אופטימיזציה לאתרי אינטרנט – כל השלבים
26 ספטמבר, 2018בניית אתר אינטרנט איכותי ועיצובו הם השלב הראשון. השלב הבא הוא קידום האתר במנועי החיפוש, במטרה להביאו לחשיפה רחבה כמה שיותר. מלאכת קידום האתרים מורכבת מפעולות רבות ושונות, ודורשת מעקב, התמצאות, ידע והתמדה.
אחד התחומים העיקריים בעולם הקידום בו פועלים מקדמי אתרים הוא תחום האופטימיזציה. כפי שנבין מיד, מומלץ מאוד לבצע אופטימיזציה בכל אתר, במידה ומעוניינים לקדמו קידום אורגני יעיל וגם במידה ולא, על מנת שהאתר יתאנדקס נכון בגוגל ויופיע במנועי חיפוש גם במילים פחות תחרותיות ומחופשות פחות.
במסגרת חבילת קידום אתרים אדאג לבצע אופטימיזציה יסודית באתר שלכם, כחלק מתהליך ארוך טווח של קידום אורגני של האתר שלכם (Search Engine Optimization). אופטימיזציה נכונה היא אחד מאבני הבניין החשובות ביותר לקידום אתר ולהבאתו לכדי חשיפה רחבה כמה שיותר, אשר תבטיח ניצול טוב של הפוטנציאל העצום הגלום עבור בעל אתר ברשת האינטרנט.
אופטימיזציה לאתרים – לגרום לאתר לדבר בשפה שמנועי החיפוש מבינים
מהי בעצם אופטימיזציה לאתרי אינטרנט? ובכן, כפי שניתן להבין משמו של התחום, מדובר בהבאת פרמטרים מסוימים באתר לכדי מצב אופטימאלי, מנקודת המבט של קידום האתר והתאמתו למנועי החיפוש.
במסגרת ביצוע אופטימיזציה לאתר מסוים אנחנו בעצם מביאים את האתר "לדבר" בשפה שמנועי החיפוש, ובראשם גוגל כמובן, מבינים ותומכים בה. כך, הם יכירו באתר שלנו ויתחילו לקדם אותו במעלה רשימות תוצאות החיפוש אחר ביטויים ומילות מפתח רלבנטיים.
אופטימיזציה טובה לאתר היא בפועל עבודה טכנית לא פשוטה, בה חייבים להתמיד, לעקוב ולהמשיך ולפעול כל הזמן. על מנת להשיג תוצאות יש לבצע אופטימיזציה לכל הדפים השונים באתר ולוודא כי כל דף מותאם למנועי החיפוש בצורה הטובה ביותר. רק על ידי התאמה יסודית של כל חלקי האתר והמשך מעקב ותפעול האופטימיזציה לאורך זמן, ניתן להשיג תוצאות יציבות של ממש בקידום האתר באופן אורגני (הכוונה היא לקידום המנוע באופן "טבעי", ולא על ידי רכישה של מודעות או תוצאות חיפוש ממומנות.
חשוב להבין כי פעולת הקידום, ובעקבותיה גם פעולת האופטימיזציה, הן למעשה תהליך ארוך טווח המתמשך על פני מינימום של מספר חודשים, ובפועל לאורך שנות פעילות האתר.
שלב ראשון – תקופת קידום ראשונית
בשלב הראשון של ביצוע אופטימיזציה וקידום לאתר נפעל על מנת להביא את האתר למקומות גבוהים יחסית בתוצאות החיפוש עבור ביטויים ומילות מפתח רלבנטיות. את הביטויים ומילות המפתח המתאימות יש לקבוע בעקבות מחקר יסודי הכולל שימוש בכלים טכניים שונים, העומדים לרשותו של מקדם אתרים מקצועי.
את הקידום הראשוני ניתן לעשות במספר דרכים ובאמצעות שימוש בכלים שונים, וחשוב להתאזר בסבלנות.
שלב שני – תחזוקה ושמירה על התוצאות והרחבת מעגל הביטויים והמילים
לאחר שקידמנו את האתר קידום ראשוני במשך מספר שבועות או חודשים והגענו לתוצאות קידום מסוימות, הגיע הזמן לעבור לשלב הבא. במסגרת שלב זה נרצה לתחזק את התוצאות אליהן הגענו ולשמור למעשה על המיקומים הגבוהים שהשגנו (וגם כמובן להמשיך לפעול במטרה לשפר עוד ועוד את המיקומים האלו.
בנוסף, נרצה להתחיל להרחיב את מאגר הביטויים ומילות המפתח הרלבנטיים בהם אנו מקדמים את האתר (כלומר – המילים והביטויים הקשורים לתחום בו עוסק האתר שלכם, אשר אנו מעוניינים שהאתר יופיע במקום גבוה בתוצאות החיפוש עבורם.
בנקודה זו חשוב להדגיש כי בקידום אתרים אורגני אף אחד אינו יכול להבטיח ולהתחייב לכם למיקום מסוים עבור האתר שלכם, בתוך פרק זמן מסוים. בקידום אורגני אין הצלחות מפורטות מובטחות, ומומלץ מאוד שלא להאמין למי שמבטיח לכם כזה דבר.
מה בכל זאת? מקדם/ת טובים יכולים להבטיח לפעול בצורה עקבית ומקצועית לביצוע אופטימיזציה באתר שלכם, ולקידומו באמצעות כלים נוספים. על ידי עבודה עקבית ושימוש בכלים הטכניים הנכונים ניתן לאורך זמן להשיג תוצאות ברמה גבוהה של וודאות, ותוצאות אלו יהיו אמיתיות, כלומר – הן יחזיקו מעמד לאורך זמן, ויקדמו משמעותית את הפעילות באתר שלכם.
במסגרת שירותי הקידום שאני מציעה אני מתחייבת כאמור לביצוע אופטימיזציה מקצועית באתר שלכם, על ידי שימוש בכלים ובניסיון המקצועי שרכשתי בתחום. אני מבטיחה לעבוד עבור קידום האתר שלכם בצורה מקצועית ועקבית, ולענות על כל צורך או שאלה שיעלו אצלכם במהלך הדרך.
.