שיווק דיגיטלי חכם: כך תשווה מחירים של לידים איכותיים

כשאנחנו מחליטים להקים אתר אינטרנט לעסק שלנו, אנחנו מעוניינים בשני דברים עיקריים. ברמה הבסיסית, אנחנו מעוניינים לקבל חשיפה, פרסום ברשת. אנחנו רוצים שגולשים יגיעו לאתר שלנו וייחשפו למוצרים או לשירותים שאנחנו מעניקים. אך מעל לרמה הבסיסית, יש דבר יותר משמעותי, אנחנו רוצים לקבל לידים, כלומר אנחנו רוצים שאנשים יפנו אלינו.

הרעיון של לידים הוא מאוד פשוט ולא שונה מהעולם שמחוץ לאינטרנט. כל מה שאנחנו עושים ברשת, הקמת אתר אינטרנט, שיווק דיגיטלי, פרסום ברשתות חברתיות, שיתופי פעולה וכדומה נועד בשביל לייצר לידים, נועד בשביל שאנשים ישאירו את הפרטים שלהם בשביל שנפנה אליהם או לחילופין, פונים אלינו בשביל לקנות מאיתנו מוצר או לקבל מאיתנו שירות. בלי לידים, אין משמעות אמיתית לעבודה שלנו ברשת.

השאלה היא, כיצד בעזרת שיווק דיגיטלי חכם אנחנו יכולים ליצור לידים איכותיים, לשם כך אנחנו צריכים להבין תחילה, מה זה בכלל ליד איכותי וכיצד קובעים את מחירם. הרעיון של ליד, הוא כאמור שאנשים יפנו אלינו, אך לא כל מי שפונה או משאיר פרטים, בהכרח רוצה את המוצר שלנו, יכול להיות שהוא פונה בשביל מידע ולא יותר מזה, יכול להיות שהוא משאיר פרטים בלי שום כוונה.

כיצד קובעים פרמטרים ללידים איכותיים

לידים איכותיים הם כאלה שאנחנו יכולים לייצר מהם מכירה, מדובר בלידים שאנחנו יכולים לעשות איתם משהו ממשי. בשביל לקבוע מה זה ליד איכותי, אנחנו צריכים לקבוע פרמטרים שונים. פרמטרים אלו ישתנו בהתאם לתחום בו אנחנו עוסקים, שכן בחלק מהמקרים הפרמטרים יעמדו על מספרים מסוימים, בעוד שבמקרים אחרים, נוקשים או גמישים יותר, הם יעמדו על מספרים אחרים.

בדרך כלל הפרמטרים מתבססים על כמות הקהל אליו ניחשף, ככל שהכמות גדולה יותר זה אומר שיש לנו יותר סיכוי למכור את המוצר. יהיה לנו הרבה יותר קל ולכן המחיר שנשלם לליד יהיה נמוך יותר, שכן לחברה שמוכרת לנו לידים ישתלם לעבוד איתנו. פרמטר אחר הוא הרווח מהמכירה. במקרים של נדל"ן, רכב, תיירות, טיפולים רפואיים הרווח גדול, במקרה של ביגוד, הרווח הוא נמוך.

שיווק דיגיטלי

פרמטרים אחרים שמשפיעים על איכות הלידים וכתוצאה מכך גם על שיווק דיגיטלי להשגתם, זה התקציב שעומד לרשותנו, עונתיות (האם הליד מתאים לכל השנה או לתקופה מסוימת), המחיר שאנחנו מוכרים את השירות או את המוצר, עד כמה המותג שלנו מוכר. אלו חלק מהפרמטרים שמשפיעים על השאלה אם הליד יהיה איכותי.

כיצד שיווק דיגיטלי יעזור לנו להשיג לידים איכותיים

האינטרנט מאפשר לנו, לשמחתנו, לפנות אל קהלים באופן ממוקד, לכן אנחנו יכולים לפנות באופן ישיר לקהל אליו אנחנו מכוונים במכירת המוצר או השירות. כך אנחנו לא מבזבזים זמן וכסף על לידים לא איכותיים ועל פרסום רחב מדי שלא לצורך.

שיווק דיגיטלי מאפשר לנו לעמוד בפרמטר הראשון שמשפיע על השאלה האם זה ליד איכותי או לא, ומכאן הכל ייגזר, המחיר שנשלם על הלידים, התקציב שאנחנו נקצה למסע הפרסום, ובהמשך אפילו על המחיר שנדרוש עבור המוצר או השירות שלנו.