דומיין בעברית- האם טוב לקידום אתרי אינטרנט

בעת הקמת אתר אינטרנט חדש, קניית דומיין היא פעולה אשר בהחלט עשויה לתרום לאתר שלנו בטווח הארוך, במקרה בו אותו דומיין הינו אטרקטיבי מלכתחילה, או הולך ותופס פופולאריות עם התפתחות האתר. כך, דומיין אטרקטיבי ופופולארי יכול לסייע רבות בקידום אתרי אינטרנט במעלה רשימות החיפוש השונות, למשל עבור מילות מפתח המופיעות בשם הדומיין עצמו.

לאחרונה, הוצג בעולם האינטרנט אובייקט חדש ומעניין – דומיין בעברית. מדובר באותו דומיין שכולנו מכירים בעל אותה התחלה (www) ואותן סיומות פוטנציאליות, אך שם האתר עצמו, החלק האמצעי של הדומיין, הוא בעברית.

עם השקתם של הדומיינים בעברית רצו גולשים ויזמים ישראלים רבים ורכשו דומיינים אטרקטיביים בעברית, במטרה למכור אותם מאוחר יותר תמורת סכום גבוה בהרבה מזה ששילמו. אך האם הם באמת יצליחו למכור את אותם דומיינים בעברית ברווח גבוה? יותר מהכל, תלויה התשובה לשאלה זו בשאלה אחרת – האם דומיין בעברית הוא טוב לצורך קידום אותו אתר?

קניית דומיין בעברית לצורך קידום אתר ישראלי

נתחיל ונאמר כי קניית דומיין בעברית מומלצת בעיקר עבור אתרים ישראליים הפונים לקהל גולשים ישראלי, שכן לגולשים בחו"ל אין אפילו את האפשרות להקליד את אותו דומיין בעברית במחשבים שלהם…

אך כמובן שגם זירת האתרים הישראליים היא זירה עשירה, רחבה ותחרותית מאוד, ולכן גם אם דומיין בעברית יעניק לנו יתרון בזירה זו בלבד, זה עדיין הרבה מאוד.

ידוע כי שם הדומיין של אתר משפיע מאוד על קידומו. במיוחד נכון הדבר כאשר מדובר בדומיין המכיל בתוכו את מילות המפתח אותן אנו מעוניינים לקדם. לכן, לדומיינים בעברית יש עדיין יתרון עצום במובן זה – מכיוון שמדובר בדבר חדש יחסית, ייתכן בהחלט כי ניתן עדיין למצוא דומיינים מעניינים ואטרקטיביים אשר יכילו בתוכם מילת מפתח כזו או אחרת, אותה אנו מעוניינים לקדם עבור האתר שלנו. דומיינים אטרקטיביים המכילים מילות מפתח עיקריות ופופולאריות באנגלית כבר כמעט ואי אפשר למצוא, אך בעברית המצב שונה לחלוטין – הרבה יותר עדיין אפשרי.

לכן, במידה ואתם מקימים היום אתר ישראלי חדש ומוצאים עבורו דומיין בעברית אשר מכיל מילת מפתח עיקרית מהתחום בו עוסק אותו אתר, תוכלו להשיג יתרון עצום בקידום אותו אתר על ידי קניית דומיין זה .

סוגיית הקידום בכלל, ובמקרה של דומיין בעברית בפרט, היא סוגיה מורכבת יחסית, אשר עדיין אינה ברורה לחלוטין. מן הסתם, לדומיין בעברית יכולות להיות גם השפעות פחות חיוביות על קידום האתר, למשל במקרה בו מעוניינים לקדם אותו בזירה הבינלאומית, שם לשם דומיין בעברית יש פחות ערך מוסף. אך כאמור, על פי רוב קונים דומיין בעברית בעיקר בעלי אתרים ישראליים, הפונים בעיקר לקהל הגולשים הישראלי. במקרה הזה כאמור, לדומיין בעברית יכול להיות יתרון עצום בקידום האתר.