ותארגן את המידע כמו שצריך.

ביג דאטה

בחלק הבא של המאמר, נסביר איזה מידע נכנס תוך כדי עבודה של שיווק דיגיטלי, וכיצד מערכות ביג דאטה יכולות לעזור לסדר ולשפר אותו.

מערכות ביג דאטה ושיווק דיגיטלי – כיצד הם משתלבים

ניקח לדוגמא חברה שמחליטה ליצור קמפיין בגוגל. הקמפיין מכניס לחברה לידים של מאות או אלפי לקוחות. כל לקוח כזה מביא איתו בסיס מידע שיכול לעזור לחברה. כל קמפיין מכניס איתו נתונים שונים, שעוזרים לנתח את הקמפיין ומשפר בכך את הקמפיינים הבאים, כל קמפיין מביא עמו בסוף הדרך בסיס נתונים נרחב של מכירות מוצלחות, פניות ועוד.

מלבד הנתונים הנ"ל, יש נתונים שהעסק אוסף בעצמו אודות הקמפיין, למשל חשיפה ונראות, משך זמן של ביקור בעמוד האתר, צפייה בעמודים ספציפיים ועוד. נתונים אלו יכולים לשפר את עבודת האתר וכן את העבודה של קמפיינים אחרים שמתבצעים באופן דיגיטלי וכן את הקידום האורגני של האתר.

מערכות ביג דאטה מאפשרות לאסוף את כל הנתונים, על פי מדדים שונים, מכל המקורות מהם הם מגיעים, ולאחר מכן, הן מאחסנות אותם, ואז הן מסדרות אותו, מתעדפות ובסופו של דבר יוצרות ניתוח של המידע בצורה מושכלת. כך שהעסק ירצה לנתח מה בדיוק קרה בקמפיין מסוים, הוא יקבל ניתוח חכם ונכון של הנתונים. בצורה כזו, אפשר להתקדם הלאה.

חשוב לומר, המידע צריך להיות אמין וחשוב לא פחות, הוא צריך להיות מפורט ומדויק, אחרת הניתוח לא יכול להיות שלם ולא יביא עמו את התוצאות הצפויות.

 

 

 

קרא עוד >

סנאפצ'ט כוכב עולה

בשנת 2016 אי אפשר היה להתעלם מסנאפצ'ט, שהפכה מ"עוד סטארטאפ" שגוגל או פייסבוק יקנו בסוף, לחברה עצמאית שאומרת
אנחנו כאן כדי להישאר.
בסוף שנת 2013 הם סירבו להצעת רכישה מפייסבוק ב3 מליארד דולר, לא סכום קטן.
אבל נדמה שידעו שם משהו שאנחנו לא, כי כיום שווי החברה מוערב בכ-20 מיליארד, וזה ממש לא הולך לעצור.

בשנה האחרונה "סנאפ" יצאו עם הספקטקלס Spectacles
משקפיים חכמים בעיצוב צעיר שמצלמות ווידאו של עד 30 שניות, פשוט אך גאוני.
בנוסף לא פשוט בכלל להשיג את הספקטקלס, שנמכרת בכמעין מכונת פחיות שנודדת כל 24 שעות למיקום חדש.

סנאפצ'ט

במהלך 2016 סנאפ גם רכשה את הסטארט אפ הישראלי סימאג'ין מדיה, בין השאר.
אך גם בתוך הסנאפ יתיחלו שינויים, בעיקר בתחום הפרסומות
בנוסף לפרסום חשיפה יוכלו המפרסמים מעכשיו להשתמש במודעות לידים.
בנוסף הפרסומות מגיעות גם לוידאו כמו ביוטיוב ובפייסבוק.

בשנת 2017 צפויה ההנפקה של סנאפצ'אט בבורסה וכנראה שיש להם עוד כמה אסים בשרוול.

 

קרא עוד >