073-7283388

כך נפיק את המירב מעמוד הפייסבוק העסקי שלנו

עמוד פייסבוק המייצג את העסק שלנו הוא דבר הכרחי לחלוטין בעידן הדיגיטלי. מחקרים רבים כבר הראו בצורה ברורה כי עסק אשר לא מבצע את ההתאמות הנדרשות ועובר גם הוא לזירה הדיגיטלית (על ידי אתר אינטרנט, דף פייסבוק וכו'), לא יוכל להחזיק מעמד לאורך זמן. בעוד קיימת רמת תחרות קשה ביותר בשוק, שימוש בשיווק דיגיטלי דוגמת עמוד פייסבוק עסקי מוצלח יכול לעשות את כל ההבדל ולהעניק לכם את היתרון על פני המתחרים.

להלן שלושה טיפים מרכזיים ליצירת עמוד עסקי איכותי בפייסבוק:

1. טיפוח קשרי לקוחות – מכיוון ששוררת תחרות עזה כל כך כמעט בכל תחום בעולם העסקים, עומדות בפני הלקוחות מגוון אפשרויות שונות. מציאות זו הופכת אותם למפונקים במידת מה. הם מעוניינים ביחס אישי וברמת שירות גבוהה, ועמוד הפייסבוק העסקי מאפשר לכם להעניק ללקוחות את ההרגשה הזו ולשמור עימם על קשר אישי. למשל – ענו לכל פנייה, בקשה או שאלה המתקבלת בעמוד העסקי, אל תתעלמו מביקורות (טובות ובמיוחד רעות) ודאגו להתייחס ולפצות לקוחות הפונים אליכם בפייסבוק ומתלוננים/משבחים אתכם. כך, תיצרו אווירה קהילתית ואינטימית סביב העסק שלכם.

2. תוכן, תוכן, תוכן – התוכן הפך בעשור האחרון להיות אחד האלמנטים החשובים והמדוברים ביותר ברשת, במיוחד בכל הנוגע לאתרים ועמודים עסקיים. מהותו של דף הפייסבוק העסקי שלכם היא בין היתר העלאת תוכן הרלבנטי לעסק שלכם. זוהי גם הדרך למשוך גולשים חדשים וותיקים לעמוד שלכם.
על מה נרצה לשים דגש בתוכן שנעלה לעמוד העסקי שלנו? ובכן, הצעד הראשון הוא הענקת כותרת אטרקטיבית לפוסט, כזו אשר תמשוך את תשומת ליבם של הגולשים. זכרו – הם נחשפים לאינספור כותרות ופוסטים בפיד שלהם, ואתם רוצים שהם יתעכבו בדיוק בפוסט שלכם. לכן דאגו לתוכן של ממש המעניק ערך מוסף כלשהו לגולש כבר בכותרת, וגם בפוסט עצמו כמובן.

נסו ליצור כותרות המעוררות סקרנות מסוימת בנוגע לתוכן בשיווק הדיגיטלי. עלינו להיזהר שלא לחשוף יותר מדי מהתוכן בכותרת מצד אחד (על מנת שלא לגרום לקורא להרגיש שהוא כבר הבין את המסר של הפוסט, ויכול להמשיך הלאה), אך עדיין שתהיה מעניינת מספיק מצד שני.

בנוסף, מרכיב דומיננטי וחשוב בשיווק הדיגיטלי הוא תמונות. תמונה המושכת את העין וקשורה כמובן בנושא הפוסט, כזו אשר תגרום לגולש לרצות להקליק על הפוסט ולראות עוד. כדאי לשים דגש גם על יצירת קישורים בתוכן שאתם מעלים לעמוד שלכם. הוציאו מהפוסטים קישורים לתכנים אחרים שלכם, וכך תגרמו לגולשים להיחשף ליותר ויותר תכנים שלכם, וגם תבצעו עבורם שירות, בכך שתספקו להם גישה נוחה ומיידית באמצעות הקישורים למידע נוסף בנושאים שהם אולי לא הבינו לגמרי ומעוניינים לקרוא עליהם עוד. (לדוגמה – גולש אשר לא הבין מושג מסוים או מעוניין במידע נוסף אודות נושא מסוים אותו הזכרתם בפוסט שלכם, יוכל פשוט להקליק על הקישור ולהגיע למידע רלבנטי נוסף).

