כמה ישראלים עושים קניות באינטרנט?

השוק המקומי של מסחר באינטרנט צובר תאוצה והישראלים מגיעים בהמוניהם על מנת לצרוך מוצרים ושירותים. מחקר אשר פורסם לאחרונה ב"גלובס" מראה כי 80% מהישראלים קנו בשנה האחרונה מוצר באינטרנט. טווח המוצרים רחב וכולל תשלומי חנייה, מוצרי חשמל, טיסות, מלונות, חבילות נופש, בגדים ועוד. יחד עם זאת, 60% מהישראלים מבצעים את הרכישות באינטרנט דרך אתרים בחו"ל. מתוך נתונים אלו עולה כי הגולשים הישראלים מוכנים ומעוניינים לרכוש באינטרנט, אך אין מספיק היצע של אתרים אשר יאפשר להם לעשות זאת בעברית. הנתון הזה מתחדד כאשר קוראים את הנתון הבא: 70% מהגולשים בישראל מוכנים לשלם 5% יותר על מוצר באתר בעברית. במילים אחרות, הגולשים הישראלים רוצים לקנות ומוכנים לשלם – אבל אין מי שימכור להם.

שיווק דיגיטלי לחנויות באינטרנט

המסקנה אליה הגעתי מהמחקר עולה בקנה אחד עם התוצאות של סקר אשר ערכה עבור "גלובס" חברת סאפיו מחקר ופיתוח. במחקר זה צוין כי 63% מהגולשים מעדיפים לרכוש מוצרים באתרים ישראליים כי נוח להם לגלוש בעברית. 51% עושים זאת בגלל המוקד הטלפוני המשרת אותם בשפת האם, בעוד 29% ציינו דווקא את הנוכחות של חנות פיזית המאפשרת רכישה של מוצרים לאחר צפייה חזותית במפרט. לבסוף, 26% טענו כי המשלוח המהיר הוא זה שמטה את הכף לטובת קניות באינטרנט מאתרים ישראליים. 5% מהגולשים בלבד ציינו כי הם רוכשים בארץ מוצרים שאי אפשר להשיג בחו"ל, ו-4% סיפרו כי הם מרגישים ביטחון ברכישה מאתר ישראלי.

איך תוכלו להגדיל את פוטנציאל הלקוחות?

כל מי שמחזיק באתר אינטרנט יכול לנצל את הנתונים הללו ולהגדיל את רווחיו. הדרך לעשות זאת היא קודם כל להקים פלטפורמה אשר תאפשר מסחר מקוון. על הפלטפורמה הזו להתנהל בעברית, להציע שירות לקוחות ומקיף ולהקפיד על הפרטים האישיים של הגולש. אופן התשלום באתרים חשוב לא פחות מהמחיר, מהיצע המוצרים או ממהירות הגלישה. במקביל, יש לזכור היטב את החשיבות של קידום אתרים: אי אפשר למכור מוצרים באינטרנט אם אין כמות גדולה של גולשים המגיעה אל האתר. ככל שכמות הגולשים באתר עולה, כך עולה גם פוטנציאל המכירות. אם אחד מכל שלושה או ארבעה ישראלים רוכש מוצר באינטרנט, עליכם לוודא כי כל הארבעה נמצאים באתר שלכם.

בחזית הטכנולוגיה

קידום אתרים אורגני וניהול פלטפורמה למסחר מקוון הם לא נושאים פשוטים. מצד שני, ככל שנקדים להתייחס אליהם בכובד ראש כך נוכל לנצל את ההצלחה. הכמות המרשימה של ישראלים המגיעים לאינטרנט על מנת לערוך קניות רק תלך ותגדל בעתיד. ישראלים נחשבים למאמצים מהירים של חדשנות טכנולוגית ובעלי העסקים יכולים ליהנות מכך.

ישנו צורך עצום בשיווק דיגיטלי כולל כמובן קידום אתרים אורגני בימים אלו וכל מחקר המפורסם מחדד זאת. כאשר מוסיפים למשוואה את הנושא של מסחר מקוון, מגלים כי השמיים הם הגבול.