מה משפיע על מיקומו של אתר בגוגל?

גוגל, גוגל, גוגל….אין כמעט בעל עסק שלא חולם על מנוע החיפוש הזה בלילה ומקווה להגיע למקום הראשון בגוגל בתחום התמחות העסק שלו. כדי שזה יקרה נדרשת מעורבות מקצועית ורצינית של חברת קידום אורגני , שתגרום אכן לחלום הזה להתממש הלכה למעשה. חברות אלו חייבות להיות עם האצבע על הדופק, כדי לנסות ולהבין מה הדרישות העדכניות ביותר של גוגל בכל רגע נתון.

האמת היא, שלא כולם יודעים, אך מנוע החיפוש הפופולארי, גוגל, לא נוטה לפרסם הנחיות או הוראות רבות מידי לבוני ומקדמי אתרים, והאמת היא שאף אחד לא יודע בדיוק איך אתרים מדורגים, האלגוריתם המדויק הוא סוד שמור וכולל מאות פרמטרים המשפיעים על דירוג האתר. יחד עם זאת, מעט ההנחיות שכן מפורסמות בשילוב עם ניסיון של מקדמי אתרים מאפשר התאמה של האתר לדרישות מנוע החיפוש באופן יעיל ביותר. כך למשל, אנו יודעים כי אחסון אתרים איכותי, זמין ומקומי יסייע בקידום האתר וכך גם דומיין מתאים עם סיומת מתאימה, איכות התוכן באתר, המבנה שלו והנוכחות שלו ברשת, קרי: באתרים אחרים רלבנטים ומשמעותיים או ברשתות חברתיות.

רלוונטיות האתר לחיפוש

בראש ובראשונה, גוגל שואף לספק לגולשים תוצאות חיפוש רלוונטיות למילת החיפוש שלהם. כך למשל, אם נקיש "מילקי" בגוגל לא נקבל כמובן אתרים העוסקים בהנהלת חשבונות. מילות החיפוש כאן הן קריטיות, הן אלו שמכוונות את גוגל ועוזרות לו להבין האם אתר כזה או אחר אכן שייך לקטגוריה. רלוונטיות כוללת גם את שמו של הדומיין, דומיין בשם עורך-דין.קום למשל, ידורג למילת החיפוש "עורך דין" ולא "ספרית".

איכות התוכן

גוגל אוהב תוכן איכותי, הרבה תוכן איכותי– ככל שאתר עשיר יותר בתוכן איכותי, מעניין לגולשים, מעמיק ומעודן כך גוגל ידרג אותו במיקום גבוה יותר. אלגוריתם החיפוש של גוגל משתנה ומשתפר כל הזמן ומנוע החיפוש יודע לזהות טוב יותר תוכן איכותי מול תוכן שאינו איכותי למשל תוכן שכתוב בשפה קלוקלת, עם שגיאות, תוכן שקשה לקריאה (לא מחולק לפסקאות למשל) וכן הלאה. פרמטר שמאוד עוזר לנו במדידת תוכן איכותי הוא: "אחוז הנטישה", נתון אותו מקבלים מגוגל אנליטיקס ומצביע על איכות התוכן ע"י מדידת הזמן שנשאר הגולש באתר, ככל שהמידע באתר רלבנטי לו יותר ומעניין אותו יותר כך אחוז הנטישה יהיה נמוך יותר.

מבנה האתר ואחסון

מבנה האתר הן הוויזואלי והן ברמת הקוד משפיע רבות על מיקומו בתוצאות החיפוש. גוגל ידרג אתר שנוח לגולשים, ידידותי, זמין וקל לשימוש במיקום גבוה יותר, אתרים מיושנים ולא נוחים לא ימצאו את עצמם בדירוג גבוה. כמו כן, מבנה הקוד של האתר גם הוא חשוב מאוד, ככל שהקוד פשוט יותר וקל יותר למנוע החיפוש לקרוא אותו כך הוא ידורג במיקום גבוה יותר. אחסון אתרים גם הוא חשוב ביותר. אתר שנופל לעיתים קרובות או שזמן טעינת עמודי האתר אורך זמן רב לא ידורג במיקום גבוה, היות וגוגל רוצה שהאתרים המדורגים ראשונים יתנו לגולש מענה מהיר, זמין ומיידי.