3. נקודה חשובה שלישית בכל הנוגע לניהול הפייסבוק העסקי שלכם, היא לשדר אמינות ושקיפות. עליכם להעניק לגולשים את התחושה הברורה שהם יודעים בדיוק מי ומה אתם, מיהם האנשים שמאחורי העסק הזה, מהם הפרטים (פרטי התקשרות, פרטים בסיסיים שונים אודות העסק וכו').

נרצה לכתוב כמה מילים אישיות אשר ישרו ביטחון על הגולשים ויצרו אמון. דרך נוספת מומלצת לעשות זאת היא באמצעות תמונות שלכם ושל העסק, כך שהגולשים ייראו מול העיניים בדיוק מי אתם ויזהו את העסק עם פנים מסוימות. (גם תמונות עם לקוחות מרוצים יכולות להיות מועילות בהקשר זה).

לסיכום, מומלץ מאוד לכל עסק באשר הוא שלא להזניח את ניהול עמוד הפייסבוק העסקי, לא להזניח או לזלזל בגולשים והלקוחות ולתת יחס אישי ושוטף באמצעות הדף. הגולשים בדף העסקי שלכם הם לקוחות ו/או לקוחות פוטנציאליים – אל תזניחו את ערוץ ההתקשרות המרכזי הזה.

קרא עוד >

שיווק בפייסבוק על קצה המזלג

מנהלי חברות רבים מכירים את המושג של שיווק במדיה חברתית אך הם לא תמיד מבינים מה המשמעות של מהלך מהסוג הזה. הצורך בשיווק בפייסבוק הוא אינו פריבילגיה, אלא חלק בלתי נפרד מתמהיל הפרסום של העסק.
במילים אחרות, שיווק כזה הפך להיות הצורה המוצלחת ביותר לשמירה על קשר עם הלקוחות. אך מלבד החשיבות של המדיה כאמצעי שיווק במסגרת שיווק דיגיטלי לעסקים, הפייסבוק הוא גם הכלי דרכו מתאפיינת התדמית של העסק. השיווק צריך להיעשות בצורה מקצועית ומוצלחת על מנת להשיג את המטרה, משום שכל דרך עבודה אחרת עלולה לגרום השלכות שיהיה קשה לתקן. הגולשים יודעים היטב כיצד הם רוצים לראות את עמודי הפייסבוק של העסק אליו הם פונים ולכן אסור להתפשר על שיווק בפייסבוק ברמה גבוהה.

החוקים הבסיסיים להצלחה ובולטות במדיה החברתית

כדאי לזכור מספר כללים על מנת להצליח בתהליך של שיווק בפייסבוק. החוק הראשון הוא לדבר בשפה המתאימה למדיה החברתית, ולא לנסות להעמיס על הגולש מסרים לא רצויים. בנוסף, כדאי לפעול בעת שיווק בפייסבוק בצורה דומה לאופן בו מתנהלת התקשורת הפרטית. אין צורך בשיווק אגרסיבי או פרסום עמוס על מנת להצליח להסב את תשומת ליבו של הגולש, אלא רק בתשומת לב וגישה חיובית. חוק נוסף הרלוונטי לנושא של שיווק בפייסבוק הוא לשמור על כנות. בעולם האינטרנט המהיר והדינאמי הגולשים מזהים מהר מאוד מתי הכוונות הן אינן אמיתיות. שיווק בפייסבוק כמו בכל נושא השיווק הדיגיטלי חייב לשמור על קלפים גלויים וליצור סביבת עבודה משותפת של החברה עם הגולשים והלקוחות.

