טיפים אפקטיביים לקמפיין אדוורדס מוצלח

אין ספק שקמפיין אדוורדס הוא אחד מהכלים השיווקיים החשובים ביותר לקידום האתר בגוגל. אך כי למקסם את הפוטנציאל שלו יש לנהל אותו בדרך חכמה שמניעה לפעולה.
לפניכם מספר טיפים שיסייעו לכם לשפר את יחס ההמרות, וכך להעלות את מספר הקליקים ולהגביר את התעבורה לאתר. כל מה שצריך זה לבצע אופטימיזציה לקמפיין שלכם כך שהוא יהיה אפקטיבי יותר. היכון, הכן, צאו לדרך.

מעקב מדויק אחרי ההמרות

יש לזכור שבהעלאת קמפיין אדוורדס אנחנו משקיעים כסף ולכן, חשוב מאוד שנבין כמה הכסף הזה שווה לנו או במילים אחרות, מה היא החזר ההשקעה שלנו. כלי שנקרא " Conversion Tracking" מאפשר לנו לעקוב אחרי ההמרות של קמפיין.
עליכם להגדיר מראש מה היא מטרת הקמפיין כדי להבין מה היא מידת ההצלחה שלו, לדוגמא, יצירת קשר עם בית העסק, הרשמה לניוזלטר, רכישה, הורדת אפליקציה ועוד. כדי להתקין כלי זה, יש להיכנס לכלים ואנליזות, לבחור בהמרה ולהעתיק את קודם ה-HTML ולהעתיק אותו בתג BODY של דף הנחיתה אליו יגיעו הגולשים באמצעות הקמפיין. זה הקוד שלמעשה יאפשר לנו לדעת אם אכן בוצעה המרה בפועל. רצוי שהדף יהיה "תודה שנרשמתם לדיוור" או "הזמנתך אושרה", תלוי כמובן שבמטרה שהוגדרה מראש.
לאחר שהקוד הותקן, משתמשים בכלי שנקרא Search Funnels analytics ודרכו מתקבלים נתונים מעניינים מהם אפשר להסיק מסקנות רבות, כגון כמה זמן עבר בין ההקלקה על המודעה לבין ההמרה, כמה פעמים צפו בקמפיין לפני ביצוע המרה ועוד.

פרסום בגוגל

קביעת ערך המרות

כדי להבין אם הקמפיין עמד ביעד שלו וכמה כסף הוא שווה לנו, כדאי להגדיר ערך שונה להמרות שונות בהתאם לחשיבות: כך למשל, ערך להמרה לרשימת דיוור לרוב נמוך יותר מערך של המרה לרכישה וכדומה.
קביעת Conversion Values הערך של הנתונים המקדים לקמפיין מאפשר לאחר העלאת הקמפיין לבחון הצלחה של כל אלמנט בקמפיין בטבלת Campaigns tab.: איזה מילות מפתח יצרו יותר המרות, מה הקמפיין שעבד הכי טוב ועוד נתונים חשובים לפי הערכים שקבענו והכל בצורה מיידית כך שנדע לשנות ולעדכן את הקמפיין להעלאת ההמרות.

השוואת המרות בין מודעות שונות

מומלץ להעלות מספר מודעות בקמפיין אחד כדי לבחון איזו מודעה עובדת ואיזו לא. המטרה היא לבצע מודעות בגרסאות שונות בטקסטים כדי לבדוק מה הגרסא המוצלחת ביותר. מה שנקרא: Test Multiple Ads. נסו לבדל את הגרסאות באמצעות ניסוחים שונים של הנעה לפעולה, מבצעים שונים או כל אלמנט שברצונכם לקדם. מה שקורה בפועל לאחר העלאת גרסאות שונות הוא שגוגל בוחר את המודעות שזכו לחשיפה מוגברת יותר מכולן ומציג אותן בתדירות גבוהה יותר מהמודעות שקיבלו מעט קליקים. לאחר שתבחנו את הנתונים תדעו איזו מודעה היא המודעה הטובה ביותר שלכם.

הגדרת מילות מפתח וביטויי זנב ארוך

פעמים רבות אנחנו מתלבטים אם לכתוב את המילה בכתיב מלא או חסר, למשל עם י' או בלעדיה. חשוב לנסות את שתי האפשרויות ולאחר קבלת הנתונים לקבל מידע עדכני מה הגולש מחפש. הגדרת DKI – מילת מפתח דינאמית יאפשר למילת המפתח שנבחרה להופיע בוריאציות שונות. השימוש בכלי הוא פשוט, שותלים את הקוד בכל מקום נבחר במודעה בגוף או בכותרת שלה והביטוי שיופיעו בתוך מרכאות כאלה {} יוצג בוריאציות השונות.
בנוסף, כדאי להשתמש בדו"ח מונחי חיפוש כדי לקבל ביטויי זנב ארוך מחופשים שיסייעו להעלות את המודעה וגם לבחון כמה הביטויים עזרו להגברת ההמרות.
זכרו שיש גם מה שנקרא "ביטויים שליליים" אלה ביטויים בהם לא תרצו להופיע וניתן להגדירם בביטויים שליליים ולמנוע שהמודעה שלכם תופיע בביטויים אלה.

הגדרת היעד של המודעות

גוגל מאפשרת לכם להציג את מודעות אדוורדס ברשת החיפוש שלה וברשת התוכן (אתרי שותפים של גוגל) וכך ליהנות ממחיר ייחודי לרשת שבחרתם, להגיע לגולשים שחיפשו מושג שרלוונטי למודעה שלכם. הפרידו את הקמפיין לכלי רשת התוכן ולכלי רשת החיפוש והתאימו את המודעות לפי הקריטריונים של כל כלי ותוכלו לבחון האם היתה למודעה שלכם יותר הצלחה ברשת החיפוש או ברשת התוכן.

שדרוג המודעות באדוורדס

אומנם הטיפ הזה רלוונטי רק למודעות שיעלו ברשת התוכן של גוגל, אך הוא אפקטיבי מאוד. יש להוסיף תמונה אטרקטיבית ובולטת לעין או סרטון למודעות ברשת התוכן וכך להדגיש יותר את המודעה בהשוואה למודעות אחרות. במסגרת פרסום בגוגל, גוגל מאפשרת לכם להעלות תמונות בגדלים שונים להשגת התאמה מקסימאלית לאתרים השונים.
דרך נוספת לשדרג את המודעות היא באמצעות כלי שנקרא – Ad Extensions שמאפשר הדגשה מיוחדת של המודעות הן בגודל והן במידע לפי תבניות שנבחרו מראש, כגון: Ad Extensions המאפשרת הוספה של כתובת העסק או Call Extensions המאפשרת הוספה של מספרי טלפון או כפתור צור קשר, Sitelink Extensions המאפשר הוספת קישורים בגוף המודעה, Social Extensions להוספת לחצן גוגל+ למודעה, Offer Extensions להוספת קופון, App Extensions גישה חופשית למי שהקליק על אפליקציית המובייל של האתר ועוד.