 

קשה להסתדר בלי הרשתות החברתיות

כיום פרסום בפייסבוק הוא כלי שאי אפשר וגם לא צריך להסתדר בלעדיו. היות והמקצועיות של חברות העוסקות בנושא של שיווק בפייסבוק מתרחבת משנה לשנה, עסקים בכל שלב יכולים לנצל את התחום של מדיה חברתית המוצלחת בעולם לצרכים שלהם. אין צורך להתפשר על שיווק בפייסבוק או לחשוש להוצאה לא מבוקרת, משום שהפקדת המשימה בידיים הנכונות היא צעד ראשון בדרך להצלחה. אם אתם רוצים ליהנות מתוצאות בטווח הקצר והארוך, התייחסו אל שיווק בפייסבוק כאל כלי עזר חיוני ובלתי ניתן להחלפה.

יש לנו את הכלים בשבילכם.

כדי להתחיל שיווק בפייסבוק ברגל ימין כדאי לפנות למומחים שלנו. המקצוענים שלנו יודעים כיצד לבצע שיווק ויראלי במדיה החברתית ומבטיחים גם לעסק שלכם תוצאות משביעות רצון. כדאי להיכנס לאתר של firstseo על מנת לקרוא מידע על שיווק נכון בפייסבוק, ללמוד על דרכי התייעלות ובעיקר להתרשם מניסיון של חברה המתמחה בסוג כזה של פעולות. לא כדאי להתנסות בשיווק בפייסבוק באופן עצמאי או לוותר עליו לצורך פרסום באמצעים מסורתיים. מצד שני, השיווק בפייסבוק יכול להשתלב נהדר בתמהיל הפרסום של החברה שלכם וגם בנושא הזה אנחנו בחברה נשמח לעמוד לרשותכם.

קרא עוד >

הפוטנציאל של שיווק דיגיטלי עבור עסקים וחברות

אחד הכלים העיקריים כיום להגדלת הכנסות העסק הוא שיווק דיגיטלי. מהו שיווק דיגיטלי נכון וכיצד נמנע מטעויות נפוצות ונצליח להשתמש בכלי זה לטובתנו?
בפועל, מרבית העסקים אינם משווקים כיום ברשת על ידי שימוש באסטרטגיה מסודרת, וכתוצאה מכך רובם מדווחים על אי שביעות רצון מתוצאות השיווק. בעוד רובם המכריע פנה אל עולם הדיגיטל במטרה להשיג לקוחות חדשים ו/או על מנת לשמר לקוחות קיימים, ברור כי ההבנה בנוגע לחשיבות הערוץ השיווקי הזה חלחלה עמוק אל תוך התודעה של עולם העסקים בישראל. בעלי עסקים רבים מבינים כי כמות האפשרויות לשווק ברשת היא עצומה, ורבים מגיעים למסקנה כי זהו הערוץ השיווקי הטוב ביותר עבורם. עם זאת, לא מעט בעלי עסקים עדיין מעט חוששים מעולם הדיגיטל ונמצאים בשלבים של בחינה וניסיונות התנהלות בזירה זו.
אכן כדאי להיות מודעים לשפע חסר התקדים המאפיין עולם זה, ועלול להביא לבלבול ולטעויות שונות. מהן הטעויות העיקריות מהן כדאי להיזהר בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי וכיצד נפתור אותן?

לא להתעלם מעולם הסלולר

נתחיל מעולם הסמארטפונים אשר נהיה לחלק אינטגראלי מהחיים של כולנו. בעלי עסקים רבים אינם מקדישים את המשאבים הנחוצים על מנת להתאים את אתר העסק שלהם לגלישה סלולארית. בנקודה זו חשוב להזכיר כי מרבית החיפושים באינטרנט נערכים כיום באמצעות הסמארטפונים, כך שמדובר בערוץ עיקרי וראשון במעלה, ולא במשהו משני. כך, עסק אשר האתר שלו אינו מותאם לגלישה סלולארית יכול להבריח גולשים ולאבד לקוחות פוטנציאליים.
הפתרון במקרה זה הוא פשוט ובלתי נמנע – התאמה של אתר האינטרנט לגלישה סלולרית. לא ניתן ולא רצוי לברוח מההתאמה הזו. בשפה המקצועית מכונה התאמה זו – רספונסיביות. מדובר בסטנדרט כיום בפלטפורמות רבות לבניית אתרי אינטרנט, ובתכונה אשר גם מביאה יתרון בכל הנוגע לקידום האתר ולמקום בו גוגל ימוקם בתוצאות החיפוש של גוגל.

 

בואו לקראת הגולשים

אסור לשכוח כי אתר האינטרנט שלכם הוא בראש ובראשונה שירות שאתם מעניקים לגולשים. בעלי אתרים רבים עדיין גורמים לגולשים לשוטט ברחבי האתר בחיפוש אחר מה שהם צריכים, וכיום מדובר בחיסרון ברור עבור האתר. גולש האינטרנט הממוצע כיום הוא חסר סבלנות, ועומד לרשותו כל כך הרבה מידע שאין לו שום סיבה להישאר באתר שהוא לא מוצא בו את מבוקשו בקלות.
גם כאן הפתרון מתבקש וברור – בנו את האתר שלכם כך שהגולשים יוכלו למצוא בו את מבוקשם בבהירות, במהירות ובקלות. במידה ויש באתר קטלוג מוצרים, בנו אותו ברור וקל להתמצאות כמה שניתן, צרו טופס ליצירת קשר פשוט ובולט לעין וכו'. זכרו – אין טעם להשקיע בשיווק דיגיטלי כאשר האתר אליו אתם מנסים למשוך גולשים אינו ידידותי למשתמש.

 

פרסום גם בפייסבוק, לא רק.

בעוד קל, פשוט וזול לפרסם אך ורק דרך פייסבוק, אל תסתפקו בכך. אמנם מדובר ברשת החברתית הגדולה ביותר, אך בפועל מרבית האנשים שיעשו "לייק" לעמוד העסקי שלכם לא יחזרו לבקר בו יותר מדי, וסביר להניח שגם לא יראו יותר מדי מהפוסטים שאתם מפרסמים. גם פייסבוק עצמה נוטה לשנות כל מיני אלמנטים שקשורים לעיצוב ותקנות של דפים עסקיים, ולנו אין יותר מדי שליטה על כך.
לכן חשוב תמיד להחזיק גם אתר אינטרנט של העסק, וגם עמוד פייסבוק. אתר אינו חייב להיות משימה מסובכת ויקרה, ניתן להקים בקלות ובמהירות אתר עסקי ואסתטי אשר יותאם במיוחד לצרכים של העסק שלכם, בין אם בעצמכם בפלטפורמות החינמיות ובין אם בתשלום. אתר מאפשר לגולשים להתמקד במוצרים והשירותים שאתם מציעים להם ללא הסחות דעת, ואילו לבעלי האתר הוא מאפשר מעקב מפורט אחר פעילות הגולשים, מה שיכול להיתרגם להמשך שיווק והגדלת מכירות.

שימור לקוחות

בעלי עסקים רבים מעדיפים להשקיע את מאמציהם במשיכת לקוחות חדשים, על פני שימור מצבת הלקוחות הקיימת. בפועל קיים סיכוי טוב יותר לשמר לקוחות שכבר מכירים את העסק ומרוצים ממנו. הם גם יסייעו בדרכים שונות למשיכת לקוחות חדשים, כך שההשקעה בשימורם חשובה לא פחות מאשר הניסיון לגייס לקוחות חדשים.
ניתן לנקוט במספר דרכים בעולם הדיגיטלי על מנת לשמר לקוחות – שליחת ניוזלטר ומסרים פרסומיים הן אמנם דרכים נפוצות, יחד עם זאת יותר ויותר צרכנים מעדיפים לקבל מידע באופן אישי וממקור ראשון, כך שדיוור ישיר יכול להיות פתרון מצוין בסוגיה זו (אימיילים, הודעות בפלאפון וגם ניוזלטרים אותם נשלח ישירות ללקוח, ולא בהכרח במסגרת רשימת תפוצה). כל בעל עסק, קטן כגדול, יכול כיום בקלות לנהל מערכת דיוור למועדון לקוחות באמצעות מערכות אוטומאטיות שונות המספקות אינספור דרכים לשמור עם הלקוחות שלכם על קשר רציף. מערכות אלו (CRM) ניתן למצוא בחינם או בתשלום, על פי סוג המערכת, ושימוש במערכות אלו הוכח לא פעם כמשתלם ויעיל.

 

פרסום 360 מעלות

הקמת אתר היא יריית הפתיחה. כדי שלקוחות ייכנסו לאתר יש לפנות בכל ערוצי השיווק העומדים לשירותכם ובהתאם לתקציב שלכם. פרסום בגוגל ופרסום בפייסבוק ובאינסטגראם נותנים פתרון מיידי. עם התשלום לגוגל או לפייסבוק המודעות תופענה. קידום אתרים אורגני מספק פתרון ארוך טווח ויציב ובמידה והוא נעשה בצורה מוצלחת ואכן מתקדמים בביטויים רלבנטיים ובעלי נפח חיפוש למקומות ראשונים אז האפקט הפרסומי והנוכחות מאוד מאוד משמעותיים.
קושי הגדול הוא לבחור. עם מה מתחילים, על מה מוותרים? ואיך מנצלים את התקציב בצורה הטובה והיעילה ביותר. איש שיווק מקצועי ומנוסה ידע להמליץ לכם איך לצאת לדרך ואיך להתנהל במהלכה.

קרא עוד >

ניהול אתר אינטרנט לשיווק דיגיטלי מקצועי

ניהול ועדכון שוטף ויומיומי של האתר העסקי שלכם אינה משימה פשוטה כלל. זה דורש הרבה זמן, מודעות והבנה בעולם האינטרנט והקידום והתמצאות בכלים טכניים שונים. הקמה האתר היא רק הצעד הראשון. לאחר מכן, מגלים בעלי אתרים רבים כי הם נוטים להזניח את האתר, מפאת חוסר זמן, היעדר מודעות או הבנה טכנית באופן בו חשוב לנהל ולעדכן את האתר.
מה כולל ניהול נכון ואפקטיבי של אתר האינטרנט שלכם והאם כדאי להפקיד מטלה זו בידי אנשי מקצוע מהתחום?
מה כולל ניהול אופטימאלי של אתר אינטרנט?
על מנת לנהל באופן נכון אתר אינטרנט ולהשאירו מעודכן ורלבנטי, יש לפעול על בסיס שוטף בכמה מישורים שונים –
תכנים חדשים ורלבנטיים – אחד התחומים המרכזיים בכל הנוגע להשארת האתר רלבנטי, הן מבחינת הערך שהוא מייצר לגולשים והן מבחינת קידומו במנועי החיפוש, הוא התחום של תוכן מקצועי. הכוונה היא לתכנים שונים המציעים אינפורמציה רלבנטית בנושא בו עוסק האתר, למשל על ידי העלאת מאמרים אינפורמטיביים, פוסטים עדכניים, תמונות וכו'. בנוסף, חשוב לדאוג תמיד כי התוכן הבסיסי אודות האתר והעסק נשאר תמיד מעודכן (למשל – כתובת, מספר טלפון, שעות פתיחה וכו') על מנת שלא להטעות ולאבד לקוחות:

עדכונים ושינויים בעיצוב – אתר אינטרנט הוא דבר דינמי המשתנה ומתעדכן כל הזמן. גם על מנת לבצע שינויים אסתטיים בדפי האתר וגם על מנת לעדכן את התוכן, קיים צורך בידע טכני מסוים, הבנה של המערכת עליה מבוסס האתר והכרה של ההתפתחויות והעדכונים האחרונים. במיוחד באתרים מבוססי וורדפרס מדובר במערכת אשר מתעדכנת ומתפתחת כל הזמן ועל מנת להישאר מעודכנים ולהשאיר את האתר רלבנטי יש להיות עם האצבע על הדופק.

טיפול בתקלות – כאשר מתרחשת תקלה באתר או באחד מדפיו קיים צורך לתקן אותה כמה שיותר מהר. בין אם התקלה היא מזערית ואינה בולטת ובמיוחד אם מדובר בתקלה באתר כולו. חשוב שתקבלו שירות ניהול אתרים טוב אשר ייענה לבעיות ותקלות באתר בזמן אמת ויסייע לכם לפתור אותן כמה שיותר מהר.

גיבוי – במסגרת ניהול נכון של האתר מומלץ לגבות את המידע המופיע בו באופן שוטף. כך, במקרה של תקלה בה משהו נמחק או אם אנחנו רוצים לשחזר מידע כלשהו שהופיע באתר בעבר, כדאי שהכל יהיה מגובה על שרת נפרד ואמין.

קידום אתרים שוטף כחלק מתפעול האתר – במיוחד בכל הנוגע לאתרים עסקיים (של בתי עסק, חברות, בעלי מקצוע, אמנים וכו', חשוב לקדם את האתר באופן רציף, על מנת להשיג תוצאות ארוכות טווח ואמינות. לכן, קידום האתר בגוגל (על ידי פעולה במספר דרכים שונות במקביל) הוא שירות שאסור לוותר עליו כבר מתחילת הדרך. מנהל אתר טוב יידע להתאים את פעולות הניהול שלו גם לצרכי האתר מבחינת קידום אורגני, כמו גם להריץ קמפיינים מסוגים שונים, לקדם באופן ממומן וכו', בהתאם לסיכום עם בעל האתר.

ניהול עצמי של האתר או שכירת שירותי ניהול מקצועיים?

על מנת לקבוע האם עדיף שתנהלו בעצמכם את האתר שלכם או תשכרו שירותי ניהול אתר מקצועיים, כדאי להבין ניהול נכון ואפקטיבי של האתר דורש כמה משאבים עיקריים:

הראשון הוא זמן. יש לעקוב אחר המתרחש באתר מדי יום, לבצע תיקונים ועדכונים וכו'. כל זה לוקח זמן, על בסיס יומיומי.
משאב חשוב נוסף הוא ידע – על מנת להשיג את המרב מהאתר ולהשאירו רלבנטי ואפקטיבי נדרש ידע במספר תחומים שונים – ידע טכני והכרה של המערכת עליה בנוי ופועל האתר, ידע בקידום אתרים, הכרה טובה של עולם האינטרנט והשיווק הדיגיטלי.

משאב רצוי נוסף הוא היכרות של אנשי מקצוע מתחומים שונים בעולם האינטרנט, החל מעבודה עם אנשי מקצוע נוספים מעולם השיווק הדיגיטלי וקידום אתרים ועד לעבודה עם מתכנתים ואנשי מקצוע אשר יכולים לסייע ולתת מענה בזמן אמת לבעיות טכניות באתר. יחסי עבודה עם אנשי מקצוע אחרים מהתחום חשובה על מנת לטפל במגוון רחב של סוגיות ובעיות פוטנציאליות ביעילות מרבית.

עבור מרבית בעלי האתרים, אתר האינטרנט הוא עוד חלק קטן מהעסק שלהם ומסדר יומם העמוס. למרביתם אין את הזמן או הידע על מנת לנהל ולעדכן את האתר באופן מקצועי ונכון, ומרבית אלו שמנסים לעשות זאת בעצמם מגלים כאמור כי עם הזמן הם נוטים להזניח את האתר.

עבור מי שמעוניין שאתר האינטרנט שלו יישאר איכותי, רלבנטי ורענן כל הזמן, מומלץ בחום לשכור שירותי ניהול אתר מקצועיים.

קרא עוד >

כיצד לכתוב תוכן אשר תומך בקידום אורגני

תוכן איכותי הוא ללא ספק אחד הפרמטרים החשובים ביותר בכל הנוגע לקידום האתר שלכם בגוגל, ואחד המדדים לקביעת אתר איכותי ובעל ערך עבור הגולשים.
ישנן דרכים רבות ושונות לכתוב ולהזין תוכן לאתר אינטרנט. בעלי אתרים רבים אינם מקפידים על תוכן איכותי ובעל ערך מצד אחד, אך גם כזה אשר "מדבר את השפה" של גוגל מצד שני, וכך מסייע לאתר להתקדם בתוצאות החיפוש.
מה מאפיין תוכן איכותי אשר יאפשר ואף יסייע לאתר שלנו לטפס מעלה בתוצאות החיפוש של גוגל?

 

היתרונות של תוכן ארוך ומעמיק

התלבטות המאפיינת את הנושא של הזנת תכנים לאתר נוגעת לאורך ו"עומק" הטקסטים שאנו מעלים – האם עדיף להזין תכנים קצרים, קולעים ומתומצתים, או שמא עדיף ללכת על תוכן ארוך אשר נכנס לעומק הנושא בו הוא עוסק?
התשובה להתלבטות הזו עשויה להשתנות על פי מקומות ומצבים מסוימים באתר ובפעילות שלכם באינטרנט, אך באופן כללי קיימים יתרונות רבים לתכנים ארוכים ומעמיקים אשר עולים לאתר שלכם.
קיים יתרון מרכזי ופשוט בתכנים מעמיקים וארוכים יחסית – הם מעלים את הרמה הכללית של האתר שלכם, ומציעים לגולשים בו ערך מוסף רב. כתוצאה מכך התעבורה לאתר שלכם תגדל (אין תחליף לתעבורת גלישה "אותנטית" הנובעת על ערך ממשי שהגולשים מוצאים באתר שלכם), ובהתאמה גם מיקום האתר בתוצאות החיפוש יטפס מעלה.
מלבד לכך שנפח התעבורה יגדל, גם זמן השהייה הממוצע באתר יגדל (קוראים אשר ימצאו עניין במאמר ארוך ואינפורמטיבי יבלו יותר זמן באתר שלכם), וזמן השהייה של גולשים באתר הוא כמובן מדד חשוב כיום בקידום אתרים אורגני.
תוכן מעמיק גם מגדיל את הסיכוי לכך שהגולשים אשר ימצאו בו עניין ישמחו לשתף וליצור קישורים טבעיים לאתר שלכם – שני פרמטרים חשובים מאוד לקידום בגוגל.

ניוזלטרים, פוסטים על בסיס קבוע וטיפים שבאמת עוזרים – תוכן איכותי לאתר

דרכים נוספות ליצור תוכן אשר יסייע לקדם את האתר שלכם בגוגל כוללות למשל פרסום פוסטים רלבנטיים ואינפורמטיביים על בסיס קבוע – אחת לשבוע, שבועיים או חודש. הקפידו לא לפספס ולעבור תקופה ארוכה מדי בלי העלאת תוכן חדש, על מנת לשמור את האתר כל הזמן "טרי", מעודכן ומתחדש. הגולשים שלכם, כמו גם מנועי החיפוש עצמם, יודעים לזהות אתר אשר קפא על שמריו לעומת אתר פעיל ודינמי.
דרך נוספת לסייע לקידום האתר באמצעות תוכן היא על ידי העלאת הניוזלטר שאתם שולחים לרשימות תפוצה (במידה ויש לכם כזה…), לאתר שלכם. אחרי הכל – מדובר בתוכן רלבנטי שאתם מייצרים ושולחים לאנשים רבים – למה שהתוכן הזה לא יופיע גם באתר שלכם?…
גם מאמרי טיפים הם תוכן אשר מושך גולשים רבים, במיוחד כאשר מדובר בטיפים של ממש, כאלו שבאמת מסייעים ומייצרים ערך מוסף עבור הגולשים.

לסיכום, הדרך הטובה ביותר לייצר ולהזין לאתר שלכם תוכן אשר יתמוך בקידומו היא על ידי ייצור תוכן טוב – איכותי, אינפורמטיבי, מעמיק ומתחדש כל הזמן.

בהצלחה!

קרא עוד >

אופטימיזציה לתמונות לקידום אורגני

בעלי אתרים רבים אינם מודעים לכך שלא רק תוכן טקסטואלי (תוכן מילולי) משפיע על קידום האתר שלהם בגוגל. גם התמונות המופיעות באתר משחקות תפקיד בקידומו האורגני של האתר שתוצאות של מנועי החיפוש.
אחת הדרכים בהן משפיעות התמונות על קידום אורגני של האתר היא בכך שהן הופכות את האתר לאטרקטיבי ומזמין יותר עבור הגולשים – התמונות מסייעות לייצר עניין ולהבהיר מסרים מסוימים, ובכך מושכות גולשים ומשאירות אותם באתר שלנו יותר זמן (מה שכמובן משפיע על קידומו בגוגל…).
כיצד, אם כן, ניתן לבצע אופטימיזציה לתמונות באתר שלנו? להלן כמה נקודות בסיסיות לניהול נכון של התוכן הוויזואלי באתר שלכם, כך שיתרום גם הוא לקידום האתר בגוגל.

הצמידו תגיות לתמונות – גוגל ושאר מנועי החיפוש העיקריים מתבססים בעיקר על תוכן טקסטואלי, ולכן מתקשים לזהות תמונות ואת חשיבותן עבור הגולשים (הדבר נכון במיוחד עבור גוגל ישראל). לכן, חשוב שנצמיד לתמונות באתר שלנו תגיות אשר מיידעות את מנועי החיפוש בדבר התוכן של אותה תמונה. תגיות נפוצות ומומלצות כיום הן תגיות המופיעות בקוד עצמו של התמונה (Alt Text), והן גם מבטיחות כי במקרה והתמונה אינה עולה, יופיע במקומה טקסט חלופי המתאר אותה (כמו שמקרים של קצב העברת נתונים נמוך מדי, בעיות בטעינת האתר וכו'.

תמונות קלות אך איכותיות – כדאי להימנע מהעלאת תמונות כבדות מדי לאתר שלכם. זה יגרום לכך שהן ייטענו בקצב נמוך, וזה כאמור בלתי רצוי בכל הנוגע לאטרקטיביות של האתר עבור הגולשים. כאשר הגולשים מגיעים לאתר אשר נטען לאט מדי והתמונות בו לא עולות מיד, הם ממהרים לחזור לאחור ולחפש אתר אחר אשר נטען מיד. על ידי העלאת תמונות הנטענות מהר תוודאו כי האתר שלכם פועל באופן חלק ומזמין גולשים להיכנס אליו ולהישאר בו. עם זאת, חשוב שלא לוותר על איכות התמונות. ניתן למצוא תמונות איכותיות, אך עדיין קלות מספיק על מנת לעלות במהירות. וודאו גם כי אתם משתמשים בפורמט המתאים לאתר עצמו, וכי מבין הפורמטים האפשריים אתם בוחרים את הפורמט המתאים ביותר (דוגמת JPEG או GIF)

הוסיפו כיתוב לצד התמונה – חשוב להצמיד לכל תמונה שורה או שתיים של כיתוב, כזה המתאר את התמונה עצמה. אל תוותרו על שלב זה – הוא ייקח לכם בדיוק שתי דקות, ויכול לסייע לתהליך של קידום אתרים אורגני. גוגל יודע לזהות כי זהו הטקסט המופיע קרוב ביותר לתמונה עצמה, ולכן לטקסט זה חשיבות לא מועטה

שם הקובץ של התמונה – חשוב לתת שם רלבנטי גם לשם הקובץ של התמונה. דאגו שבשם הקובץ מופיעות מילים הקשורות לנושא בו עוסקת התמונה (והאתר עצמו). מנועי החיפוש מזהים גם את שמות הקבצים עצמם כך שחבל לפספס את ההזדמנות לספק להם מידע נוסף אודות התמונה ואודות האתר כולו

לסיכום, גם תמונות ומידע ויזואלי משחקים תפקיד חשוב באתרי אינטרנט, וגם בקידומם באורגני ושאר מנועי החיפוש. הקדישו תשומת לב גם לביצוע אופטימיזציה עבור התמונות באתר, וכך תסייעו לו להתקדם אורגנית בתוצאות החיפוש הרלבנטיות.

קרא עוד >